egeland Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) heisann! kjøpte meg ny laptop for en ukes tid siden, med windows vista. samtidig gikk eg til innkjøp av en Netgear trådløs ruter, siden vi nå har flere bærbare maskiner i heimen. har nå innstallert det som installeres skal, og støter på følgende problem: Min nye laptop med Vista, klarer ikke å koble til det trådløse nettverket. eg forstår virkelig ikke hvorfor, fordi: nettverket står oppført med utmerket signalkvalitet (med antennen 15cm fra kortet ville noe annet forundret meg) i listen over tilgjengelige nettverk. maskinen får helt fint kontakt med det trådløse nettverket på universitetet uten noen som helst problemer. maskinen får også helt fint kontakt med internett gjennom min nye ruter, når den er koblet til denne med en kabel. min kjære sitter akkurat nå i sofaen med sin laptop med winXP, som helt fint koblet seg til den nye ruteren trådløst på første forsøk. feilmeldingen som kommer opp på min nye laptop er at den ikke får svar fra ruteren. men ruteren sender til andre maskiner, og min maskin får svar fra andre rutere. forstår ingenting. hjelp!? og ja, eg har prøvd å oppgradere til ny firmware. Endret 29. august 2007 av egeland Lenke til kommentar
Oto2moto Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 heisann! kjøpte meg ny laptop for en ukes tid siden, med windows vista. samtidig gikk eg til innkjøp av en Netgear trådløs ruter, siden vi nå har flere bærbare maskiner i heimen. har nå innstallert det som installeres skal, og støter på følgende problem: Min nye laptop med Vista, klarer ikke å koble til det trådløse nettverket. eg forstår virkelig ikke hvorfor, fordi: nettverket står oppført med utmerket signalkvalitet (med antennen 15cm fra kortet ville noe annet forundret meg) i listen over tilgjengelige nettverk. maskinen får helt fint kontakt med det trådløse nettverket på universitetet uten noen som helst problemer. maskinen får også helt fint kontakt med internett gjennom min nye ruter, når den er koblet til denne med en kabel. min kjære sitter akkurat nå i sofaen med sin laptop med winXP, som helt fint koblet seg til den nye ruteren trådløst på første forsøk. feilmeldingen som kommer opp på min nye laptop er at den ikke får svar fra ruteren. men ruteren sender til andre maskiner, og min maskin får svar fra andre rutere. forstår ingenting. hjelp!? og ja, eg har prøvd å oppgradere til ny firmware. 9386516[/snapback] Siden du får tilkobling på universitet og finner ruteren hjemme kan det kanskje være feil nettverksnøkkel eller brannmur? Test uten kryptering på ruteren og evt. prøv med B- eller G Only (802.11 Mode). Programvaren til enkelte trådløse kort er også automatisk satt opp til å søke etter nærmeste nettverk uten kryptering, så sjekk om dette er tilfellet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå