Gå til innhold

Tatung 32" eller Tatung 42"?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg en LCD-TV nå, og var fast innstilt på 32" til Tatung, men så jeg at Komplett og Datakjeden har 42" fra de til 11 995,- den er da med 1080P.

Så er da spørsmålet, er det vits å kjøpe 42"? Jeg skal ha TVen på et ganske lite rom og blir å sitte ca. halvannen meter i fra når jeg bruker den som PC skjerm, og 3 meter i fra når jeg skal se på film. 42" blir vel alt for stort til den avstanden? Er bare 1080P som er så fristende :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, Tatung sin 42" er noe dritt.

Dessuten er 1080p på en så billig tv helt unødvendig. Eneste man trenger 1080p for er dersom man skal sitte 1m fra og bruke den til pc-skjerm, men her har Tatungen en defekt som gjør at svart tekst (linjer osv blir også påvirket) på farget bakgrunn blir så godt som uleselig og gir et veldig ubehagelig bilde.

Og når man betaler så lite for en svær, fullHD tv så kommer nesten alt annet enn 1080p i andre rekke. Svartnivå, kontrast, visning av standard definition signaler, alt er relativt dårlig.

Bare å lese her (avforum.no). Så finner dere masse informasjon og erfaringer med tven.

Jeg venter desverre også på å få tilbake min fra service da jeg ikke få hevet kjøpet av tven før de har prøvd å reparere den et par ganger. Min tv hadde flere defekter da jeg først fikk den, og enda flere da jeg fikk den tilbake fra service. :)

Går man så langt som 10000 og absolutt skal ha fullHD så må det vel være mulig å spytte i 3-5000 til og få en tv man blir fornøyd med? Eller kjøpe en knallgod 720p tv.

-TwiiK

Lenke til kommentar
hvorfor ikke gå for 37" tatung??

9389589[/snapback]

Fordi den kun har 720P, eneste grunnen jeg har til å ville kjøpe 42" er at den har 1080P

3 meter på 42" er jo null problem, kjør på. :)

9389734[/snapback]

Skal bruke den som PC skjerm også, og da sitter jeg bare maks halvannen meter i fra.
Lenke til kommentar
Nei, Tatung sin 42" er noe dritt.

Dessuten er 1080p på en så billig tv helt unødvendig. Eneste man trenger 1080p for er dersom man skal sitte 1m fra og bruke den til pc-skjerm, men her har Tatungen en defekt som gjør at svart tekst (linjer osv blir også påvirket) på farget bakgrunn blir så godt som uleselig og gir et veldig ubehagelig bilde.

Og når man betaler så lite for en svær, fullHD tv så kommer nesten alt annet enn 1080p i andre rekke. Svartnivå, kontrast, visning av standard definition signaler, alt er relativt dårlig.

Bare å lese her (avforum.no). Så finner dere masse informasjon og erfaringer med tven.

Jeg venter desverre også på å få tilbake min fra service da jeg ikke få hevet kjøpet av tven før de har prøvd å reparere den et par ganger. Min tv hadde flere defekter da jeg først fikk den, og enda flere da jeg fikk den tilbake fra service. :)

Går man så langt som 10000 og absolutt skal ha fullHD så må det vel være mulig å spytte i 3-5000 til og få en tv man blir fornøyd med? Eller kjøpe en knallgod 720p tv.

-TwiiK

9390433[/snapback]

11995,- er egentlig for mye for meg allerede, det er bare det at når jeg først skulle kjøpe en TV så tenkte jeg at jeg like så godt kunne kjøpe en 1080P TV siden den var såpass billig. Men hvis det er sånn at den ikke kan brukes til PC skjerm på grunn av den defekten forsvinner hele vitsen for min del.

Går da heller for 32" den blir å kjennes mindre på pengeboka også =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har tatng 32" har kobla den til pc for å se film det er digg å se 720 P på den men eneste negative jeg syns er at alt blir så stort vis jeg skal bruke den til pc skjerm men det funker jo da.. skjønner derfor ikke at noen siert at tatung 42" sier at den er dårlig til det.. skjønner seff at du får bedre men ikke til samma pris.. kjøp tatnung 42" vis du skal bruke den som pc skjerm det er min anbefaling.. men vis noe er defekt på den så får du jo seff ny det er jo noe som heter garanti.. jeg har aldri hatt noe problemer med min.. du har 14 dager angefrist uansett da!! innen de dagene får du penga til bake unasett feil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...