kaka Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Hei. Jeg vil gjerne begynne å trene militærpress og går rett på sak; hvordan utføres militærpress? Jeg har ikke funnet noen gode illustrasjoner/forklaringer på nettet. Alle illustrasjoner/bilder tas imot med takk. Takk! Endret 29. august 2007 av kaka Lenke til kommentar
superegge Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Foretrekker og gjøre den sittende pga det er nesten umuli og jukse da. Bruk en benk og ta den 90 eller nesten 90 grader, vanlig stang, senk til øverste delen av brystkassen og løft opp. Ca skulderbredt grep. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hei. Jeg vil gjerne begynne å trene militærpress og går rett på sak; hvordan utføres militærpress? Jeg har ikke funnet noen gode illustrasjoner/forklaringer på nettet. Alle illustrasjoner/bilder tas imot med takk. Takk! 9386527[/snapback] Instruksjonsvideo Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Det kan kanskje være lurt å ta det sittende i en maskin de første gangene for å få inn teknikken skikkelig. På den måten er det ikke så lett å bruke ryggen heller. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Du får ikke inn teknikken overhodet ved å bruke en maskin. Skikkelig militærpress utføres stående med stang. Selv tar jeg den med bredere grep og armene mer ut til siden. Da tar den mer på siden av skuldrene (men fortsatt først og fremst foran) og traps. Edit: Den videoen til hagfors var noe mer lik sånn jeg tar den. Det at man ikke skal låse ut armene kan imidlertid diskuteres. Man bør heller ikke ha hodet bøyd bakover når man løfter stanga over hodet, slik som på videoen. Endret 2. september 2007 av Endre Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 militærpress utføres stående, ellers kan du kalle det noe annet. kanskje lettere å jukse når man står, men faen heller det er like lett å la være. i tillegg er det mye tyngre å presse stående, forutsatt at øvelsen utføres riktig, dvs uten å bruke annet enn skuldre og armer, resten av kroppen skal være helt rolig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå