jpsalvesen Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hei, Jeg tok dette i lyset fra et vindu. Hva synes dere? F/2.0, 1/200 sek, ISO100, 50mm. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Det er, eh, litt rart. Først så likte jeg det ikke. Selv for meg virket det som en litt vågal beskjæring, til et punkt der jeg faktisk tenkte at det kan ha vært tilfeldig. Jeg la ned bildefilen, men tenkte meg om for å sjekke det en gang til. Da så jeg med en gang at det var bevisst komposisjon. Plutselig ble jeg glad for at jeg gav bildet en ny sjanse. Det er jo et flott bilde. Lyset er helt greit lys fra et vindu, og kontrasten mellom dagslyset og innelyset er fin. Beskjæringen som i utgangspunktet virket umotivert, viste seg å være et modig trekk. Det er akurat nok regelbrudd til at det er tydelig, og akurat nok til å vise at det er bevisst. Kort sagt, jeg liker bildet. Duden er ikke så hansom som han tror han er, men det er en helt annen sak Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Takk! Når det er sagt, så er ikke utsnittet supergjennomtenkt - han skal sende rundt en promo-cd og trengte hjelp med noen OK bilder. (Resten finnes i flickr-profilen min). Dette ble ikke brukt. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Takk! Når det er sagt, så er ikke utsnittet supergjennomtenkt - han skal sende rundt en promo-cd og trengte hjelp med noen OK bilder. (Resten finnes i flickr-profilen min). Dette ble ikke brukt. 9389743[/snapback] Tar du slike bilder uten at det er bevisst? Da har du sannelig vært heldig med at det fungerte i dette tilfellet, for slik må porsjoneres nensomt. Da har jeg noe å tilføye, og det er at tette utsnitt ofte ikke fungerer så godt som mange tror. Headshots trenger ofte mer rom rundt seg, og det var det uvanlige med beskjæringen som reddet bildet her. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Se igjennom photostreamen min om du gidder. Er ikke _bare_ flaks, altså - jeg tar masse bilder og prøver meg litt frem med hva som ser ok ut på skjermen. Tok 125 bilder, hvorav en 5-10 er til å være fornøyd over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå