firkantsopp Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Avaraten din er Ian Thorpe? Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Det MÅ da ikke være slik at man elsker partiene som er nærmest sitt eget parti på skalaen venstre-høyre? 9406496[/snapback] Du roste en person som fikk RV på topp, et parti som kom på 7. plass på din liste. SV kritiserte du for "landets dårligste skolepolitikk" enda det er en gammel og viktig sak/satsingsområde for SV og enda SV kom på andre plass på lista di. Du kom med generell kritikk mot de blåe partiene (ikke FrP spesifikt), men Høyre er likevel to plasser over "hjertepartiet" RV på lista di. Dét er det som forvirrer meg. Ikke rangeringen i seg selv. Endret 1. september 2007 av kkt1986 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 gøy med folk som trur de kan alt fordi dem har sett det på film og har lest det i avisen. 9390842[/snapback] Gøy med folk som ikke tror på hva FN's klimapanel har kommet fram til, men heller tror på et par forskere som er kjøpt og betalt fra store internasjonale konserner (som taper milliarder på å tilpasse seg miljøet). OT: Fikk SV høyest (ca. 90%), Frp lavest (ca 10%) Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 gøy med folk som trur de kan alt fordi dem har sett det på film og har lest det i avisen. 9390842[/snapback] Gøy med folk som ikke tror på hva FN's klimapanel har kommet fram til, men heller tror på et par forskere som er kjøpt og betalt fra store internasjonale konserner (som taper milliarder på å tilpasse seg miljøet). OT: Fikk SV høyest (ca. 90%), Frp lavest (ca 10%) 9408193[/snapback] Jøss, da er du enig med SV i det meste, mao. Fikk kun 54% på mitt høyeste parti, Venstre. Deretter fulgte mange på 40-tallet. Jeg har mao ikke et parti jeg følger i alle saker. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Wow! Enda mer enn meg. Jeg tenker at når en buddhist får 75% Venstre, da kan jeg stemme dem med god samvittighet! Føler du at Venstre er partiet som best ivaretar buddhistisk filosofi? Kommer du til å stemme V i år? Ville du også stemt dem i Stortingsvalg, når de i tilfelle valgseier må gå inn i koallisjon med møkkapartiene KrF og SP? 9399051[/snapback] Kan ikke si at jeg tenker så mye buddhistisk filosofi i henhold til politikk, men det påvirker det vel kanskje.Anser egentlig meg selv som en semi-klassisk libertaner, individets rettigheter über alles. Helst ville jeg nok stemt venstre mtp. miljøpolitikk/lavere skatter(arveavgift/formueskatt spess)/mer kontroll til kommunene og slikt. Som du sier havner de dog i koalisjon med partier jeg på ingen måte liker, så stemmer nok høyre(eller dlf ). Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Selv stemmer jeg SV. Hater KrF og SP over alt på jord, men misliker også H og FrP sterkt. AP har mye bra, men jeg liker ikke miljøpolitikken deres. Edit: Jøss, jeg er forumets aller mest aktive de siste 15 minuttene! Endret 2. september 2007 av firkantsopp Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Tok testen og den ble en del forskjellig fra den i dagbladet,men smtidig så jeg gjennom statistikk for enn god del kommuner og der var faktisk FRP fremst i de fleste,slik er det ikke i virkeligheten, så viser det at FRPere har mere fritid til å sløse bort på nett Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Selv stemmer jeg SV. Hater KrF og SP over alt på jord, men misliker også H og FrP sterkt. AP har mye bra, men jeg liker ikke miljøpolitikken deres. Edit: Jøss, jeg er forumets aller mest aktive de siste 15 minuttene! 9408596[/snapback] Ja, det skal jo godt gjøres klokka 06:20 om morgenen... Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Skjønner ikke at firkantsopp roser RVere så langt opp i skyene, kritiserer "de blå" så generelt, og samtidig stemmer på Venstre.... firkantsopps politiske akse ser ut til å gå slik: Venstre - RV - (de øvrige partiene?) - SV - (de øvrige partiene?) - Høyre og FrP Eventuelt SV etter Høyre og FrP? Den framstillingen er rimelig godt stokka om... 9405954[/snapback] Her er partiene rangert etter hvor godt jeg liker dem: 1. V 2. SV 3. AP 4. SP 5. H 6. SP 7. RV 8. KrF 9. FrP 9406059[/snapback] Selv stemmer jeg SV. Hater KrF og SP over alt på jord, men misliker også H og FrP sterkt. AP har mye bra, men jeg liker ikke miljøpolitikken deres. Edit: Jøss, jeg er forumets aller mest aktive de siste 15 minuttene! 9408596[/snapback] Hæ? Du misliker SP og KrF over alt på jord, likevel så er FrP værre enn de to? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Et par innlegg som gikk på person er slettet fra tråden. Kommentarer på moderering gjøres via PM. Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Du vurderer på en rar måte, du, firkantsopp Eller er det noen flere som bruker kontoen din uten at du vet om det? Endret 2. september 2007 av kkt1986 Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) SV 81.9% SP 77.9% V 76.5% RV 73.5% KRF 72.7% AP 66.2% H 41.8% FRP 25.2% Ikkje så uventa, bortsett frå at 72 på KRF var litt drøyt Endret 2. september 2007 av Tygg3n Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Skjønner ikke at firkantsopp roser RVere så langt opp i skyene, kritiserer "de blå" så generelt, og samtidig stemmer på Venstre.... firkantsopps politiske akse ser ut til å gå slik: Venstre - RV - (de øvrige partiene?) - SV - (de øvrige partiene?) - Høyre og FrP Eventuelt SV etter Høyre og FrP? Den framstillingen er rimelig godt stokka om... 9405954[/snapback] Her er partiene rangert etter hvor godt jeg liker dem: 1. V 2. SV 3. AP 4. SP 5. H 6. SP 7. RV 8. KrF 9. FrP 9406059[/snapback] Selv stemmer jeg SV. Hater KrF og SP over alt på jord, men misliker også H og FrP sterkt. AP har mye bra, men jeg liker ikke miljøpolitikken deres. Edit: Jøss, jeg er forumets aller mest aktive de siste 15 minuttene! 9408596[/snapback] Hæ? Du misliker SP og KrF over alt på jord, likevel så er FrP værre enn de to? 9412088[/snapback] Det var ikke meninga at du skulle ta det bokstavelig. Jeg liker kun tre partier. Edit: Noen som kan sende meg en PM med hva som ble skrevet om meg personlig? Endret 2. september 2007 av firkantsopp Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 http://www2.vg.no/valgulator07/index.php?do=show&id=184205 FRP 81.9% H 75.2% V 50% KRF 45.5% SP 34.7% SV 20% RV 19% AP 18.6% Personlig kommer jeg mest sansynlig til å stemme på Venstre eller stemme blankt til valget. Scoret nok dårlig på Venstre i denne testen her grunnet miljøspørsmålene hvor jeg nok stemte motsatt av Venstre. Men jeg har ingen sterke meninger på det feltet. Det som er viktig for meg er familiepolitikken, helsevesen og eldreomsorg. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Tror det er viktig å krysse av det man egentlig mener i slike tester, ikke det man vet favorittpartiet står for................... Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) http://www2.vg.no/valgulator07/index.php?do=show&id=184205 FRP 81.9% H 75.2% V 50% KRF 45.5% SP 34.7% SV 20% RV 19% AP 18.6% Personlig kommer jeg mest sansynlig til å stemme på Venstre eller stemme blankt til valget. Scoret nok dårlig på Venstre i denne testen her grunnet miljøspørsmålene hvor jeg nok stemte motsatt av Venstre. Men jeg har ingen sterke meninger på det feltet. Det som er viktig for meg er familiepolitikken, helsevesen og eldreomsorg. 9415623[/snapback] Du synes ikke miljø er vktig? Hvis familie er vikgitst, så stem KrF! Endret 3. september 2007 av firkantsopp Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hvis familie er vikgitst, så stem KrF! 9415697[/snapback] Jeg trodde du ikke kunne fordra KrF. hvem sier at KrF har den beste familiepolitikken bare fordi de har størst fokus på familiepolitikk? Det går da an å være opptatt av familiepolitikk uten å velge KrFs. På den andre siden stemmer du også på det partiet som du mener har landets dårligste skolepolitikk. Du er kanskje ferdig med skolen, eller hvordan henger det sammen? Du virker.... oj, unnskyld; Det virker som om du i veldig stor grad "shopper" i politikken. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Internt Men ikke noe personangrep.Kan det stemme? Jeg klarer i alle fall ikke å lese noe tydelig verdigrunnlag eller ideologisk grunnlag som danner bakgrunn for dine preferanser. Overhodet. Du er litt av en joker. Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Hvis familie er vikgitst, så stem KrF! 9415697[/snapback] Jeg trodde du ikke kunne fordra KrF. hvem sier at KrF har den beste familiepolitikken bare fordi de har størst fokus på familiepolitikk? Det går da an å være opptatt av familiepolitikk uten å velge KrFs. På den andre siden stemmer du også på det partiet som du mener har landets dårligste skolepolitikk. Du er kanskje ferdig med skolen, eller hvordan henger det sammen? Du virker.... oj, unnskyld; Det virker som om du i veldig stor grad "shopper" i politikken. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Internt Men ikke noe personangrep.Kan det stemme? Jeg klarer i alle fall ikke å lese noe tydelig verdigrunnlag eller ideologisk grunnlag som danner bakgrunn for dine preferanser. Overhodet. Du er litt av en joker. 9415719[/snapback] Jeg er motstander av religioner og alle andre former for ideologier. Jeg sliter som faen med å finne et parti jeg støtter i det meste, derfor blir det en kompromissløsning. SV har kanskje den dårligste skolepolitikken slik jeg ser det, da de prioriterer gratis skolemat framfor bedre lærere og midler til realfag. Men de har bra miljøpolitikk (deres viktigste kampsak, kanskje), og derfor mener jeg det er viktig å ha dem som en betydelig motvekt til AP i regjeringen. Ellers ville de bli overkjørt fullstendig. Generelt liker jeg nok AP noe bedre enn SV, men nettopp pga skolepolitikken, monarkismen og nei til eu, stemmer jeg på dem for det. Taktisk stemming, altså. Aller helst ønsker jeg meg en V-SV-regjering. Tror det kunne blitt bra. Hvis du med "shopper" mener at jeg plukker litt herfra og litt derfra, alt etter som hva jeg liker, så har du rett. Jeg synes det er mye mer fornuftig enn å bestemme seg for ett parti, og så lære seg å like akkurat det ideologien deres står for. Jeg er verken 100% sosialist, kapitalist, liberalist, nazist, kristen eller feminist. Jeg er firkantsoppist. Endret 3. september 2007 av firkantsopp Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Du synes ikke miljø er vktig? Jeg har ikke sagt det ikke er viktig, men det er ikke øverst på min prioritering. Hvis familie er vikgitst, så stem KrF! 9415697[/snapback] De har bedre familiepolitikk enn Rød-grønne, men så skal det jo ikke så mye til heller. Dagens regjering fører jo en politikk som i praksis betyr at foreldre skal ha minst mulighet til å kunne oppdra sine barn. De ønsker ikke å støtte de som selv vil ta seg av ungene sine, men vil utvide støtten til de som sender ungen sin vekk til andre (forslag om å dekke SFO er jo også fremmet nå). Det er jo politisk korrekt i dag å levere ungen tidligst mulig i barnehage/SFO og hente ungen senest mulig. Det ender med at foreldre presses til løsninger der de er med ungen sin en time eller to pr. dag. Dette fordi pengene ikke følger barna, men barna følger pengene. Oppdragelsen skal visst finne sted i helgene? Hadde ungene skjønt hva som foregikk med dagens regjering så ville de hatt mareritt om Jens Stoltenberg og co, for rød-grønne er jo barnas værste mareritt i praksis. Men KRF er alt for konservativt i verdispørsmål, grunnet sammenblanding av det jeg anser som fantasi (religion) og politikk, til at de er aktuelle. Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Jeg synes det er bra å ikke støtte innvandrermødre eller sektmedlemmer som vil verne unga sine fra sosialiseringsprosessen. Folk er fri til å ha ungene sine hjemme om de vil det, men så lenge barnehagetilbudet er der, ser jeg ingen grunn til at de skal få betalt for å ha dem hjemme. Det skal sies at jeg ikke synes spørsmålet om kontantstøtte er enkelt. Det finnes både positive og negative effekter. Ellers er jeg fullstendig enig i at KrF er et udugelig parti i verdispørsmål. Bare det at de bygger politikken sin på en motbevist mytologi, burde være nok til å avskrive dem. Endret 3. september 2007 av firkantsopp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå