skaarah Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hei, Jeg har nylig flyttet inn i et nytt hus atmed noen kompisser. Huset er delt i to, og routeren til Wlan'et står i loft etasjen. Dette medfører litt problemer med signal styrken. Pcen min som står på soverommet har jeg lav og til tider inget signal, mens min kompiss som sitter i stuen har full signal styrke på sin labtop. Det jeg lurer på er om det kan vere noen annen grunn til dette enn at det rett og slett er bedre dekning på stuen? Han har en helt ny labtop, med et raskt Wlan kort(Compal IFL90). Kan det ha noe å si at hans Wlan kort er rett og slett mye bedre til å mot ta signalet? Og at mitt Gigabyte Pci kort(Gn-WP01GS) som også er nytt er mye dårligere til dette? Om det er bare rett og slett det at det er så mye dårligere dekning på mitt soveromm som bare er 4m fra stuen, hva kan jeg gjøre? Er det mulig å lage en større antenne enn den lille som stikker ut bak PCen min? Forlenge den med en TVantenne eller noe? Tusen takk for en hver hjelp dere måtte komme med -Pål Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hei, Hva er det fysisk av vegger, dører, gulv, etc mellom PC'ene og trådløs router? Det skal ikke mer til enn en pipe til for å gi en PC null dekning mens en PC to meter bortenfor har full dekning. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Har erfaring med at PCI kort har mye dårligere følsomhet enn PCMCIA kort og kort integrert i laptoper. Vet ikke hvorfor. Kjøp deg en antenne, f.eks en sånn og prøv å flytt den rundt til du får bra signal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå