Gå til innhold

AutoPatcher trolig historie

Anbefalte innlegg

Forøvrig er jo Ubuntu ganske omfattende, så å sammenlikne med hva MS bundler og tilbyr updates for, blir som natt og dag.

Selv den mest hardcore MS-fanboy må da synes dette er klønete sammenliknet med hva man har i linux?  :hmm:

Så absolutt! :/

MS er også fæle til å legge ut sånne akkumulative oppgraderinger hvor du må update i mange omganger. F.eks .Net 1.x tror jeg krevde opptil 3 separate besøk på Windows Update: Først legge inn .Net 1.0, deretter update (eller var det en SP), og til slutt en 3.gang for å siste hotfix  :thumbdown:

9476754[/snapback]

Stemmer nok det gitt. Oppdatering til WU krever derimot ikke restart, det er kun en ActiveX dings. Min løsning for dette er å sette på automatic update, reboot kl. 03.00, så starte manuell update og kjøre shutdown /r /t 600. Magic ;)

Digresjon: Microsoft har en lang vei å gå, men de er ikke så bakoverlent at de ignorerer Open Source. De lager allianser til flere selskaper med røtter til Open Source, og ansetter egne Open Source fantaster. Sjekk ut følgende side: http://port25.technet.com/

Man skal ikke se bortifra at til og med jeg vender over etterhvert, men pga. programvare er man som oftest låst til XP. Virtualisering kommer derimot til å viske ut alle hindre etterhvert. (Softgrid, Vmware, Citrix, Sandbox++)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering fra autopatcher: De skal lage en web-basert løsning som gjør at du kan laste ned oppdateringene fra Microsoft med deres verktøy. Det betyr at maskinen du lager AP-installasjonen fra må passere WGA, og igjen du vil få en portabel mappe med alle administrative-installasjonspunktene. På den måten så tilfredsstiller de Microsoft, og igjen oss.

Kilde: http://www.autopatcher.com/137#more-137

Endret av Squeegie
Lenke til kommentar

Leter etter alternativer til Autopatcher, og var glad da jeg fant en tråd om det her på HW. Leste igjennom store deler av tråden, men den hadde jo sporet helt av. Fint å se at den nå er back on track.

Noen som nevner Windiz her. Dette virker jo tilsynelatende veldig greit da :) Fungerer dette med norsk Windows? (det var litt sparsomt med info på siden).

Btw: Dette er et velrenomert fenomemn man "kan stole på", er det ikke?

Lenke til kommentar
Noen som nevner Windiz her. Dette virker jo tilsynelatende veldig greit da :)  Fungerer dette med norsk Windows? (det var litt sparsomt med info på siden).

Btw: Dette er et velrenomert fenomemn man "kan stole på", er det ikke?

9502699[/snapback]

Jeg hadde aldri hørt om dette før, så jeg kikket litt på det de hadde av informasjon, og under Known Issues står det klart og tydelig:

"Although WindizUpdate is able to support multiple languages, only English updates are currently suggested. The main symptom you will notice is that patches will download, but not appear to install - it will continue to be listed in WindizUpdate. We are currently working on providing non-English updates."

Så, foreløpig støtter det bare engelsk versjon, men de jobber med saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...