Hootie Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hei Eg skal ha meg ein ny trådlaus ruter som eg vil skal dekke heile huset(3 etg). Den vil stå ca. midt i huset og linja eg har er ei 10Mb/10Mb fra Lyse, så eg bør vell ha ein N-ruter for å kunne utnytte dette? Må eg da ha N-kort i maskinen, eller går dei overens med kvarandre? Eg har leilighet i kjelleren, så det eg lurer på er om eg kan begrense linja leigeboeren får bruke til f.eks 1Mb ner og opp, mens resten av huset har fult. Er dette mulig? Kan gjerne kjøre ein kabel fra ruteren og ner til leiligheten visst det går an å begrense utporten. Er dette noke som lar seg gjer, og kva ruter vil dåke anbefale? Eg vil ha ein god ruter, og betaler heller litt meir for kvalitet. Lenke til kommentar
lupah Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hei Eg skal ha meg ein ny trådlaus ruter som eg vil skal dekke heile huset(3 etg). Den vil stå ca. midt i huset og linja eg har er ei 10Mb/10Mb fra Lyse, så eg bør vell ha ein N-ruter for å kunne utnytte dette? Må eg da ha N-kort i maskinen, eller går dei overens med kvarandre? Eg har leilighet i kjelleren, så det eg lurer på er om eg kan begrense linja leigeboeren får bruke til f.eks 1Mb ner og opp, mens resten av huset har fult. Er dette mulig? Kan gjerne kjøre ein kabel fra ruteren og ner til leiligheten visst det går an å begrense utporten. Er dette noke som lar seg gjer, og kva ruter vil dåke anbefale? Eg vil ha ein god ruter, og betaler heller litt meir for kvalitet. 9387122[/snapback] Leste et sted om linjebegrensing, prøv å søke litt. Kan anbefale Airport Extreme fra Apple. Veldig lang rekkevidde, har den nyeste tenkologien, lett å sette opp. Meget fornøyd med min. Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Leste et sted om linjebegrensing, prøv å søke litt. Kan anbefale Airport Extreme fra Apple. Veldig lang rekkevidde, har den nyeste tenkologien, lett å sette opp. Meget fornøyd med min. 9387674[/snapback] Denne såg inntresant ut! Er det bare å kople ein vanlig usb-harddisk i den så er den delt? Eller må ein ha noke meir? Lenke til kommentar
lupah Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hva mener du? Jeg har et kabelmodem, og kobler kabelen derfra inn i routern. Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Tenkte på USB funksjonen eg Det står at ein kan kople til ein harddisk der, og dele den medresten av nettverket. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 På kablinga kan du begrense hver port til 1mb hvis du har en linksys wrt54g/gl/gx med dd-wrt firmware. QoS-innstillingene er veldig bra på den sånn sett. Med den firmwaren kan du også stille signalet opp til 250mW fordet om det ikke er anbefalt mer enn 100mW. Dem støtter derimot ikke 802.11n såvidt jeg vet. Men jeg ville nok anbefalt en Linksys wrt54gl, eneste er at du må konfigurere en del noe som krever litt kunnskap Bilde av QoS-alternativene (Lan-begrensning) Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Går det an med Linksys WRT350N òg? Eller er det kun den du nevner som har dette? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Linksys WRT350N er støttet den også, men det er KUN versjon 1.0, så da bør du høre med dem som selger om det er riktig versjon http://dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Denne da? http://www.expert.no/product/product.aspx?...tifier=NODIR655 Får denne billig gjennom jobben. Forsåvidt alt som expert selger... Er òg åpen for andre forslag. Visst eg har ein harddisk koplet til routeren. Kan eg da nekte leigeboer tilgang til denne? Eller er det sånn at han får tilgang til det som blir delt på nettet? Endret 24. september 2007 av Hootie Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Nope. D-link og dd-wrt fungerer ikke sammen. Jeg ville satset på en wrt54gl Du kan sette nettverksharddisker så kun din bruker får tilgang til filene. Evnt kan du sette leieboeren opp på et eget VLAN så han/hun ikke får tilgang til det andre på lokalnettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå