Gå til innhold

Sivilinginør i datateknikk og jobbe hjemme?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er ambisjonene dine tror jeg heller du skal satse på ingeniørhøyskole. Det blir mer "saklig" utdanning, du trenger ikke økonomien, bedriftsledelsen, teamarbeidet og andre perspektivemner, og du får mye mer muligheten til å jobbe hjemmefra. Ser ingen grunn til at en programmerer skal møte på jobb hvis han kan og ønsker å løse oppgavene alene.

Tror du blir skuffet hvis du starter siving med den innstilningen. Trenger du master siden er det jo bare å bygge på, det går fint an.

Selv tror jeg du egentlig sikter deg inn på prosjekter; arbeider hvor du er med på å utvikle noe i max 2 år også er du fri. Du blir aldri medlem av en stab, du trenger ingen geografisk tilhørighet og måten prosjektet løses på er opp til de som blir med i det.

PS: Miljøet er veldig godt her i Trondheim :-)

Lenke til kommentar

Om det er i studietida du tenker på å studere via nett så er det ein veldig dårleg ide og eg er heller ikkje sikker på om NTNU godtar det fullt ut.

Derimot om det er etter utdannelsen du meiner så er det noko anna, problemet er at du som nyansatt har ofte mykje å sette deg inn i og mykje arbeidskunnskap som skal inn.

Dette blir veldig vanskeleg å få til når ein sitter på heimekontor, i tillegg så jobber ein ofte i grupper noko som også vanskeleggjer heimekontor.

Derimot etter eit par år så endrer situasjonen seg meir mot at heimekontor er meir mulig, men forvent at ein må innom kontoret 4-5 gonger i månaden i tilegg til at det kan vere anten interne eller eksterna møter ein må delta på (alt etter kva sektor/arbeidsgjevar ein har) Så ligg heimstaden din langt unna ein av dei store byane (Oslo, Bergen Trondheim, Stavanger) så kan det vere problematisk å ha heimekontor.

Lenke til kommentar

Er det veldig vanskelig å etablere seg i en by eller i omegn av en by, og bo der da? Man kan jo dra på besøk heimatt til hu mor allikevel.

Det høres for meg ut som om problemet ditt er ved å innse at du antakeligvis kommer til å bo for deg selv og flytte ut av bygda.

For å svare mer på topic; hjemmekontor noen dager i uka er fullt mulig i flere stillinger. Skal du jobbe fullt hjemmefra begrenses mulighetene ganske drastisk, selv om det finnes sjanser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...