redface Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Skal ordne meg linux. Er helt ny på det, men har hørt at RedHat er greit til å begynne med. Det finnes flere versjoner, pro-versjon og personal. Trenger jeg pro-versjonen. Dette skal liksom bare være for å forstå de mest basic tingene i linux, for jeg er en windows-mann og det tror jeg nok jeg vil fortsette med. Har tross alt ett windows og novell-nettverk her å ta vare på :wink: Lenke til kommentar
FAntasy Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Mener helt klart at Mandrake er den enklerste versjonen (iallefall å installere da den har grafisk "windows lookalike" grensesnitt (det var ikke på den redhat versjonen jeg prøvde for en tid tilbake)) for en "windows bruker". Redhat og Mandrake er forsåvidt ganske likt ellers, installasjonen derimot kan være mer vrien på redhat etter min oppfattning.. Har hatt både redhat og suse, men liker best mandraken som jeg har nå. Lenke til kommentar
chris Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Linux Slackware er vel også en god start hvis du ikke er så veldig kjent med LinuX fra før, det finnes flere steder på Internett hvor du kan lære deg grunnleggende om Slackware Skjekk denne URL-en http://slackware.com/book/ Lenke til kommentar
redface Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Takk for tipset, holder det med 9.0 standard versjon? Til mitt bruk altså Altså Mandrake... Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 det er jo en milliard poster som dette.... Lenke til kommentar
Blod Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Takk for tipset, holder det med 9.0 standard versjon? Til mitt bruk altsåAltså Mandrake... ja, det holder imasse vis... ellers kan jeg anbefale :google: Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Jepp. På nye Redhat 8 fungerer foresten det meste som på Win, fra den grafiske installasjonen der du velger mellom Desktop, workstation eller server install (på norsk) - automatisk partisjonering - til et pakke/installasjonssystem som er nesten likt (last ned fil - dobbelklikk for installasjon) Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Bruker RedHat 8.0 selv, men har prøvd både Mandrake 9.0 og Lycoris. Synes egentlig Mandrake er litt rotete lag opp i forhold til RedHat. Lycoris er nok uansett den jeg vil anbefale for nybegynner. Det er vel nesten det nærmeste du kommer Windows, og den er meget lett å installere. edit...Min 400. melding Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Linux Slackware er vel også en god start hvis du ikke er så veldig kjent med LinuX fra før, det finnes flere steder på Internett hvor du kan lære deg grunnleggende om Slackware Skjekk denne URL-enhttp://slackware.com/book/ Slackware kan vel absolutt utelukkes som en newbie-distro. Her får man ikke noe automatisk satt opp for deg - Slackware er en distro for personer som enten kan mye Linux, eller som absolutt vil slite mye og lenge for å lære seg det. (jeg er i siste kategori) Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Lenge siden du har prøvd RedHat installasjon? GUI-installasjon begynte RedHat med på versjon 6.2..... RedHat 7.3 er min favoritt! (8.0 er no' dritt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå