FCW Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Er det noen som har syslet med MDF plater til kabinett?? Ulemper? FC Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jeg er i starten av et prosjekt hvor jeg har tenkt å benytte meg av MDF plater. Var en tur på Maxbo for en liten stund siden og kom til at det måtte være noe av det bedre materialvalget som var. Tenkte jeg skulle bygge noe ala dette da jeg vil ha to maskiner inn i ett kabinett. Eneste problemet med det kabinettet er at den ene maskina må være ITX (elns) og det blir litt for lite. Jeg har hvertfall tenkt å lage et treskjelett og skru MDF plater på det. Hva er planene dine? Lenke til kommentar
FCW Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Har en PC som jeg har tenkt å bruke til mediaPC, men kabinettet (ATX) er altfor stort til å passe i stereobenken. Har derfor tenkt å kutte litt hist og pist på kabinettet og bygge opp en ny PC (av MDF??) rundt. Blir da en boks på Ca. 30x43x30 cm (hXbXd) Og ja.... Boksen skal stå bak en dør Hva kan ulempene med MDF være? oppmagasinering av varme?? Brannfare? Kjekt hvis noen har synspunkter. FC Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 jeg har allerede laget ett kabinett av tre. (kan se om jeg får lagt ut bilde av det) Det er en server som står på 24/7 og har aldri hatt noe problem med den. Eneste jeg var usikker på da jeg laget den var hvordan det ble med jording osv, men snakka med en kompis som sa at alt ble jordet mellom delene, samt gjennom PSU Det blir ikke spesiellt varmt inni der (rundt 35 grader) og det med 2 x 120mm vifter i front, og en 120mm bak. Har du laget noen tegning av hvordan det skal se ut? Lenke til kommentar
FCW Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Har ikke kommet lenger enn tankespinnstadiet enda. Det jeg tenker meg er en boks i den dimensjonen (30hx43bx30d), kanskje lakkert i blank svart. En vifte, med lys, i topplokket + rikelig med luftehull rundt omkring. I front kun Av/på knapp og (mot toppen) DVD + evt HD-DVD spiller. Ser på den måten for meg at HK (ATX) og PSU ligger i bunn av boksen, og DVD/HD-DVD og harddisk(er) i toppen av boksen, altså over HK/PSU. Ikke så lett å se for seg kanskje, skal se om jeg kan få lagt ut en tegning Kan kanskje minne om en lett forvokst barebone PC Redigert: fant nettopp et slikt kabinett jeg tenker på. FC Endret 30. august 2007 av FCW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå