CrazyEagle Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Hallo Jeg lurer på om det er mulig å sette inn en 70cc motor i en moped, og få registrert den med 70cc'en? Er det i det hele tatt mulig? I såfall, hva må jeg gjøre? Takker for svar på forhånd Edit: Er sevlfølgelig 50cc i den standar Endret 29. august 2007 av CrazyEagle Lenke til kommentar
siggii Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Dette er bare synsing fra min side, men jeg syntes det kan virke naturlig ifølge alle de merkelige lovene. Hvis du skal registrere om en moped fra 50cc, til 70 vil mopeden ikke lenger være moped. Det vil bli lettmotorsykkel. Jeg kan tippe at vegtilsynet stiller strengere krav til lettmotorsykler enn mopeder (blandt annet bremseeffekt og sikkerhetsting). Derfor tror jeg du kan slite litt med å få den gjennom kontrollen. Dette er som sagt synsing, så det kommer nok helt sikkert folk etter meg som kan avkrefte eller bekrefte det. Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Jeg tror også at det er slik som du sier, bare håper jeg tar feil Hehe.. Tusen takk for svar Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Nei, er ikke MUlig. Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Nei, er ikke MUlig. 9388026[/snapback] Ikke overhodet? Nei det var da leit... Takk for svar Edit: Er du helt sikker? Produsenten bruker samme ramme på lett-mc opp mot 150cc. Men det enkleste er kanskje å spørre vegvesenet. Endret 30. august 2007 av CrazyEagle Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Som sagt, nei det er ikke mulig. Det er heller ikke mulig å registrere en moped som en lettsykkel, på grunn av at norske regler og forskrifter sier at en moped ikke er konstruert for større hastigheter enn 45 km/t. Noe de i virkeligheten er.. Lenke til kommentar
siggii Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 De norske reglene er bare teite.. mumlemumle... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Men hvorfor registrere moppa som større ? Du har ikke sjangs til å overbevise lillesøstra di på 5 at du klarer, med moped opplæring og mer hormoner enn Stalone klarer å putte i seg på et år, at du klarer å håndtere sykkelen og farta da. Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 hvorfor skal du registrere den som 70ccm når du kan kjøre med trimm? det må da være billiegere å betale 4200 i bot en å betale X antaltusen for omregistering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå