Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Liten Gigabit switch D-Link eller Linksys

Anbefalte innlegg

Skal koble sammen en del maskiner i nett som skal stå i forskellige rom. Det betyr at jeg må ha to stykk gigabit switcher. Har funnet to rimelige Gigabit swicher fra Linksys og D-Link. Er i tvil om jeg skal velge D-Link eller Linksys

D-Link til 344,-

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=53262

eller

Linksys til 490,-

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=33500

Synspunkter på Disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
D-Link ville jeg ikke kjøpt under noen omstendigheter. Linksys switchen så helt OK ut.

Bruker selv denne og er veldig fornøyd. Den legger seg midt mellom D-Link og Linksys i pris. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=69063

//Swiss

9388819[/snapback]

Litt nysgjerrig på hvorfor du ikke vil velge Linksys? Personlig har jeg hatt dårlig erfaring med et par meget ustabile rutere fra Linksys som sleit fælt med ADSL oppkobling. Selv med nyeste firmware nektet de å ta en reconnect til ADSL modem når internettlinja datt ned. Måtte skru den av og på for å komme på nett igjen.

Regner derimot switcher som såpass enkle at D-Link skulle holde greit her, men jeg tar kanskje feil? Har i dag en Linksys WRT 54G. Med den ruteren sliter jeg med oppkobling mot ps3 network. Etter litt googling ser det ut til at flere sliter med Linksys routere og oppkobling mot ps3 network. Når disse menneskene har byttet ut linksys routeren med noen annet billig crap fungerer derimot Ps3 network glimrende.

På bakgrunn av dette har jeg drlige erfaringer med på Linksys og D-Link og håper dere som har erfaring med disse switchene kan bidra.

I profesjonelle nettverksmiljøer forsøker man å ikke blande alt for mange fabrikater av switche og rutere. Kjører gjerne cisco eller ander merker der det lar seg gjøre. Vet ikk om dette også gjelder D-link og Linksys.

Bør man unngå og blande switcher og routere fra disse?

Lenke til kommentar

9389211[/snapback]

Det skal i teorien ikke være noe problem. Såvist jeg vet er både d-link og linksys, og dem fleste andre billigswitcher ganske dumme på sånt, så dem bare kobler seg opp mot hverandre uten å bry seg om hva som er der. Cisco derimot bør ikke blandes, fordet om man kan bruke smartports for å bruke "dumme" switcher ytterst i nettverket.

Det du sier med at linksysene er ustabile kan jeg si meg dels enig i, men om man oppdaterer firmwaren til dd-wrt er det problemet fikset. Har en wrt54g. v.2 som er helt hellig for meg. Har også hørt at wrt-serien har blitt dårligere etter at linksys ble oppkjøpt av cisco. Men jeg har ikke noe problem med å anbefale linksys, og jeg fraråder alle til å kjøpe d-link som jeg ikke har noen tiltro til etter hva jeg har sett.

Lenke til kommentar

Har hatt et par D-Link Gbit switcher på jobben og er ikke veldig fornøyd med de. Poweret røk på en av de ved et strømbrudd her og. Har opplevd det samme med power for 100Mbit D-Link switcher. Har også opplevd at switchene har hengt seg.

Nå bruker jeg 3Com OfficeConnect Gbit 8 porter både på jobb og hjemme og er veldig fornøyd med de. http://psdata.no/ps.asp?it=132003&pdm=extspec . De finnes en 5 porters og hvis du vil spare penger.

Lenke til kommentar
D-Link ville jeg ikke kjøpt under noen omstendigheter. Linksys switchen så helt OK ut.

Bruker selv denne og er veldig fornøyd. Den legger seg midt mellom D-Link og Linksys i pris. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=69063

//Swiss

9388819[/snapback]

Litt nysgjerrig på hvorfor du ikke vil velge Linksys? Personlig har jeg hatt dårlig erfaring med et par meget ustabile rutere fra Linksys som sleit fælt med ADSL oppkobling. Selv med nyeste firmware nektet de å ta en reconnect til ADSL modem når internettlinja datt ned. Måtte skru den av og på for å komme på nett igjen.

Regner derimot switcher som såpass enkle at D-Link skulle holde greit her, men jeg tar kanskje feil? Har i dag en Linksys WRT 54G. Med den ruteren sliter jeg med oppkobling mot ps3 network. Etter litt googling ser det ut til at flere sliter med Linksys routere og oppkobling mot ps3 network. Når disse menneskene har byttet ut linksys routeren med noen annet billig crap fungerer derimot Ps3 network glimrende.

På bakgrunn av dette har jeg drlige erfaringer med på Linksys og D-Link og håper dere som har erfaring med disse switchene kan bidra.

I profesjonelle nettverksmiljøer forsøker man å ikke blande alt for mange fabrikater av switche og rutere. Kjører gjerne cisco eller ander merker der det lar seg gjøre. Vet ikk om dette også gjelder D-link og Linksys.

9389211[/snapback]

Nå følger vel stort sett alt av switcher gitte IEEE standarder og det bør funke fint. I profesjonelle miljøer så kan det være ting som stacking, management og diverse annet som kommer i bildet og gjør det hensiktsmessig å bruke en leverandør.

Har ikke noe spesielt mot Linksys, men hadde heller kjøpt meg ett par pils og gått for ZyXEL switchen.

Angående D-Link så er alle produktene jeg har vært borti med denne produsenten preget av billige komponenter og mye feil.

//Swiss

Endret av SwissChesus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...