NikkaYoichi Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Har akkurat satt opp en ny domenekontroller, men venter enda med å flytte brukere over til det nye domenet siden jeg ikke klarer å få login-scriptet til å kjøre. Dette gjelder en Windows 2003 server, med en miks av WinXP og Win2k klienter. Jeg har selvsagt laget meg en testbruker som har like rettigheter som de vanlige brukerne i domenet og logger inn fra en WinXP-klient. Det eneste scriptet inneholder i første omgang er innstallering av 2 skrivere. Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network") PrinterPath = "\\server\skriver1" PrinterDriver = "skriver1" WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection PrinterPath, PrinterDriver WshNetwork.SetDefaultPrinter "\\server\skriver1" Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network") PrinterPath = "\\server\skriver2" PrinterDriver = "skriver2" WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection PrinterPath, PrinterDriver Hvis jeg har scriptet lokalt på klienten og kjører det så legges skriverne inn og den riktige blir satt som standardskriver, så scriptet burde fungere. I AD finner jeg så min bruker og går inn på fanen for profil osv. Der finner man også en rute for sti til login script. Her har jeg prøvd 2 forskjellige plasseringer. \\server\netlogon\login.vbs \\server\sysvol\domene.int\scripts\login.vbs Permissions og security på sharene er følgende. domain users: read under permissions og read & execute, list og read på security. Dette skulle etter min mening fungere helt perfekt, men når jeg så logger på så blir ikke skriverne lagt til. Noen som har en god ide om hva jeg har gjort galt? Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Cruto Her skal du kunne finne noen bra tips! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Cruto Her skal du kunne finne noen bra tips! 9390072[/snapback] Takk, men scriptet funker jo. Det er bare det at det ikke kjører ved logon. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Cruto Her skal du kunne finne noen bra tips! 9390072[/snapback] Takk, men scriptet funker jo. Det er bare det at det ikke kjører ved logon. 9390237[/snapback] Jeg har nå funnet ut av det. Av og til føler man seg som en idiot og det med god grunn. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 hehe Du får skrive inn løsningen her ifall noen andre har samme problem. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Jeg fikk det ikke til å virke med å benytte oppføringen på brukeren, så derfor installerte jeg GPMC og opprettet en GP som jeg linket til OU-en hvor de aktuelle brukerne befinner seg. Når jeg så la til scriptet ved å gå til via sharet og finne frem den aktuelle fila så tenkte jeg at det skulle virke. Satte verdien enforce også for å være sikker på at ikke noe annet overstyrte dette. Kontrollerte rettighetene og tenkte at alt skulle være O.K. Logget inn med testbrukeren, fant ut at scriptet fortsatt ikke kjørte. Gikk derfor inn i policyen og endret en verdi der for å se om policyen fungerte. Det gjorde den, endringene ble aktivert på brukeren, men scriptet kjørte fortsatt ikke. Gikk derfor inn å sjekka om stien til scriptet var korrekt. Det var den ikke! Stien henviste til min overraskelse til "C:\windows\sysvol\ ...". Prøvde å sette stien på nytt ved å bla igjennom og tråkle meg frem til sharet, selvsagt via mine nettverkssteder osv. Slik at adressen i adresselinja var "\\server\share". Da jeg klikket O.K så ble stien av en eller annen grunn endret til "C:\windows\sysvol ..." igjen. Jeg bannet og svor litt, og endret stien manuelt til "\\server\share". Da ville den endelig godta at jeg faktisk ønsket å peke på sharet og ikke den lokale disken. Jeg følte meg med ett litt dum - for dette burde jeg ha tenkt på før, men noen ganger så jobber de små grå tregere enn det som er bra. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 hehe Kunnskap gir mekt sier noen. Det de ikke tenker på er at det er mere å lete igjennom etter løsninger:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå