erre Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Lurte på hva slaks kabel/ledning jeg trengte fra tv-out'en på mitt skjermkort og bort til tv'en? Lenke til kommentar
sof Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 jeg bruker composite overgang fra rad9700pro's svideo utgang, 5 meter ledning over i en scart plugg som går inn i tv'en. Dette funker bra... kjøpt på clas ohlson. sof Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Vil du at vi skal liste opp alle typer kabler til alle mulige typer skjermkort, i kombinasjon med alle typer TV'er? Eller er det mer fornuftig at du skriver i innlegget hva slags utstyr du har? Men hvis du gidder å lese bare litte grann av gamle innlegg, så finner du haugevis av slike spørsmål. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Du er nok ute etter en S-Video-kabel. Pluggene på den ser slik ut Hvis du ikke har S-Video-inngang på TV'en, trenger du i tillegg en slik overgang (fra S-Video til scart) Dette er iallfall hva jeg sitter med, og det fungerer utmerket (har nVidia-kort) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Lurte på hva slaks kabel/ledning jeg trengte fra tv-out'en på mitt skjermkort og bort til tv'en? Ah, gjettekonkurranse? Jeg tipper du har et GF2mx med kompositt-ut og en gammel TV med bare antenneinngang. Da må du ha en omformer. Lenke til kommentar
erre Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Lurte på hva slaks kabel/ledning jeg trengte fra tv-out'en på mitt skjermkort og bort til tv'en? Ah, gjettekonkurranse? Jeg tipper du har et GF2mx med kompositt-ut og en gammel TV med bare antenneinngang. Da må du ha en omformer. Nei jeg har ett GeForce 4 ti kort! Ville bare ha svar på hva jeg trengte mellom tv-out på skjermkortet til scart inngang på tv! :o Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Dessuten er det jo samme type utgang på 99% av vanlige forbrukerkort... med andre ord, samme kabeln. Trenger ikke akkurat være sherlock for å skjønne hva han tengte på da... Kabler fulgte forresten med Sapphire sitt kort Lenke til kommentar
sof Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 sjekk min post over. Det er det du trenger. sof Lenke til kommentar
2roll Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Jeg ka jo si det samme som allerede er sagt:-) Kjøp en kabel av typen s-vhs -> scart. Claes /elkjøp og andre har slike med sterkt varierende priser og av ymse kvalitet. Lykke til. Har du s-vhs inngang på tv'en (mini-din) så er det billigere og bedre å bruke en s-vhs <-> s-vhs kabel. Dersom du skal overføre lyden fra lydkortet til tv'en også via scart så må du ha en kabel som har 2xRCA* (phonoplugg) + S-VHS i den ene enden og scart i den andre. Sjekk da at den er laget for å sende signalet TIL scart kontakten, ikke FRA scart-kontakten**. * Nå har de fleste lydkort minijack og ikke RCA plugger, så du trenger en overgang for det også, dersom du ikke synes det er gøy å lodde.. ** Noen kabler har en liten vender som gjør at de kan brukes begge veier Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Hvor lang S-Video-kabel for en kjøpt ? Trenger selv ca 20 meter, er det å få tak i ? Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Dersom du skal overføre lyden fra lydkortet til tv'en også via scart så må du ha en kabel som har 2xRCA* (phonoplugg) + S-VHS i den ene enden og scart i den andre. Sjekk da at den er laget for å sende signalet TIL scart kontakten, ikke FRA scart-kontakten**. * Nå har de fleste lydkort minijack og ikke RCA plugger, så du trenger en overgang for det også, dersom du ikke synes det er gøy å lodde.. Tenkte jeg bare skulle nevne at du får kabler med ferdiglaget mini-jack hos f.eks Hifi-klubbne, hvertfall der jeg kjøpte den, men vil tro at de fleste andre vellutstyrte elektro foretninger har dette og. Lenke til kommentar
milan Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Blir lyd også overført via s-video kabel ? Lenke til kommentar
2roll Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Som sagt: Lyd blir ikke overført via s-video kabelen. Kun bilde. En scart (i begge ender) kan totalt sett sende lyd og bilde begge veier (dersom den er fullkoblet.) 20m S-VHS går greit. Ingen direkte grense for hvor lang kabel du kan ha. Signalet er analogt. Men jo lenger kabel, jo dårligere bilde. Skal du opp i 20 meter, så bør du velge en kvalitetskabel. Dessverre så blir prisen pr. meter for god bildekabel ganske drøy. Selvfølgelig så handler det om hvor kresen du er og hva du skal bruke det til også da. Sikkert noen som har slike kabler på lager. Ellers så kan de bestilles eller lages selv. Husker at Interconnect tidligere lagde Monsterkabler etter spesifikasjon. Bra men DYRT! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå