Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Port Forwarding für noobs

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver og sliter med å få god fart på utorrent.. Her er tingen(jeg er übernoob):

Vi har to routere i huset. En D-link 634M og en Zyxel 650 T3. Disse to er linket sammen, og jeg har strevet med port forwarding på de lenge nå..

Først og fremst : Hvilken skal jeg port forwarde egentlig? jeg har prøvd begge men ikonet på utorrent varsler fremdeles om at noe ikke er rett..

Vi mottar Ip-adresse automatisk såklart, og jeg har klart å lagd en statisk ip utifra de instruksene som jeg fikk på portforwarding-siden som utorrent linket til.. Men etter jeg har gjort dette, så får jeg likvel ikke bedre fart.. Jeg har fått de riktige dns serverne av bredbåndsselskapet, men likevel så skjer ingenting.

Jeg får foressten opp web-sidene etter jeg har skiftet ip-instillingene til statiske. Men tingen er at jeg lurer på hvordan skal jeg gjøre dette, med tanke på at jeg har 2 routere.. Eller den Zyxel'en er vell strengt tatt et modem.. Har virkelig ikke god peiling på dette, så bær over med meg..

Takker så mye for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når du har to rutere må du åpne porter i begge, pluss eventuell software brannmur du måtte ha, det er ikke så viktig hvilke porter, for man kan angi i de fleste torrent klienter hvilke port den skal bruke, det viktige er at den ikke er i bruk fra før, personlig bruker jeg noe mellom 1412-1450 det er i alle fall ubrukt på mitt system, om det ikke er noe som bruker det skal jeg ikke si men funker i alle fall fint for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...