Audiodoffen Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hei Noen som vet hvor man kan få tak i Bang & Olufson komponenter til bil? Har et fullt Morel system nå, men etter å ha hørt et hjemmestereo fra Bang & Olufson, så tror jeg de skal være bedre enn Morel i bil også! Vet de lager til bil siden Volvo og Audi A5/R8 kommer med disse systemene i noen av utstyrspakkene Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Tviler på at BO har noe til bil? Men hva slags morel-sett har du? Lenke til kommentar
Audiodoffen Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Ok, veldig synd Har ikke hørt det dem selger til Volvo og Audi, men har hørt rykter om at det skal være veldig bra utført. Har et Morel Dotech 6 i framdørene og i hattehylla, og Morel Dotech 4 på dashbordet Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 aha... hmm... 3-veis foran? eller to komponentsett? Skal selv ha bare Morel i bilen min Piccolo diskanter HO4 som mellomtone og Elate 6 som midbass Elate 10 som sub Lenke til kommentar
Audiodoffen Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Komponentsett alt sammen Ok, er et bra alternativ det, tror ikke det er noe som er bedre til den prisen de operer med Aha, hvordan funker det med bare mellomtone og diskanter da? Siden du ikke skal ha komponentsett, 3-veis? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Blir jo 3-veis sett foran da Bare satt sammen settet selv og kjører full aktiv deling Du har to komponentsett framme? Hmm... Tror du tjener mer på å gjøre om på det, en å bytte komponenter. Lenke til kommentar
Audiodoffen Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Ja, men tenkte på de der Coaxial dingsene jeg nå Jepp, et i døra og et oppe på dashbordet! Gjøre om? Lyden er veeeldig bra den, men jeg vil ha best (a) Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 I mine ører har jeg ikke hørt noe som låter bedre en Morel Men montering har ALT å si da, samt justering og generell kvalitet på elektronikk. List opp resten av systemet ditt a Har du coax på dashen? Da heter ikke de Dotech Kjenner til Morel meget godt av diverse årsaker Lenke til kommentar
Audiodoffen Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Hva du tenker på ang. montering? Plasseringa eller det å ``montere`` dem? Jeg har de i bilens orginal plasseringer av høytallere, så hva jo bare å skru dem fast enkelt å greit. Nei, jeg har komp.sett i dashen Men nevnte coaxial i den sammenhengen der du sku ha mellomtone og diskant Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hva du tenker på ang. montering? Plasseringa eller det å ``montere`` dem? Jeg har de i bilens orginal plasseringer av høytallere, så hva jo bare å skru dem fast enkelt å greit. Nei, jeg har komp.sett i dashen Men nevnte coaxial i den sammenhengen der du sku ha mellomtone og diskant 9387590[/snapback] Jeg skal ikke ha coax, nei Ja montering og vinkling har mye å si! samt det andre jeg nevnte. Hva slags bil er dette og hvor bor du? Lenke til kommentar
Audiodoffen Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Altså, hvor du monterer dem? Ja, vet at vinklingen har mye å si, hadde et problem med det på dashen siden de orginalt er rettet rett opp mot frontvinduet der, så måtte bygge ut me sånn plastalin aktig stoff der å stive det av for å vinkle mer mot meg! Er en Golf 3 Møre Og Romsdal Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Aha... 3'er golf ja... hmm Du skulle hatt Morel MX33.3 Crossover for å dele ting du Lenke til kommentar
Audiodoffen Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Hmm, hørtes skeptisk ut:P ? Vanvittig til mellomtone du ska ha da, må jo være jævla fin lyd i den? Ja, men er litt stive priser på de delefiltrene syns jeg! Men kan ikke si at det orginale som følger med Dotech 6 er dårlig heller Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Tanken er at det er et 3-veis delefilter, som hadde vært ypperlig for deg! Joda... 4" mellomtoner gjør susen det Lenke til kommentar
Audiodoffen Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Nja, jeg har for det meste bare diskant og mellomtone, spiller omtrent ikke bass! Har du testa ut forskjellen med hvor mye ekstra mellomtone man kan få ved å benytte 3-veis delefilter? Med Dotech 6 altså? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Altså... om du skal ha 3-veis delefilter må du ha en egen mellomtone, hjelper ikke bare med filteren. Det du skulle gjort er å koble et par diskanter, 4-tommerne dine og midbassene dine riktig. på et slikt delefilter. Lenke til kommentar
Audiodoffen Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Åja, slik ja Sant nok, men syns det blir for unødig å betale 1500,- spenn bare for å dele lyden litt bedre Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jojo... men da trenger du ikke klage på ikke-optimal lyd heller Lenke til kommentar
Audiodoffen Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Jeg har ikke gjort det heller Er veldig fornøyd jeg, men sa at det kanskje fans noe som var bedre. Vet at det blir feil med så mange lydkilder framme, bør jo egentlig ha minst mulig høytallere i bilen, altså 2 stk framme, men ønsker å spille endel høyt også, derfor var det nødvending med de på dashen Lenke til kommentar
epifant Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Bang & Olufsen leverer spesialtilpassede systemer til Volvo og Audi, og er ikke å få tak i som løse komponenter og kommer sannsynligvis heller aldri til å bli det. Uansett er det ikke merket og prisen på komponentene som bestemmer hvor bra sluttresultatet blir, det er det kunnskapen bak installasjonen som gjør Endret 31. august 2007 av epifant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå