Gå til innhold

Jeg vil bli morsommere

Anbefalte innlegg

Altså, jeg liker å ha det gøy, finne på mye rart etc etc. Jeg kan være veldig morsom i kroppspråket mitt, men jeg føler at jeg har et hull når det gjelder å levere morsomme linjer eller generell fortelling. Altså forteller teknikken min er bad.

Finst det noen bøker som omhandler dette temaet?

En fremtidig morsom QBab over og ut.

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså, jeg liker å ha det gøy, finne på mye rart etc etc. Jeg kan være veldig morsom i kroppspråket mitt, men jeg føler at jeg har et hull når det gjelder å levere morsomme linjer eller generell fortelling. Altså forteller teknikken min er bad.

Finst det noen bøker som omhandler dette temaet?

En veldig bra bok skal visst være: Comedy Writing Secrets

Har ikke fått lest den selv dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Retorikk? Hmm, det hørtes spennende ut. Har du lyst og utdype litt hva det er?

9396931[/snapback]

Man kan jo i mellomtiden lære en del ved å lese noe av forumets dyktigste retorikere. Det er til overmål helt gratis. :thumbup:

Mitt tips er eks. TWFA.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Bruker-127711

Så den er bad? Vel, min er kjøkken. En gang var jeg dessuten soverom, men den delen av talentet mitt har jeg stuet bort nå.

Tæsja deg!:p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Dersom du har en potensiell morsom kommentar, luft den en runde i ditt eget hode før du skriker den ut høyt. Så slipper du ihvertfall å vær "ikke morsom". Å fortelle en vits eller si noe morsomt uten at noen ler er ikke gøy.

Jo, det er veldig gøy, hvis du ikke er selvhøytidelig og trives i ditt eget selskap. <-- det er for øvrig også en måte å være morsom på, samtidig som du gløder av selvtillitt. Livet er lykkeligere for den som kan le av sine egne vitser, selv om positiv respons er en bonus.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg personlig synes jeg klarer å lire av meg et par gode kommentarer innimellom :) Og en god imitasjon er heller aldri å forakte. Har også fått høre av mange at de synes jeg er ganske morsom.

Jeg liker veldig godt å se på stand-up, og jeg har egentlig fått veldig mange påvirkninger herfra. Så ta deg en tur på et stand-up show med en komiker en gang, det er helt vanvittig morsomt! Eller kjøp deg en DVD men et show av en eller annen stand-up komiker. Eksempelvis dagfinn lyngbø :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...