Gå til innhold

Dell Precision M90 m/ FX3500M ok skjermkort?

Cotul

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser litt på et tilbud for en bærbar.

Dell Precision M90

2.33 Ghz

2.0 GB minne

512 MB NVIDIA Quadro FX3500M

(dette er alt jeg vet om den nå)

Lurte hovedsakelig på om noen kunne si meg noe om FX3500M. Finner ikke så mye om det.

Takker for svar.

Edit: har fått en link med alt om pcen. Dell Precision M90

Endret av Freud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FX3500 er såvidt meg bekjent det absolutt råeste grafikkortet du kan ha i en bærbar pc, dog er det ikke sikkert den slår 7950GTX på akkurat spilling da GPU'en er designet for å yte best mulig i profesjonelle 3D-applikasjoner. Hva skal du bruke maskinen til?

Lenke til kommentar

Det skjermkortet er det råeste skjermkortet til dags dato for bærbar, og er bygd på samme chip som 7950gtx versjonen, det er proff serien til nvidia. Det ligger ørlite bak i 3dmark06 , men milevis foran i f.eks 3d studio og likn app... go for it...eneste draw backet er at det ikke har støtte for DX10....xps 1730 fra dell slippes i disse dager.... hvis du vil ha noe enda råere...

Lenke til kommentar

PCen som da er en skolepc kommer vel hovedsakelig til å bli brukt til å programmere på. Til neste semester blir det grafikkprogrammering, nå går det mest i C++ og litt mySQL blir det vel også.

Det følger vist også med en hel del programvare.

Skal prøve i finne ut nøyaktig hva som følger med i morgen.

Lenke til kommentar

C++ og MySQL-programmering kan du jo gjøre like bra på en pc til 6000,-... riktignok fordel med en god CPU til kompilering, men ett FX3500 skjermkort er solid overkill. Det er en god maskin, for all del, men du kunne klart deg med noe langt billigere om du ikke skal drive med krevende 3D-applikasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...