Gå til innhold

Er denne pc-en verdt å kjøpes for avansert gaming


Gjest Slettet+129837

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+129837

Hei alle sammen...

 

Er denne pc-en fra Dell verd å kjøpes? :hmm:

 

Intel® CoreTM 2 Extreme QX6800 fabrikkoverklokket til 3,46 GHz

 

Dobbelt 768 MB NVIDIA GeForce 8800 GTX-grafikkort – SLI-aktivert

 

Opptil 4 GB8 tokanals DDR27 SDRAM

 

Integrert 7.1 Intel HD-lyd

 

klikk her for pc-en hjemmeside

 

 

Er denne pc-en den kraftiske i verden? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
finnes verdens kraftiske i salg og hva slags spesifikasjoner har den

9389920[/snapback]

Ja, den finnes i salg. Men tviler på at salgskonsulentene er interessert i å prate med deg med mindre du har noen hundre millioner på bok.

 

Her har du en liste over verdens kraftigse PC-er (Supercompute). Om det faktisk går under definisjonen Personal Computer tviler jeg litt på :p

Lenke til kommentar

Om den er verdt å kjøpe?, det blir jo helt opp til deg.

 

I mine øyne er det mye bortkastet og overpriset her, synes også den er harry. Så om du spør meg så... nei

 

Men spør du de fleste -20 år som ikke har problemer med å få tak i mye penger + de ikke orker å bygge noe selv.. så får nok et ja (for å sette poenget på spissen)

Lenke til kommentar
finnes verdens kraftiske i salg og hva slags spesifikasjoner har den

9389920[/snapback]

 

 

du kan nok drømme.. verdens kraftigste maskin er vel kun til bruk for militære eller statsbruk tenker jeg.. og tipper den har en prislapp på godt over huset ditt for å si det MILDT!! :p Men ellers så har jeg sett en maskin i det siste til 160000 som var HELT SYK!! Kabinettet hadde lakk til 6000 alene.. :)

 

PS Ultra er vel stort sett bare et klokket GTX med litt bedre kjøleløsning.. Det er ikke store forskjellene..

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+129837

men hvilket pc (personal computer) er best å kjøpe når det gjelder pris og spesifikasjoner, jeg vil at den skal kjøre "Tom Clancy's Rainbow Six Vegas" den sier at den krever 3.0 Ghz i prossesor som anbefalt og at den krever også 3 eller mer i pixel shade i skjermkortet, jeg vil at pc-en skal være bærbar

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar
Det er single core prosessor ja! husk at dual og Quad er henholdsvis 2x eller 4x det tallet som står.... f.eks C2D E6600= 2,4 Ghz x 2 = 4,8Ghz!

9446452[/snapback]

Du feiler. Man kan ikke regne på den måten med flerkjerneprosessorer. Man kan ikke si at Intel Core 2 Quad Q6700 har like over 10GHz.. :)

Lenke til kommentar
men hvilket pc (personal computer) er best å kjøpe når det gjelder pris og spesifikasjoner, jeg vil at den skal kjøre  "Tom Clancy's Rainbow Six Vegas" den sier at den krever 3.0 Ghz i prossesor som anbefalt og at den krever også 3 eller mer i pixel shade i skjermkortet, jeg vil at pc-en skal være bærbar

9446436[/snapback]

 

Når de oppgir krav til klokkefrekvens, så tar de utgangspunkt i eldre prosessorer som Pentium 4. Disse hadde høy frekvens, men lav ytelse i forhold til Core 2 / Athlon 64 X2. Så kravene kan ikke brukes som mal i forhold til nyere prosessorer.

 

Og det stemmer som han sier over, man legger ikke sammen klokkefrekvensen til flerkjerneprosessorer.

Lenke til kommentar
Det er single core prosessor ja! husk at dual og Quad er henholdsvis 2x eller 4x det tallet som står.... f.eks C2D E6600= 2,4 Ghz x 2 = 4,8Ghz!

9446452[/snapback]

Du feiler. Man kan ikke regne på den måten med flerkjerneprosessorer. Man kan ikke si at Intel Core 2 Quad Q6700 har like over 10GHz.. :)

9446492[/snapback]

 

uuups :p hehe sry :blush::blush::blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...