Gå til innhold

United vs. Pool | The Official Thread

fakey

Anbefalte innlegg

Leser du eller? Aldri sagt at Brown er dårlig eller har hatt en dårlig sesong. Men jeg synes ikke han er en spiller av noen kjempeklasse, og han er definitivt deres svake ledd. Jeg setter Finnan høyere enn Brown over hvem som er best av dem, men det er min mening.

Kanskje Finnan har vært bedre historisk sett, men i år har Brown vært bedre. Var litt upresist formulert av meg i forrige innlegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leser du eller? Aldri sagt at Brown er dårlig eller har hatt en dårlig sesong. Men jeg synes ikke han er en spiller av noen kjempeklasse, og han er definitivt deres svake ledd. Jeg setter Finnan høyere enn Brown over hvem som er best av dem, men det er min mening.

Jeg hadde også glatt tatt Finnan anno 2006, i årets å spesielt da etter nyttår tar jeg Brown uten tvil. Mannen har utviklet seg enormt, selv om det fortsatt er mye å hente offensivt. Den klubben som snapper Brown på free-transfer er virkelig heldig, håper så absolutt ikke han går.

Forøvrig, hvis Brown er vårt svakeste ledd så er det virkelig et kvalitetstempel. Elsker forresten Brown og Vidic springe ned taklinger, stopper ikke for noe. Å tror de doper seg på paralgin forte før de skal spille siden de nesten aldri ligger nede etter en duell.

Lenke til kommentar

Morsomt at det finnes en sånn tråd. :D Bare for å få denne tråden i mine innlegg.

United har to spisser i verdensklasse i Rooney og Tevez. De har funnet samspillet og er vel en av de beste i ligaen pr. dags dato. I tillegg har United en Saha i bakhånd som spiller meget godt når han er skadefri. Liverpool har en spiss i verdensklasse og det er som alle vet - Torres. Jeg greier ikke å strekke meg så langt til å si at Crouch og Dirk Kuyt er verdenssklasse spisser.

United har også en bredere midtbane. Scholes, Carrick, Hargreaves, Fletcher, Nani, Anderson, Giggs, Park Ji-Sung, Ronaldo, O'Shea osv. For meg virker det som om Liverpool er for avhenige av Gerrard. Selvfølgelig er Mascherano, Alonso og de andre spillerne meget gode fotballspillere, men Pool varierer for mye. Liverpool har jo et talent i Lucas, men United har en Anderson som er flere hakk bedre. Samtidig kan Benitez kanskje ta noe av skylden. Det er bra med litt rotasjon, men det virker som om han roterer Pool ut av teten.

Når det gjelder forsvaret, så er jo Liverpool kjent for å være gode, men for øyeblikket har United ligaens beste forsvars firer + keeper, noe tabellen faktisk viser, ved at de har sluppet inn færrest mål. Reina er jo forsåvidt yngre en Sar, men Sar er bedre pr. dags dato. Reina har jo mange år på seg til å bli en av verdens beste keepre.

Noe Pool skal ha skryt for, er deres innsats i CL de siste årene. Dette viser at laget har potensialet, men ligaen er viktigere en CL. Du trener tross alt hverdag for å spille godt i ligaen.

Glory, glory Man United!

Endret av Chauz
Lenke til kommentar
Samtidig kan Benitez kanskje ta noe av skylden. Det er bra med litt rotasjon, men det virker som om han roterer Pool ut av teten.

Hvor mange Liverpoolkamper har du sett i år? Rafa har virkelig skjerpet seg på roteringa og har ikke gjort det på langt nær så mye som i fjor, nå roterer han ikke spesielt mer enn andre managere vil jeg si, så det blir for lett å skylde på det.

Synes det er altfor enkelt å legge all skyld på Rafa i det hele tatt egentlig. Selvfølgelig skal han sin del av den kaka han også, men det er vanskelig å se bort fra at mange av Liverpools spillere er rett og slett udugelige. Hadde vi hatt flere spillere som Torres og Gerrard i stedet for Kuyt, Crouch og Voronin skal man ikke se bort fra at mange av uavgjortresultatene heller kunne vippet i Liverpools favør. Det er nettopp uavgjortresultatene og mangel på evne til å avgjøre de som har vært Liverpools bane i år, de andre topplagene greier som oftest å score mot slutten når det er uavgjort etter 80-85min, men dette sliter Liverpool med, dessverre.

Når det er sagt så er jeg meget usikker på om Rafa skal få fortsette eller ikke. Han er en meget meget god trener, men det spørs om han passer så godt i PL after all. Dette ser vi ved forskjellen på PL og CL for Liverpools del.

Lenke til kommentar

Ettersom du sier det går på spillerne utfordrer jeg deg til å sette opp et United/Pool lag. Som du kanskje ser har Hewitt 7 Pool-spillere på sitt lag, så det kan bli interessant å se hvor mange du har. :)

Endret av fakey™
Lenke til kommentar
Samtidig kan Benitez kanskje ta noe av skylden. Det er bra med litt rotasjon, men det virker som om han roterer Pool ut av teten.

Hvor mange Liverpoolkamper har du sett i år? Rafa har virkelig skjerpet seg på roteringa og har ikke gjort det på langt nær så mye som i fjor, nå roterer han ikke spesielt mer enn andre managere vil jeg si, så det blir for lett å skylde på det.

Hva mener du egentlig med i år? I år, som i 2008, eller årets sesong?

Lenke til kommentar

ErlendRU: Selvfølgelig blir det for lett å skylde på rotasjons problemene, men som sagt så sa jeg:

Samtidig kan Benitez kanskje ta noe av skylden.

Men Benitez hadde veldig mye press på seg før Inter kampen og har sjerpet seg fra og med Inter kampen, det skal han ha!

EDIT:

------------------------ Van der Sar -------------------------

------------------------------------------------------------------

Neville -------- Ferdinand ------- Carragher -------- Evra

Ronaldo ------ Gerrard ------ Anderson ---------- Giggs

------------------- Rooney --------- Torres ------------------

Endret av Chauz
Lenke til kommentar

--------------------Reina---------------------------

------------------------------------------------------

Brun--------Ferdinand-----Agger-----------Evra

-------------------------------------------------------

------------------Mascherano-----------------------

-------------------------------------------------------

Ronaldo2---------Gerrard---------------Babel

--------------------------------------------------------

--------------Torres-----Rooney--------------------

Tar inn Wes fordi Finnan har vært under pari i år. Babel > Giggs av samme grunn, selv om Ryan ikke har spillt fast.

Endret av Banjaluka
Lenke til kommentar
Torres og Gerrardi stedet for Kuyt, Crouch og Voronin skal man ikke se bort fra at mange av uavgjortresultatene heller kunne vippet i Liverpools favør.

Som jeg sa. United har en mye bredere stall. Midtbanen er veldig bred med tanke på Scholes, Carrick, Hargreaves, Fletcher, Nani, Anderson, Giggs, Park Ji-Sung, Ronaldo og O'Shea. Ellers har United en Saha på spissplassen i bakhånd som er ganske god når han ikke er skadefri.

Lenke til kommentar

-------------------Van Der Sar---------------

--------Ferdinand------------Vidic-----------

Brown-----------------------------------Evra

------------Mascherano----Hargreaves----

--------------------Gerrard------------------

Ronaldo---------------------------------Nani

--------------------Rooney------------------

Måtte finne en formasjon for å få inn liverpool spillere

Benk: Reina, Anderson, Torres, Giggs, Carrick

Chauz får håpe du mener når han ikke er skadet og ikke når han ikke er skadefri :$

Endret av Wisdom_Jay
Lenke til kommentar
Om jeg ikke husker feil Hewitt, er ikke du en av de som forsvarer Rafa? Så hvis Liverpool har så sinnsykt gode spillere som du skal ha det til, da er det jo Rafa som har gjort en dårlig jobb.

Jeg støtter Rafa, ja. Og jeg mener spillerne og Rafa må dele ansvaret for underprestering og dårlige resultater. Man kan selvfølgelig spør seg om det er noe galt med Rafa og trenerteamet siden vi sliter med å skape de beste resultatene i hjemlig serie, og om de gjør noe galt, til tross for at vi har en veldig god stall. Samtidig så er det spillerne som spiller kampene, og hvis du har sett kampene våre i år er det også vanskelig å skylde på Rafa, når spillerne spiller så dårlig som de har gjort. Vi har enkeltspillere som er veldig gode, men vi sliter veldig med de som ikke holder samme nivå, samtidig som helheten i laget ikke fungerer. Men til syvende og sist er det selvsagt Rafa som er ansvarlig for lagets prestasjoner. Men jeg støtter Rafa fortsatt og mener han bør få mer tid på seg, og mer støtte, til å vise hva han kan.

Lenke til kommentar
Ettersom du sier det går på spillerne utfordrer jeg deg til å sette opp et United/Pool lag. Som du kanskje ser har Hewitt 7 Pool-spillere på sitt lag, så det kan bli interessant å se hvor mange du har. :)

Kan jo prøve, men det blir uansett min egen mening, ingen her inne kommer noen gang til å bli enig i et felles lag. Går ut fra denne sesongen også jeg. :)

-------------- Reina -----------------

-- Brown --- Rio --- Vidic/Carra --- Evra --

-- Ronaldo -- Masche -- Gerrard -- Babel

----------- Tevez --- Torres ----------

Som sagt ut fra denne sesongen, flere viktige spillere på begge lag som har vært skadet over lengre perioder. I fjor hadde jeg lett valgt Finnan på HB. Carra har vært svakere enn tidligere sesonger. Evra og Ronaldo er det ingen tvil om. På den sentrale midten fortjener egentlig Scholes en plass, men har ikke vært helt på topp i år, har vel vært skada han også. Alonso har også vært skadet lenge og kunne kanskje vært inne i bildet. Nani vs. Babel var jeg veldig usikker på, men Babel har vært bedre over hele sesongen sett i ett, selv om Nani har vært veldig god i det siste, tviler ikke på at Nani får plassen på slutten av sesongen. Tevez fikk plassen på topp sammen med Torres fordi jeg tror de to utfyller hverandre mye bedre enn Rooney og Torres. Dessuten har Rooney hatt en relativt dårlig sesong til han og være, grunnet skader osv der også vel.

Er vel så og si grunnstammen i Liverpool som er med her, forutenom kanskje Alonso på sitt beste og evt. Agger. Resten av spillerne på Liverpool mener jeg ikke holder høyt nok nivå rett og slett, noen suger rett og slett balle, mens andre er fine å ha som stallfyll.

Lenke til kommentar

VDS

Brown - Vidic - Rio - Evra

Ronaldo - Gerrard - Carrick - Nani

Torres - Rooney

Både Reina og VDS har hatt en tendens til noe usikre inngripner i år, men jeg foretrekker Sar fordi at han rett og slett er en bedre keeper tross alder.

Backrekka er ganske soleklar, PL beste forsvar.

Midtbanen, her valgte jeg mellom Carrick og Masche. Men jeg er ikke noe fan av å ha en så defensivt orientert ankerrolle. Da tar jeg heller ballfordeleren Carrick, som både ifjor og i år har glimret. Evt kunne man valgt Scholes eller Alonso, men ingen av dem er i mine øyne gode nok hittil i år. Nani, grunnet storspillet i det siste. Å det faktum at han har flest assist i United i forhold til spilletid. Kunne jo her tatt Babel, men nei.

Torres og Rooney er selvskrevne, begge kloke spisser som sjelden gjør feil valg.

Lenke til kommentar

De beste denne sesongen:

-----------------------Reina-------------------------

------------------------------------------------------

Brown-----Ferdinand------Vidic------Evra

----------------------------------------------------

Ronaldo----Gerrard----Mascherano----Babel

--------------------------------------------------

--------------Tevez-----Torres----------------

Mitt favoritt lag sånn ellers:

---------------------Reina---------------------

------------------------------------------------

Finnan-----Ferdinand----Carragher----Evra

-----------------Mascherano-----------------

-----------Gerrard------Carrick/Alonso-------------

Ronaldo----------Torres----------Babel

Edit: Liten endring

Endret av Maggen91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...