Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan undersøkes trimm?

Gutt16ja

Anbefalte innlegg

Om politiet stopper deg for å undersøke om du har trimmet mopeden din, hvordan foregår dette?

Hørte av en venn at dem setter den opp på et slags rullebånd og om den går over 70km/t så får du 4200kr i bot og avskiltning, er dette riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om politiet stopper deg for å undersøke om du har trimmet mopeden din, hvordan foregår dette?

Hørte av en venn at dem setter den opp på et slags rullebånd og om den går over 70km/t så får du 4200kr i bot og avskiltning, er dette riktig?

9388378[/snapback]

Om de bruker rullebånd vet jeg ikke.

Men blir du mistenkt for trim, sjekker de den. Har den trim får du en bot, å må komme å fjerne trimmen for å registrere den på nytt.

Har hørt om noen som har kommet billigere unna, men tror det har blitt litt strengere i det siste - kommer sikkert ann på hvem som stopper deg, og kanskje hva slaks trim du har.

Lenke til kommentar

9388378[/snapback]

Men blir du mistenkt for trim, sjekker de den. Har den trim får du en bot, å må komme å fjerne trimmen for å registrere den på nytt.

Har hørt om noen som har kommet billigere unna, men tror det har blitt litt strengere i det siste - kommer sikkert ann på hvem som stopper deg, og kanskje hva slaks trim du har.

9388445[/snapback]

Vel, jeg har tatt ut den ene plomba, så den går i 65km/t på sletta.

takker for svar ja (:

Lenke til kommentar

9388378[/snapback]

9388445[/snapback]

takker for svar ja (:

9388465[/snapback]

Ordner seg sikkert. Så lenge du ikke har trimpotte som lyser trim, eller kjører 90km/t forbi politiet på en motorvei.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

9388378[/snapback]

9388445[/snapback]

takker for svar ja (:

9388465[/snapback]

Ordner seg sikkert. Så lenge du ikke har trimpotte som lyser trim, eller kjører 90km/t forbi politiet på en motorvei.

9388562[/snapback]

Hei, folkens. Ja det er dette jeg også tenker på. Er 23 år, og omtenksom i trafikken. Bryr meg om andre trafikanter for å si det på den måten, liksom. Jeg bruker mopeden til og fra skolen hvor jeg går på og det er stort sett 60-sone hele veien. Har liksom litt lyst itl å kjøre i 60 men det er litt kjipt når det ikke er lov med en moped. Har en moped som går mye bedre enn orginalt og gjør ca 80 på sletta siden plomberingen er fjernet og en litt større dyse er satt på. Jeg kjører helt normalt i byen og etter fartsgrensene og buser ikke forbi fotgjengere osv. Har møtt politiet flere ganger og de har ikke stoppet meg. Jeg begynner å tro at de kanskje rett og slett viser litt medmenneskelig innsikt og kanskje hører på lyden at mopeden er litt grommere enn 45 km/t men ikke er interessert i å plage trafikantene helt unødvendig. Så lenge man holder fartsgrensa og kjører slik at man ikke er til fare for andre i trafikken så er de kanskje ikke så utrolig gestapo på trim/ikke trim osv.

Kort fortalt: Om man kjører etter trafikkreglene og, kanskje ikke over 60, med moped så tror jeg kanskje de er uinteressert i å "ta deg" for noe. Ligger du i 80 km/t med mopeden etter landeveien så tror jeg du har et problem likevel. Finnes vel noe som heter good airmanship her og man kan skjønne hvor grensa går uten at den er trekkt opp helt nøyaktig.

Btw: Sparer til A lappen. Da skal jeg kjøpe 125

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...