QBab Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Altså, jeg liker å ha det gøy, finne på mye rart etc etc. Jeg kan være veldig morsom i kroppspråket mitt, men jeg føler at jeg har et hull når det gjelder å levere morsomme linjer eller generell fortelling. Altså forteller teknikken min er bad. Finst det noen bøker som omhandler dette temaet? En fremtidig morsom QBab over og ut. Endret 9. september 2007 av QBab Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Altså, jeg liker å ha det gøy, finne på mye rart etc etc. Jeg kan være veldig morsom i kroppspråket mitt, men jeg føler at jeg har et hull når det gjelder å levere morsomme linjer eller generell fortelling. Altså forteller teknikken min er bad. Finst det noen bøker som omhandler dette temaet? En veldig bra bok skal visst være: Comedy Writing Secrets Har ikke fått lest den selv dessverre. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Takk, får prøve å finne tak i den på et vis. Noen flere? Edit: Jeg liker den arrogante stilen til David Letterman, må da finnest noen bøker som beskriver den type humor. Endret 30. august 2007 av QBab Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Edit: Jeg liker den arrogante stilen til David Letterman 9389925[/snapback] Løsning: Se _mye_ Letterman. Endret 30. august 2007 av IQ Lenke til kommentar
QBab Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Ja, det er jo en ide. Men jeg har en kjærlighet for bøker. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Les om retorikk. Dette leses og studeres av de som må ha ordet i sin makt. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Retorikk? Hmm, det hørtes spennende ut. Har du lyst og utdype litt hva det er? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Retorikk? Hmm, det hørtes spennende ut. Har du lyst og utdype litt hva det er? 9396931[/snapback] Man kan jo i mellomtiden lære en del ved å lese noe av forumets dyktigste retorikere. Det er til overmål helt gratis. Mitt tips er eks. TWFA. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Retorikk? Hmm, det hørtes spennende ut. Har du lyst og utdype litt hva det er?9396931[/snapback] Retorikk er læren om talekunst, som det står i denne norske Wikipedia-artikkelen. Lenke til kommentar
_tommy- Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ha mye sex, og tenk lite på biler ! Lenke til kommentar
QBab Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Retorikk? Hmm, det hørtes spennende ut. Har du lyst og utdype litt hva det er?9396931[/snapback] Retorikk er læren om talekunst, som det står i denne norske Wikipedia-artikkelen. 9400288[/snapback] Jeg leste den der, men ble ikke mye klok akkurat. Det står hva det er, men ikke hvordan man lærer retorikk. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Etter alderen din å dømme bør det vel være greit med å lese dette på engelsk. Den engelske linken i Wikipedia har endel mer å by på http://en.wikipedia.org/wiki/Rhetoric f.eks. denne Wiki-boken: http://en.wikibooks.org/wiki/Rhetoric_and_Composition Det finnes også endel foredragsholdere innen retorikk i Norge, det er slik jeg kjenner emnet. Lenke til kommentar
listen Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Dersom du har en potensiell morsom kommentar, luft den en runde i ditt eget hode før du skriker den ut høyt. Så slipper du ihvertfall å vær "ikke morsom". Å fortelle en vits eller si noe morsomt uten at noen ler er ikke gøy. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Altså forteller teknikken min er bad. 9389838[/snapback] Så den er bad? Vel, min er kjøkken. En gang var jeg dessuten soverom, men den delen av talentet mitt har jeg stuet bort nå. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Så den er bad? Vel, min er kjøkken. En gang var jeg dessuten soverom, men den delen av talentet mitt har jeg stuet bort nå. Tæsja deg! Lenke til kommentar
AmelieTatou Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Enten så er du morsom eller så er du ikke morsom. Påtatt morsomhet blir patetisk. Hvis du er sarkastisk og selvironisk av natur, bruk det! Lenke til kommentar
AmelieTatou Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Dersom du har en potensiell morsom kommentar, luft den en runde i ditt eget hode før du skriker den ut høyt. Så slipper du ihvertfall å vær "ikke morsom". Å fortelle en vits eller si noe morsomt uten at noen ler er ikke gøy. Jo, det er veldig gøy, hvis du ikke er selvhøytidelig og trives i ditt eget selskap. <-- det er for øvrig også en måte å være morsom på, samtidig som du gløder av selvtillitt. Livet er lykkeligere for den som kan le av sine egne vitser, selv om positiv respons er en bonus. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg personlig synes jeg klarer å lire av meg et par gode kommentarer innimellom Og en god imitasjon er heller aldri å forakte. Har også fått høre av mange at de synes jeg er ganske morsom. Jeg liker veldig godt å se på stand-up, og jeg har egentlig fått veldig mange påvirkninger herfra. Så ta deg en tur på et stand-up show med en komiker en gang, det er helt vanvittig morsomt! Eller kjøp deg en DVD men et show av en eller annen stand-up komiker. Eksempelvis dagfinn lyngbø Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå