Gå til innhold

Erfaringer med Creative Zen V

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer å kjøpe Creative Zen V 4GB, men jeg tenkte først å høre om noen har erfaringer med Zen V-typen. For meg ser den forholdsvis grei ut, men jeg har noen få spørsmål jeg gjerne vil ha svar på:

- Hvordan lader man opp batteriet på spilleren? Må det gjøres via USB-porten, eller kan man bare plugge en lader i strømnettet?

- Hvis den ikke kan kobles rett på strømnettet, kan det oppladbare batteriet byttes ut?

- Blir joysticken lett treg/slitt?

- Finnes det en hold-funksjon utvendig, eller må man ha spilleren påslått for å kunne aktivere den?

Svar mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan forsøke å svare på det jeg vet, ut fra min søsters Zen V og ting jeg har lest på forumet:

- Man lader opp gjennom USB, men det er mulig å få kjøpt ladere for stikkontakt, men husker ikke om det er noen problemer relatert til det.

- Jeg tror batteriet kan byttes ut, ja.

- Som med alle slike styrepinner blir det vel slitasje, men tror du skal være ganske hardhendt for å ta knekken på den, men det kan selvsagt variere. Er gjerne en klagesak om det skjer noe. Mange liker den ikke fordi den kan være vanskelig å trykke ned uten at den registrerer bevegelse.

- Hold-funksjon finnes som en bryter.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min zen v plus 2gb for en uke siden.

Er meget fornød :)

Ja du må lade den via usb, men det går når pc er slått av også. (har ikke prøvd)

Vet ikke om batteriet kan byttes ut, men tipper det.

Jeg har ikke opplevd noe negativt med joysticken.

Min Konklusjon:

Har du pengene, kjøp, kjøp,kjøp!

Lenke til kommentar

Hvis du liker bass, er ikke denne spilleren noe for deg.. Bassen er på grensen til dårlig, selv med "bass-boost"-funksjonen på.. Jeg brukte min tidligere Creative MuVo V200 som sammenligningsgrunnlag og konklusjonen ble at den spilte mer/bedre bass enn Zen V plus.

Høretelefonene jeg brukte på begge spillerne er forøvrig Koss porta pro.

Endret av Dune1982
Lenke til kommentar

Jeg må få påstå at å bruke et sett PortaPro til å definere bassen i en spiller som "dårlig" kan sammenlignes med å teste en Golf med tjue år gamle Viking gatedekk og deretter påstå at veigrepet er elendig. :)

Kort og godt: PortaPro er ikke referansehodetelefoner, og selv om en Zen V ikke har lyd i toppklassen, må jeg påstå at det er et dårlig grunnlag for vurdering.

Bass boost er for øvrig ikke særlig godt egnet til å oppnå eller øke den gode bassen, da den strekker seg alt for langt ut i nedre mellomtone, og gjør lyden unødvendig "tung". Funksjonen er antagelig beregnet på hodetelefoner som i utgangspunktet ikke har særlig kraftig dyp lyd, som f.eks. små åpne ørepropper.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt spilleren, og sitter med følgende erfaringer:

- Spilleren kan lades fra strømnettet, men UTELUKKENDE bare med dette adapteret. Med frakt og oppkravsgebyr, kom det på ikke så langt under 400,-. Jeg kunne ikke finne en eneste butikk i "storbyen" Oslo som hadde dette adapteret.

- Batteriet kan ikke byttes ut.

- Joysticken fungerer bra, men det er for tidlig å si om den lett blir slitt.

- Spilleren har noen litt idiotiske funksjoner som ikke kan endres på, men den fungerer alt i alt bra.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er veldig fornøyd jeg!

Men for all del, kjøp mye ørepropper/hodetelefoner, de søm følger med er utrolig dårlige. De som hørte med fikk meg til å tvile på mitt kjøp, men da jeg skaffet noen sony-propper ble alt forandret, og jeg er meget fornøyd!

God batteri-levetid, god lyd, og brukervennlig så fremt du leser bruksanvisningen og søker deg frem til div. på nett. Når du kan innstillingene på alt så kan du det, veldig lett når man har lært det ;)

Fin liten sak!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...