-clean-look- Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) hugser ikke om jeg har spurt fra før men... Har en Ford Taunus 1,6L som jeg skal skifte motor på... hvilke motorer går nedi uten noen spesielle endringer... starteren sitter på ventre side om jeg ikke hugser feil regner med og skifte/forsterke bremser, girkasse, muligens bakaksling og mellomaksling... Endret 29. august 2007 av -clean-look- Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) 1.6 forgasser (som du har) 2.0 forgasser, 2.3 forgasser, 2.6 forgasser, 2.8 forgasser, 3.0 forgasser, 2.0i, 2.4i, 2.8i, 2.9i, 2.9i 24v, og cosworth motor... Endret 29. august 2007 av cossiemk1 Lenke til kommentar
-clean-look- Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 1.6 forgasser (som du har) 2.0 forgasser, 2.3 forgasser, 2.6 forgasser, 2.8 forgasser, 3.0 forgasser, 2.0i, 2.4i, 2.8i, 2.9i, 2.9i 24v, og cosworth motor... 9387096[/snapback] er ikke og sette i en injection motor mye ombygging? vet at 2,0 V6 kan passe rett i... men passer alle de motorene i forhold til starteren, visst jeg ikke skal skifte girkasse? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Taunus, ja, det var lenge siden. Tror ikke du kan bruke 3.0 uten å bytte gearkasse, den hadde annen kasse med R til høyre og bak, ved siden av 4., mens de andre har til venstre og frem, ved siden av 1. men både 2.0, 2.3 og 2.6 V6 har samme gearkasse, bare med annen diff. Husker ikke om R4 (1.6/2.0) har samme som V6. Skal du ha V6, styr unna 2.0 (90 hk). Den går sørgelig dårlig (men grom lyd får du!). Lenke til kommentar
-clean-look- Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 1,6 har R til ventre og frem visst det var det du mente:) Takk for info og tips! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jepp, husker at både 1.6 og 2.0 R4 har samme gearmønster som V6 under 3.0, men vet ikke om det er samme kassen likevel. Mener å ha hørt at også 2.8 passer på 2.0-2.3-2.6-kassene, men er ikke sikker på dette. 2.8 finnes i utgaver på 160 hk (de første årene med 2.8i i Granada fra -78), så den burde gå bra i en Taunus. Jeg har kjørt 2.6 med 2.0 diff, den gikk 180 (rødstrek i 4. gear for 2.0 V6) selv om det var bratt stigning. 2.3 og spes. 2.0 V6 går dårligere, men har samme gromme lyden. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 En 2.0i er ikke noe stort problem å koble opp... Lenke til kommentar
joka Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 hvilken årsmodell? jeg mener å huske at R4 og V6 ikke passer på samme kasse. 2,0 finnes både som V6 og R4... sierra (forgasser) 2,0 R4 passer rett inn. 2,0i også, bare "litt" mer arbeid. med V6 trenger du motorfestene fra taunus V6. de vokser ikke på trær. motorfestene fra granada og capri v6 passer ikke er dette noe du skal ha godkjent? taunus hadde 1,3 1,6 2,0 og 2,3 motorer, alle med forgasser. de større motorene blir vel verre å få godkjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå