Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte bensinpumpe Peugot 405.

lazzie

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal bytte bensinpumpe på gammle travern. Lugger,kutter og går røft så det er på tide :). Har fått ny pumpe + filter fra mekonomen allerede og har slangeklemmer fra biltema. Det jeg lurer på hva som er fremgangsmåten her...

Pumpa (ekstern) og filteret sitter montert til gulvet under bilen ved siden av tanken.

Har fått med meg at jeg bør koble fra batteri, men etter det er jeg ganske åpen for forslag :D. Regner med at jeg må tømme bensin i kanner og spann når jeg kobler fra bensinslangen?

Bruker heisebom såklart.

Noen som forresten vet hvor tomgangs justeringen er på bilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg skal bytte bensinpumpe på gammle travern. Lugger,kutter og går røft så det er på tide :). Har fått ny pumpe + filter fra mekonomen allerede og har slangeklemmer fra biltema. Det jeg lurer på hva som er fremgangsmåten her...

Pumpa (ekstern) og filteret sitter montert til gulvet under bilen ved siden av tanken.

Har fått med meg at jeg bør koble fra batteri, men etter det er jeg ganske åpen for forslag :D. Regner med at jeg må tømme bensin i kanner og spann når jeg kobler fra bensinslangen?

Bruker heisebom såklart.

Noen som forresten vet hvor tomgangs justeringen er på bilen?

9389826[/snapback]

Forgasser eller innsprut? Har selv hatt en 405 GRI (innsprut) med sammenfallende symptomer, og da var det elektronikken som krangla. Det løste seg ved at jeg gjorde det til en vane å la tenninga stå på 10 - 15 sekunder før jeg starta. Elektrisk bensinpumpe har det vel gjerne med å virke/ikke virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...