Gå til innhold

Multiplattformspill som "påståelig" er best på PS3

prebenl

Anbefalte innlegg

Utdrag fra IGN's review av DiRT:

With regards to the PlayStation 3 version of the game, Codemasters has taken the extra time since the Xbox 360 release to tighten up the graphics code a bit, resulting in an overall smoother driving experience. Much of the slowdown found in the 360 game is gone, thankfully

Kanskje det ikke er umulig allikevel, at multiplattformspill gjør seg like bra på PS3.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utdrag fra IGN's review av DiRT:
With regards to the PlayStation 3 version of the game, Codemasters has taken the extra time since the Xbox 360 release to tighten up the graphics code a bit, resulting in an overall smoother driving experience. Much of the slowdown found in the 360 game is gone, thankfully

Kanskje det ikke er umulig allikevel, at multiplattformspill gjør seg like bra på PS3.

9443832[/snapback]

Spillet er i hus hos meg til Tirsdag :)

Likte PS3 versjonen langt bedre enn Xbox 360. Bilspill skal ikke ha FPS drops, og det var det når jeg spilte demoen til Xbox 360

Endret av blurayfilmer
Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest flere steder at The Darkness skal se litt bedre ut på PS3. Skarpere farger og slikt. Men dette er det nok delte meninger om.

Oblivion er jo også ofte nevnt når man skal snakke om spill som ser best ut på PS3.

Mener å ha hørt noe om at Unreal 3-motoren ( Epic; GeOW, UT3 osv ) vil kjøre litt bedre på PS3 også, men dette kan jo bare være spekulasjoner og/eller jeg som husker feil. :p

Har også fått inntrykk av at utviklerne av Burnout 5 er glade i å vise frem PS3-versjonen, så kan jo hende at B5 vil kjøre best på PS3 når den tid kommer.

Men alt i alt så føler jeg egentlig at det er svært små forskjeller mellom X360 og PS3 hva ytelse og grafikk på multiplatformspillene angår. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Link

Trykk på linken for å se noen bilder fra Skate, ser ut som om Ps3 versjonen har 1 % bedre grafikk. Men hvordan er frameraten.

9455601[/snapback]

Eg stusser litt over dette, da IGN påpeker at PS3 er den versjonen som lider mest av jaggies og har _litt_svakere framrate. :hmm:

Lenke til kommentar

Vel no er vel den sammenligningen ikkje basert på noen anmeldere men heller fra ein random fyr på eit forum om eg fårstår det rett :huh:

EDIT: Noen som har sette denne filmen disse bildene skal vere i fra forresten? Sitter på jobb så får ikkje sett noe film over web.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg blir så grundig provosert av alle fanboysene som roper om moneyhats til alt som ikke stemmer overens med deres egne meninger. Det begynner å bli det mest forhatte elementet i mitt ordforråd i alle fall.

Seriøse anmeldere er forøvrig det eneste jeg hører på. Et nettsted kan kanskje ha en forvridd mening, men er fire-fem uavhengige enig om en sak, velger jeg å ta den for god fisk.

Lenke til kommentar
Vel no er vel den sammenligningen ikkje basert på noen anmeldere men heller fra ein random fyr på eit forum om eg fårstår det rett :huh:

EDIT: Noen som har sette denne filmen disse bildene skal vere i fra forresten? Sitter på jobb så får ikkje sett noe film over web.

9456958[/snapback]

Jeg så det i Comparison videon på gametrailers.

Endret av Zaleeeek
Lenke til kommentar
Blir vel litt uretferdig å si at Dirt er bedre på Ps3 enn på Xbox 360, siden spillet kommer mange måneder senere på Ps3, det minste du kan forvente er at det er forbedret

9458168[/snapback]

Ikke når du kompenserer for at Ps3 er 23352 ganger mer vanskelig å utvikle for, samtidig som at RSX (skjerkortet) er mye svakere enn xbox 360's skjermkort..

:tease:

Lenke til kommentar
Blir vel litt uretferdig å si at Dirt er bedre på Ps3 enn på Xbox 360, siden spillet kommer mange måneder senere på Ps3, det minste du kan forvente er at det er forbedret

9458168[/snapback]

Absolutt ikke. Det blir som å si at den norske oversettelsen av Harry Potter må være langt bedre enn den originale siden den kommer ut flere måneder etterpå.

Lenke til kommentar

9458168[/snapback]

Absolutt ikke. Det blir som å si at den norske oversettelsen av Harry Potter må være langt bedre enn den originale siden den kommer ut flere måneder etterpå.

9458238[/snapback]

Litt vanskelig å forbedre noe du skal direkte oversette da... På et spill kan du alltid forbedre noe, blir ikke som med en bok som nesten skal være ordrett.

Lenke til kommentar

9458168[/snapback]

9458238[/snapback]

Litt vanskelig å forbedre noe du skal direkte oversette da... På et spill kan du alltid forbedre noe, blir ikke som med en bok som nesten skal være ordrett.

9458247[/snapback]

Hehe, diskuterte det akkurat sammen med damen min. Hun sa akkurat det samme. Selv om jeg innbitt prøve å kverulere med at et annet språk kan være bedre for å uttrykke enkelte ting.

Men ja, jeg må vel innrømme at det ikke er helt det samme :p

Lenke til kommentar

Synes poenget mitt var godt. En del "fans" skriker og roper hele tiden om hvordan ps3 er så vanskelig å utvikle for, samtidig som at Xbox 360's skjermkort er bedre enn RSX. Men allikevel er det rart at ikke spillene ser mye bedre ut på ps3 om spillet har hatt noen uker lengre utviklingstid.

Lenke til kommentar
Synes poenget mitt var godt. En del "fans" skriker og roper hele tiden om hvordan ps3 er så vanskelig å utvikle for, samtidig som at Xbox 360's skjermkort er bedre enn RSX. Men allikevel er det rart at ikke spillene ser mye bedre ut på ps3 om spillet har hatt noen uker lengre utviklingstid.

9458331[/snapback]

Handler vil ikke om at det er vanskelig å kode ting for skjermkortet, er vel heller Cell som er vanskelig å kode for. Det som er enda rarere er at vi nå ser at enkelte spill faktisk begynner å se bedre ut på Ps3 enda skjermkortet til Xbox er bedre.

Lenke til kommentar

9458168[/snapback]

9458238[/snapback]

9458247[/snapback]

Hehe, diskuterte det akkurat sammen med damen min. Hun sa akkurat det samme. Selv om jeg innbitt prøve å kverulere med at et annet språk kan være bedre for å uttrykke enkelte ting.

Men ja, jeg må vel innrømme at det ikke er helt det samme :p

9458318[/snapback]

Bra :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...