Gå til innhold

firkantsopp tar Aftenpostens partitest

Anbefalte innlegg

Riksdekkende:

Venstre :):):)

SV :):)

AP :)

Tromsø:

Venstre :):):)

De Grønne :):)

FrP :)

Oslo:

SV: :):):)

AP: :):)

KrF: :)

Bergen:

Venstre: :):):)

AP: :):)

SV: :)

Hva forteller dette om mitt politiske syn?

Det som var rart var at venstre gjorde det bra alle steder bortestt fra i Oslo, hvor de var nr. 5...Skulle likt å sett hva partiene egentlig står for i de sakene jeg har testet meg.

Endret av firkantsopp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Penger til bistand?. Sender du ned mat for å fore mennesker i u-land gjør du bare problemet værre, pengene går til mat. Menneskene blir foret og det blir enda fler av dem, og man må gi enda mer hjelp. Pengene burde gå til å hjelpe u-land å bli selvforsynt med mat. men det skjer ikke, så mat/penger til u-land hjelper ingenting.

Lenke til kommentar
Penger til bistand?. Sender du ned mat for å fore mennesker i u-land gjør du bare problemet værre, pengene går til mat. Menneskene blir foret og det blir enda fler av dem, og man må gi enda mer hjelp. Pengene burde gå til å hjelpe u-land å bli selvforsynt med mat. men det skjer ikke, så mat/penger til u-land hjelper ingenting.

9389344[/snapback]

Vi bør bare la dem dø?

Lenke til kommentar

Vi bør bare la dem dø?

9390196[/snapback]

Nei, det som menes er at man bør åpne handel med de fattige landene og avvikle de vanvittig høye tollbarierene som hindrer dem å handle med oss.

Du gir ikke en sulten man fisk, da spiser han bare fisken og spør om en ny.

Du gir ham heller en fiskestang og lærer ham å fiske.

Lenke til kommentar
Nei, det som menes er at man bør åpne handel med de fattige landene og avvikle de vanvittig høye tollbarierene som hindrer dem å handle med oss.

9393930[/snapback]

Jeg tror spørsmålet handler om store sultkatastrofer, der millioner står i fare for å sulte i hjel. Her hjelper ikke handel med landet, ettersom hjelpen trengs , og ikke når økonomien til landet bedres som tar flere tiår. Men generelt i "vanlige" u-land som ikke er rammet av potensielle sultkatastrofer er jeg enig.

Lenke til kommentar

9393930[/snapback]

Jeg tror spørsmålet handler om store sultkatastrofer, der millioner står i fare for å sulte i hjel. Her hjelper ikke handel med landet, ettersom hjelpen trengs , og ikke når økonomien til landet bedres som tar flere tiår. Men generelt i "vanlige" u-land som ikke er rammet av potensielle sultkatastrofer er jeg enig.

9394067[/snapback]

Det sa jeg også i en tidligere tråd. Da mente noen at jeg blandet sammen nødhjelp og bistand. Altså forskjellen penger til øyeblikkelig nødhjelp/penger til langvarig utvikling.

Sikker på at du ikke gjør samme tabben?

Lenke til kommentar

9393930[/snapback]

9394067[/snapback]

Jada, enig med deg.

Jeg tenkte mest på land som får bistand over lengre tid. Såklart vi skal hjelpe ved krisesituasjoner, skulle bare mangle. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...