no_viking_no Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 her er liten manual..... hvis du ikke klarer dette, så burde du skaffe hjelp..... -lag bootable floppy disk hvis du ikke vet hvordan, kan du laste her: http://www.polarhome.com/service/bootdisk/...OS/drdflash.exe - last ned "Asus flash utility" og legg filen på ovennevnte floppy http://www.ncst.com/downloadFileFromDB.aspx?downloadID=249 - last ned BIOS v1303 hos Asus og legg filen på ovennevnte floppy http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket...e/A8N321303.zip sett inn floppy og etter den er ferdig med boot, skriv følgende: aflash.exe og ENTER følg instruksjoner....... lykke til...... Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 (endret) her er liten manual..... hvis du ikke klarer dette, så burde du skaffe hjelp..... -lag bootable floppy disk hvis du ikke vet hvordan, kan du laste her: http://www.polarhome.com/service/bootdisk/...OS/drdflash.exe - last ned "Asus flash utility" og legg filen på ovennevnte floppy http://www.ncst.com/downloadFileFromDB.aspx?downloadID=249 - last ned BIOS v1303 hos Asus og legg filen på ovennevnte floppy http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket...e/A8N321303.zip sett inn floppy og etter den er ferdig med boot, skriv følgende: aflash.exe og ENTER følg instruksjoner....... lykke til...... 9388857[/snapback] joda, men er bare det at jeg får ikke plass til filen på disketten Endret 30. august 2007 av nocturno_culto Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 da legger du på en annen disk. det viktigste at du booter maskin. tror at det går fint hvis du legger flash soft og BIOS update på en annen disk..... Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 (endret) da legger du på en annen disk. det viktigste at du booter maskin. tror at det går fint hvis du legger flash soft og BIOS update på en annen disk..... 9391997[/snapback] Ja har gjort det, men det viste seg at jeg ikke kunne boote fra floppy så nå eg jeg like langt. faen alså Endret 30. august 2007 av nocturno_culto Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 OK, da er mitt råd å levere maskin inn til service. de finner veldig fort hva er galt og om hovedkortet kan softflash(e), eller kan vrakes. det koster noen kroner, men det ser ut at vi kommer ingen vei her..... Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 (endret) OK, da er mitt råd å levere maskin inn til service. de finner veldig fort hva er galt og om hovedkortet kan softflash(e), eller kan vrakes. det koster noen kroner, men det ser ut at vi kommer ingen vei her..... 9392047[/snapback] service nei, kan jeg boote fra en cd plate ? eller bare kjøpe nytt hovedkort ? Endret 30. august 2007 av nocturno_culto Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 OK, da er mitt råd å levere maskin inn til service. de finner veldig fort hva er galt og om hovedkortet kan softflash(e), eller kan vrakes. det koster noen kroner, men det ser ut at vi kommer ingen vei her..... 9392047[/snapback] service nei, kan jeg boote fra en cd plate ? eller bare kjøpe nytt hovedkort ? 9392064[/snapback] har jo sakt at du skal boote fra cden! har du ikke lest posten min? kommer du deg INN i bios i det hele tatt? eller er skjermen helt svart? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 nå forstår jeg ingenting her..... lykke til Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 nå forstår jeg ingenting her..... lykke til 9393134[/snapback] vet du hva? jeg er HELT enig! jeg skjønner faen ikke en dritt! hva er problemet? kan du være så snill å forklare så detaljert du bare kan, fra å med du slår på pcen til du slår den av? ellers som No Viking No sier: LYKKE til! Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 nå forstår jeg ingenting her..... lykke til 9393134[/snapback] vet du hva? jeg er HELT enig! jeg skjønner faen ikke en dritt! hva er problemet? kan du være så snill å forklare så detaljert du bare kan, fra å med du slår på pcen til du slår den av? ellers som No Viking No sier: LYKKE til! 9393489[/snapback] Ok når jeg skrur på datamaskinen får jeg bilder det ser ut til å gå bra, men så kommer det blåskjerm rett før windows logoen. Der står det at bios ikke er kompitabel med systemet, å at jeg bør få oppdatert det. Så har jeg når prøvd med en diskett med fikk ingen respons, det skjedde ingen ting under oppstarten det samme skjedde, alså fikk feilmeldingen. Men jeg klarer å boote fra en vanlig cd-rom så tenkte jeg kunne prøve å leggge inn filen på en bootbar plate. var dette bedre ? Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) egentlig IKKE! ok! Har du en Asus Driver cd som fulgte med hovedkortet eller maskinen din? skal prøve å hjelpe deg så GODT jeg kan.. men da må du gjøre det jeg sier.. Endret 30. august 2007 av On1Musha Lenke til kommentar
foffle Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Reinstaller operativsystemet.. Voila Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 det er kanskje det beste...... nå er det 31 svar her og ingen vet hva er egentlig galt..... :!: Lenke til kommentar
foffle Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Vel. Det virker som om det er operativsystemet som ikke klarer å kommunisere med BIOS. Jeg kan ta feil... Så jeg ville hvertfall prøvd å reinstallere operativsystemet først. Kommer du inn i BIOS? Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 jeg har alerede spørt! ikke vits.. han er tydelig vis ikke interesert i hjelpen våres, siden han ikke sier så mye info, du kan i allefall svare på om du er Data nerd eller ikke? har du peiling på data? vet du åssen du formaterer? klarer du å komme deg inn i en Bios? vis IKKE? kjøp deg ny eller lever den på service! Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 jeg tror at noen tuller med oss her...... hvis jeg var admin, skulle låse denne tråden Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Du sier at pcn klikker rett før windows loader, det vil si at du allerede er forbi POST...(Power On Self Test) Da skal du kunne komme deg inn i bios ved å trykke på en knapp med engang du slår på maskinen. Denne knappen er ofte F1, F12 eller DELETE knappen, men dette varierer. Så du må enten lese manualen på hovedkortet ditt eller bare prøve deg frem. Så når du har funnet ut hvilken knapp det er så spammer du denne under oppstarten. Da skal du komme inn i noe som ligner en blåskjerm, men som er BIOS (Basic input-output system). Her skal du lete etter noe som heter "boot device priority" eller lignende. I denne menyen setter du "CD-ROM" til "first boot device" så går du tilbake til hoved menyen i bios og velger "Save & Exit" eller noe lignende. Så starter du opp pcn med driver cdn som fulgte med hovedkortet ditt og følger instruksjonene/spør hva du skal videre i denne tråden. Bountyhunter Lenke til kommentar
grapz Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Når du får den blåskjermen, står det noe om "hal.dll" (Hardware Abstraction Layer, det som gjør Windows i stand til å snakke med hardware)? Jeg vet at å oppdatere BIOS på Asus kort i noen få tilfeller kan ha ført til problemer med hal.dll. En ting du kan prøve er å sette i en WinXP cd, boote opp maskinen, men ikke trykk når "Press any key to boot from CD" kommer opp, og se om maskinen starter da. Hvis dette er tilfellet er det veldigt sannsynlig noe feil med boot.ini Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) jeg tror at noen tuller med oss her...... hvis jeg var admin, skulle låse denne tråden 9395748[/snapback] Ja det trur jeg å! bare se her... han har jo alerede laga en sånn post fra før: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=818237&hl= pluss at han har masse poster som han mener at ikke pcen starter opp... Endret 31. august 2007 av On1Musha Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 ASUS er bra, men dårlig på laptop service. har opplevd mange tilfeller, at folk ventet mange uker før det skjedde noe..... selv jobber som IT konsulent/tekniker siste 7 år..... 9388480[/snapback] Ja, litt treig service på lap ja, en kompis måtte nylig vente litt over en mnd på sin. Det er litt lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå