Gå til innhold

Forumets Effekt/Pedal/Forsterker/Mic Tråd!

LeLiLa

Anbefalte innlegg

Ja, siden det er masse mas om effekter, pedaler, forsterkere osv.

Så tenkte jeg at jeg kunne lage en tråd.

Regler:

Denne tråden kan inneholde alle former for Effekter/Pedaler/Forsterkere/Mikrofoner osv. la oss si alt tekniskt som brukes til instrumenter, eller for å synge (:

Jeg vil ikke ha noe spam og heller ikke noe no-topic eller nosense i tråden.

Anbefalte sider for å handle inn ting

Sound1 for alt fra instrumenter til effekt pedaler, forsterkere mikrofoner, gitar stativ, lærebøker osv.

Stikker.no billigste stedet for å handle inn strenger, men dette er også en hovedside for å handle inn trommestikker

Godlyd! Inneholder en del gitarer og utstyr for gitarer, her finner du blant annet ting du ikke ville funnet i vanlige nettbutikker

Prolyd, inneholder bl.a. keyboard, equilizer, software, stereo utstyr osv.

Mer kommer senere

Gode råd:

Anbefaler at dere går på nettet og søker litt etter reviews/tester før dere handler inn tingene, dere kan også spørre en del i denne tråden.

Beklager for at det ble så kort, men kom på idéen akkurat når jeg hadde deadline med matte leksene. Fikser dette senere.

EDIT: Grunnen til at det effekter/pedaler er pga. det er mange andre som bruker effekter via pcen, equilizer, amper osv. "Just so you know".

Endret av Gotzone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da får jeg starte med å tipse om Behringer effektpedaler. Vet det sikkert er mange som synes det er noe billig skrot, men i følge gitarpusheren min dummet Roland/boss seg ut, glemte å fornye patentene på boksene sine, og vips- den samme innmaten til en brøkdel av prisen.

Jeg har noen få av de, og synes de låter helt utmerket. Prisen er det ikke noe å si på. Batteridekslet er litt klønete å ta av/på, men ikke verre enn at man kan leve med det.

Når det er sagt, finnes det sikkert bedre pedaler der ute, og det er sikkert forskjell på kvaliteten på boksene. Har en kompressor/gate, en EQ, en digital delay og en octavider. Kan ikke si jeg merker forskjell på de og et par Roland- bokser som jeg har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

seriøst. de Behringer gutta er noen sikkelige tjuvradder..

førts stjeler de 5150/II og xxx ognå effekt pedaler...no respect :no:

men hvis noen vill kjøpe skrap som er bygd med dårlig kvalitet er jo det helt ok..

Lenke til kommentar
Da får jeg starte med å tipse om Behringer effektpedaler. Vet det sikkert er mange som synes det er noe billig skrot, men i følge gitarpusheren min dummet Roland/boss seg ut, glemte å fornye patentene på boksene sine, og vips- den samme innmaten til en brøkdel av prisen.

9402854[/snapback]

Før vi går for langt off topic og diskuterer tjueri istedet for effekter: Et patent har en max varighet på 20 år, så Boss' opprinnelige patenter er uansett utgått. Så Behringer og andre copycats er i sin fulle rett, og det er ingenting Boss kunne gjort med det. En diskusjon om patentlover og rettigheter kan vi eventuelt ta i en annen tråd, og i en annen kategori her på forumet.

Geir :)

Lenke til kommentar

dette er riktignok ikke en distortionpedal til bass, men syns at lyden er så herlig at den burde være med i denne tråden her for de som vurderer distortionpedal til metal:

produsenten er Electro-Harmonix. pedalen heter Metal Muff

qrG-3goxTrk

bare digger den lyden. skal nok ha en slik pedal når ferdighetene og pengene strekker til, hvis ikke jeg finner noe annet og bedre til samme pris. (ca. 1200,-) :)

Lenke til kommentar

Heh. Komponentane er nøyaktig dei samme, men bygd inn i eit større chassi, ergo enklare og billegare. Og RU-chassiet er bygd som ein tanks! Tåler alt! Eg har hatt både RU og US EHX-pedalar, så eg tør å skryte på meg at akkurat det veit eg..

Og nei, desverre nird, men Metalmuff og Bigmuff er og blir to svært forskjellige pedalar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Heh. Komponentane er nøyaktig dei samme, men bygd inn i eit større chassi, ergo enklare og billegare. Og RU-chassiet er bygd som ein tanks! Tåler alt! Eg har hatt både RU og US EHX-pedalar, så eg tør å skryte på meg at akkurat det veit eg..

Og nei, desverre nird, men Metalmuff og Bigmuff er og blir to svært forskjellige pedalar.

9430717[/snapback]

har begge jeg også, og jeg er helt uening med deg, RU versjonen er skrap.

har også RU og US av Small Stone. RU versjonen er skrap

så jeg tør å skryte på meg det jeg også...

og jo desverre KimNK Big Muffen kan høres ut som klippet over...

er fullstendig klar over at det er to forskjellige pedaler.

er en grund til at jeg trodde han mente Big Muff.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...