Gå til innhold

Styrketrening = sulten hele tiden. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har begynt å trene styrke hjemme 3 ganger i uken nå. Etter at jeg startet har jeg følt at jeg har blitt mer og mer sulten. Jeg har veldig høy forbrenning, så det kan ha mye med det å gjøre.

Et eksempel er at jeg legger meg klokken to om natten rett etter at jeg har spist to brødskiver. Så kan det hende jeg våkner klokken åtte av at jeg er kjempesulten. Det samme skjer utover dagen. Jeg blir veldig fort sulten, og det er irriterendem. Samtidig er jeg redd for at det skal gi mindre resultater etter styrketreningene.

Hver morgen spiser jeg mye havregryn. Det er vel bra å spise det når man driver med stykretrening? (16gram protein pr 100gram)

Hvordan er det jeg kan få bort det med at jeg er sulten hele tiden? Hvordan kan jeg sove om morgenen uten å bli sulten? Noen tips?

Takk for svar.

mvh

Anders

Endret av Andyax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette er kroppen din som sier ifra om at "hey, nå bygger vi muskler her, gi oss maaaat". og det er nettopp det du skal gjøre. muskelbygging krever enorme energimengder, spis masse!

havregryn er en fin karbokilde, men prøv å varier litt. pass på å få i deg proteiner, karbohydrater og fett hver dag. spis frukt og grønt for vitaminer, fisk, tran osv for omega fettsyrer

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Spis mer proteiner. Spesielt til frokost. Kjøp deg eventuelt en weigth gainer, siden du sier du har høy forbrenning.

9390347[/snapback]

Hvorfor spesielt til frokost? Det er det totale dagsinntaket som teller, har ikke noe å si når på døgnet du får i deg næringa.

Lenke til kommentar
Spis mer proteiner. Spesielt til frokost. Kjøp deg eventuelt en weigth gainer, siden du sier du har høy forbrenning.

9390347[/snapback]

Hvorfor spesielt til frokost? Det er det totale dagsinntaket som teller, har ikke noe å si når på døgnet du får i deg næringa.

9390465[/snapback]

I prinsippet er det totalen av kaloriene som bestemmer men det er fortsatt mer gunstig å

legge mesteparten av kaloriene/karbohydratene til etter trening.

"styre" kaloriene til bygging , litt mindre på alle måltidene og ta det igjen etter trening.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...