Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne wifi kyptering

Anbefalte innlegg

Skal hjelpe noken med og finne eit tårdlaust netter det er skreve inn på pcen og ligger der inne er det noke muligheit og finne passorde der i frå.

Eg fjernstyre pcen og mister kontakten viss eg resete den. og eg får ikkje logge med inn på accesspunkte får ho har skifta passorde og gløymt det.

Kor sakt finne eit program som finner fram nøkkelen på pcen (ligge skjult inne)

Endret av Neddo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, som ståle sier er nok enkleste metoden eå resette aksesspunktet, og så bare google litt for å finne ut hva standard passordet for modellen er (hvis det i det hele tatt har et passord som standard).

Jeg kjenner desverre ikke til noen program som dekrypterer passordet som ligger lagret på maskinen. Jeg vil tro at i så tilfelle måtte du da finne et program som er spesifikt for den klienten som brukes, og det har du jo ikke fortalt oss hva er for noe.

-Stigma

Lenke til kommentar

Du skriver såpass uforståelig at jeg er litt usikker på hva du mener, så jeg prøver å helgardere meg for å øke treffraten til svaret mitt.

Hvis du skal koble deg på det trådløse nettet, skal dette være uproblematisk om passordet er lagret på PC'n (da husker den det jo selv). Hvis du skal koble opp andre pc'er, eller reinstallere software på pc'en hennes, så må har du noen valg:

# Hvis det er snakk om WEP av en eller annen sort, er dette ganske enkelt å knekke. Men grunnet at jeg får warns/bans i hytt og gevær om jeg hinter til hvordan på dette forumet, får du ingen flere tips av meg. Jeg kan dog si såpass mye som at det finnes ganske mange, velkjente programmer som kan knekke WEP-krypteringer ganske enkelt.

# Hvis det er snakk om WPA kan dette være vanskeligere å knekke (men du kan ha flaks og greie det), så da vil jeg anbefale deg å få logget inn på routeren. Det ville være lettere om hun du skal hjelpe kunne prøve alle passordene hun hadde hatt de siste 2 årene, for sjansen er skyhøy for at det er ett av dem.

Det kan hende at routeren har en eller annen kjent exploit til den firmwareversjonen den kjører, så du kan komme deg inn utenfra. Det virker ikke helt som om du har kunnskapsnivået til å greie dette uansett, så som siste løsning vil jeg anbefale deg å fysisk resette routeren til fabrikkinnstillinger, og slå opp default-passordet på nett (eller ringe produsent).

Hvis du har superflaks kan det hende at tele-operatør kan se passordene hun kjører med, evt. endre dem, fra sine terminaler. Hvis du er skikkelig i beit kan du jo prøve å ringe dem.

Lenke til kommentar

Ok litt oppdatering

Eg hjelper noke som kan veldig lite om data og pågrunn av veldig stor avstand må eg bruker fjernstryning til og hjelpe ho.

Så viss ho resette aksesspunktet kan ikkje eg kople meg opp og hjelpe ho.

Ho har 1 pc som er kopla opp og ho har ein ny no så ho vil ha inn på nett, den eine pcen ligger inne prøve meg og kopla med opp mot aksesspunktet (192.168.1.1) men det defult passorde var endra.

Så eg lure på om det er ein måtte og hente ut nøkkelen (program som gjerde det) som ligger på pcen som er på nette. er WPA kryptering

Lenke til kommentar
Ok litt oppdatering

Eg hjelper noke som kan veldig lite om data og pågrunn av veldig stor avstand må eg bruker fjernstryning til og hjelpe ho.

Ho har 1 pc som er kopla opp og ho har ein ny no så ho vil ha inn på nett, den eine pcen ligger inne prøve meg og kopla med opp mot aksesspunktet (192.168.1.1) men det defult passorde var endra.

Så eg lure på om det er ein måtte og hente ut nøkkelen (program som gjerde det) som ligger på pcen som er på nette. er WPA kryptering

9389590[/snapback]

Tviler sterkt på at du kan hente inn fra profilen. Det ligger sannsyneligvis kryptert. Men du kan jo prøve å laste ned SIW og se om du finner noe under "secrets". Men ikke prøv det uten hennes tillatelse, for sannsynligvis vil msn-passord, o.l. også komme opp

Lenke til kommentar
Ok litt oppdatering

9389590[/snapback]

Tviler sterkt på at du kan hente inn fra profilen. Det ligger sannsyneligvis kryptert. Men du kan jo prøve å laste ned SIW og se om du finner noe under "secrets". Men ikke prøv det uten hennes tillatelse, for sannsynligvis vil msn-passord, o.l. også komme opp

9389621[/snapback]

trur du bør sjekke fakta dine i gjen.

det finnes programer som kan finne ut password på routern selv om du aldri har loga inn på den, funker bare på utvalgte router men kan hende du har flaks er det en av dem.

NB: mange router har og noen litt rare defult password.

skal du hente ut wpa keys ogsånt fr pc'en din kan du bruke "cain"

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...