Gå til innhold

Multiplattformspill som "påståelig" er best på PS3

prebenl

Anbefalte innlegg

Er blitt vant til så mye bitching om at multiplattformspill er overlegne på Xbox, så jeg tenkte jeg fikk poste denne reviewen, der PS3-versjonen får en halv karakter mer i score.

Gamespot-reviewet finner du her.

The PlayStation 3 version is the one to go with if you have the choice. It's a good game with fewer issues than the 360. Xbox 360 owners should just stick with Tiger Woods 07.

Så da har vi i alle fall om ikke annet to spill, altså Oblivion og Tiger Woods 08, som påståelig skal være hakket bedre på PS3.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PES 08 on PS3 is More Fluid & Ahead of 360 Version, says GameSpy

GameSpy writes:

"After playing at least a round on each console, once to a crushing defeat, then a tie on 360, and finally a victory on the PS3, we can confidently say that it feels pretty similar to last year's game on 360, and oddly, it feels a little more fluid on the PS3."

Link

Lenke til kommentar
Both the PS3 and 360 versions have periodic lag, glitches, and freezing issues when played online; the game face upload site doesn't work; and the single-player suffers from glitches like golfers vanishing, taking drops when they weren't supposed to, and a way-too-sensitive analog swing.

Høres ikke ut som noen av versionene er noe å satse på (enda)

Patch anyone?

Men IGN gir både 360 og PS3 prikk lik karakter på alt , og klager ikke på glitcher eller lag :hmm:

Tiger Woods 08: Freeze Bug Discovered; Patch Coming

Og da steg nok 360 versionen litt i poeng ;)

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Vel, Gamespot er ikke akkurat kjent for å gi PS3 gratispoeng.

'Feels a little smoother' holder ikke.

Vel, om du leser hele reviewet så er det to ting det skyldes:

The sensitive stick is most problematic on the Xbox 360, but it's still an issue on the PS3, just to a lesser degree.

Samt en alvorlig gameplay-bug og at nettverksfunksjonene var buggy på 360. Greit nok at dette kan fikses med en patch, men en slik bug trekker selvfølgelig på et testresultat. For det første må man vente på patch'en, og for det andre finnes det folk som ikke benytter online-funksjonene på konsollen sin og aldri får lastet den ned. Det er mange her i verden som ikke vet hva en patch er.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Heldigvis har jeg alle 3 konsollene, jeg bryr meg stort sett ingenting av hvem som vinner når det gjelder salgstallene. Synes ikke salgstall skal begrunne hvorfor den og den konsollen er best

Det kommer masse snacks til både PS3, Xbox 360 og Nintendo Wii fremover, masse dette året, og jævla mye neste år kan jeg tenke meg :love:

Det er en del spill så ser bedre utt på Xbox 360 enn PS3 når det gjeld multispill, og har sett att mangen mener PS3 versjonen av Oblivion er finest av dem 2

Men som sagt så har jeg mørspilt oblivion til 360 i over 240 timer med 3 saver etter hva race jeg har valgt

Lenke til kommentar
Tror det er pga vi er i en periode Xbox360 brukere føler dem må rettferdigjøre sin konsoll og ikke kjøpe PS3, og at PS3 brukere må rettferdigjøre sitt kjøp igjen.

9395635[/snapback]

Er vel nesten det mest sanne eg har lest på forumet her i dag.

Derfor er det deilig å vere ein av de som egentlig gir faen siden man sitter å begge disse to juvelene av noen konsoller :)

9395835[/snapback]

Jim Carry's ord fra "Lier Lier" passer vel fint her.

Hem, hem

"And the truth, shall sett you free".

Når 2007 skrives som fortid og 2008 skrives som nåtid, er den tiden hvor jeg er innehaver av alle 3 konsollene. Ting er satt i bevegelse som ikke kan settes ugjort. Et beist er vekket i de mørke ganger, its , the Gamer :ph34r:

Lenke til kommentar
Derfor er det deilig å vere ein av de som egentlig gir faen siden man sitter å begge disse to juvelene av noen konsoller :)

9395835[/snapback]

Hadde egentlig tenkt å vente med å kjøpe PS3 til de titlene jeg ser fram til kommer, som foreløpig bare er 1, men kjøpte den like godt i dag - pga blant BR (siden enkelte filmer ikke kommer på HD DVD, og omvendt) og bedre media center-muligheter.

Så jeg setter pris på tråder som denne, finnes spillet til begge platformer (360/PS3), så vil jeg vite hvilken versjon som er best.

Lenke til kommentar

Så jeg setter pris på tråder som denne, finnes spillet til begge platformer (360/PS3), så vil jeg vite hvilken versjon som er best.

9396254[/snapback]

Men vilken versjon er best er det vell ulike synspunkter på, det er jo tross alt bare mennesker de som sitter å anmelder spill også ikkenoen guder, men for meg så ville multiplattform spill bli kjøpt inn på 360 og det er fordi att jeg syntes 360 kontrollen er milevis foran ps3 kontrollen (syntes den er liten og er nok tilpasset japse hender).

Men er litt gledelig for ps3 folka da gamespot mener att PS3 versjonen av TW2008 er strået vassere på PS3.

Lenke til kommentar

Når er det jo sånn at US PSN store nettopp har sluppet en demo for PS3 og så vidt jeg vet så finnes det også en demo av Tiger Woods PGA 08 på XBOX Live. Så hvorfor kan ikke dere som har både 360 og PS3 teste ut hvilkem som er best, så får vi avsluttet denne diskusjonen. ;)

Lenke til kommentar

Det er som BTK påpekte, oftest snakk om tekniske forskjeller på spillet mellom de to konsollene. At fks. en kontroll sitter bedre i hendene dine enn andre er en ren smakssak, og kan ikke avgjøres av andre enn deg selv.

Flertallet her på forumet ser det altså som negativt at utviklere begynner å få teken på teknologien i PS3. Eller at folk med begge boksene kjøpe det beste spillet med utgangspunkt i denne tråden? Æsj...

Lenke til kommentar
Tiger Woods 08: PS3 vs. Xbox 360 (Demos)

I’ve put in a lot of time with both the PS3 and Xbox 360 demos of Tiger Woods 08. My average score is 5 under for the 3 holes (I did get a 7 under once). Comparing the two, I personally would have to side with the Xbox 360 version.

The 360 version clearly looks better. I have both my PS3 and 360 hooked up with HDMI and to my 1080p DLP. The 360 version looks sharper with better colors. The PS3 version seemed a bit washed out with less defined lines and edges.

I personally prefer the PlayStation controller for my Tiger Woods gaming, because that’s what I’m most used to. However both controllers felt layed out properly and the controls were tight.

So if you’re debating, based on the demos, I’d say get the Xbox 360 version. EA has stated they don’t put much effort into the PS3 versions, which explains the graphical differences.

:)
Lenke til kommentar

Jeg syns golfspill er så uendelig vanskelige. Så må man liksom spille en dritlang runde om igjen om man taper. Fikk med Tiger Woods 07 med min PS3 når jeg vant den, men jeg fikk det liksom ikke til så jeg byttet det like gjerne inn på EBGames og kjøpte meg Motorstorm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...