Gå til innhold

Uenigheter rundt IDG.no-testen av 24"

Vu-caN

Anbefalte innlegg

Leste litt i IDG.no testen. Og jeg ble litt kritisk. De har testet skjermen min, FP241VW, og må si jeg ikke er helt komfortabel med konklusjonen.

Først så sier de at designet er flott som en positiv reaksjon, men så sier de at foten som utgjør det flotte designet er lite fleksibelt. Min oppfatning er at det ikke bare foten som utgjør denne dårlige fleksibiliteten; det er HELE ramma rundt skjermen. Ramma sitter fast rundt hele skjermen, og er i ett med foten.

Videre sier de:

"Benq har laget en meget god skjerm som ikke kommer helt til sin rett i denne testen. Har man bruk for en kombinasjonsskjerm hjemme som skal fungere både som jobbskjerm og til spill eller video, er dette av de beste valgene du kan gjøre."

... Noe jeg ikke helt er enig med heller. En gjennomsnittlig 24" skjerm fungerer som regel helt flott til tekstlige aktiviteter på jobb, og den fungerer også tilfredsstillende til film. Men til spill dukker problemet opp. Spill som ikke foregår i høy hastighet, feks litt trege skytespill som battlefield2 fungerer det greit nok. Man merker flakkingen, men man venner seg til det. Spill som foregår i høyere hastighet, eller når man får mer erfaring med spillene(feks bf2), som fører til flere og raskere bevegelser, vil oppfriskningshastigheten og "lcd-flakkingen" gjøre deg dårligere og begrense deg i spillet.

Denne skjermen har også en funksjon som vissnok skal gjøre spilling mer gunstig, nemlig Perfectmotion, noe som aldri har tatt helt av. Har testet det med Bouble trouble, og i flere spill, og forskjellen er mikroskopisk. En mikroskopisk forbedring, som knapt er merkbar holder ikke som grunnlag til at en 24" lcd fungerer bra til spill. Dette brukes kun som grunnlag fra benq sin side, og ikke i testen. Men testen sier bare skjermen er hurtig.

Kjøpte denne skjermen selv og er ganske skuffet. Hadde jeg visst bedre ville jeg kjøpt en 19" CRT med muligheter for høy frekvens til ca 1700kr, sammen med en 24" LCD til omkring 5000kr. Da får du både i pose og sekk, til prisen av en Benq FP241VW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...