Gå til innhold

Acer Ferrari vs Asus Lamborghini

Ni kon

Anbefalte innlegg

De ulike ferrarimodellene:

Link

De ulike Lamborghinimodellene

Link

Price doesn't matter er ikke alltid tilfellet, men jeg må ha an Bærbar ASAP. Disse modellene tiltaler med utseende messig og jeg må derfor velge rikitig. Det bør være rimelig bra grunner til å gå for Asusen om dere skjønner hva jeg mener...

Mine krav:

En grei rask arbeidspc som dekker mine behov med å jobbe mot nett, epost, eget admin system, noe presentasjonsverktøy

Med andre ord ikke krevende programmer. Det mest krevende programmet jeg kommer til å jobbe i er uten tvil Adobe Ligthroom, siden jeg bruker den bærbare til å se på bilder jeg tar med mitt dSLR. Men igjen er ikke dette et stort bruksområde.

Det jeg setter som KRAV som dere må hjelpe meg med er rett og slett støy!

Jeg liker en stille PC som ikke blir overvarm!

At den har HDMI er et pluss men intet krav, DVI er også et pluss men intet krav.

Stort sett kobles den jo via D-Sub mot ulike prosjektorer. Blåtann hadde vært morsomt da :) Ellers kobles den jo til trådløst nettverk i ny og ne. Kortlesere og sånt er ikke viktig da mitt neste dSLR garantert har CF kort.

Batteritid er absolutt et pluss.

Hva er forskjellen mellom ferrariene?

Takker for dere som har innspill. Holder det med den rimligste ferrarimodellen.

HD-DVD, Blu-Ray og dill og dall er ikke verdens viktigste sak for meg. Jeg velger forresten sort modell uansett merke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støy og varme er ikke noe Ferrari-maskinene er kjent for å være gode på. Se for eksempel hva hw.no skriver i sin test av Ferrari 5005 WLHi:

Når det gjelder støy er det ikke mye å klage på så lenge viften ikke tar av, noe den gjør litt for ofte for vår smak. Det er mye kraftig maskinvare å kjøle ned i en middels stor maskin, så det er forståelig med mye viftearbeid.

Temperaturen er overraskende høy, spesielt i forhold til TravelMate 8215WLMi som generelt er en veldig lik maskin. Spesielt under "idle" strekker maskinen seg til særlig høye temperaturer

Om ikke designet blir for kjedelig for deg bør du vurdere Acer Travelmate 8215 som bortsett fra fargene har samme kabinett som Ferrari 5002/5005, og dessuten er utstyrt med en Core 2 Duo-prosessor som utvikler mindre varme og dermed gir mindre støy. Den er også billigere (11585,- hos amentio).

Batteritiden på Ferrari 5005 er såvidt over 3 timer mens Travelmate 8215 strekker seg ett kvarter lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...