Spenol Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Mitt resultat: V 48% FRP 44.8% H 44.7% SP 43.2% KRF 39.4% SV 38.1% RV 37% AP 29.4% Nok en en unyansert og latterlig test. Det eneste som samsvarer med virkeligheten er at Venstre kom på topp og Arbeiderpartiet på bunn. Det mest interessante er 44.8% på Fremdrittspartiet, et "parti" som jeg hater av hele mitt hjerte. På Aftenposten sin test fikk jeg RV og Fremdrittspartiet på topp. Dette oser seriøsitet. Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Selv om jeg liker V, må jeg si at Sponheim er en svært dårlig politiker. Tror de hadde tjent på å få inn en Carl Ivar-type. Endret 31. august 2007 av firkantsopp Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Selv om jeg liker V, må jeg si at Sponheim er en svært dårlig politiker. Tror de hadde tjent på å få inn en Carl Ivar-type. 9400582[/snapback] En rabulistisk drittsekk og løgner, med andre ord? En karismatisk demagog hadde kanskje skaffet Venstre flere velgere, men det er ikke det Venstre eller landet trenger. Landet trenger intelligente, sannferdige og samvittighetsfulle ledere som ønsker å tjene hele folket, ikke bare enkeltgrupper som LO-organiserte arbeidere, pensjonister, investorer, etc. Dessverre ønsker ikke bermen slike ledere. Det er derfor vi har Jens Stoltenberg som statsminister. Hadde folk forstått alvoret i politikk, og ikke forvekslet det å stemme med å heie på et fotballag, hadde vi kanskje hatt Kjell Magne Bondevik eller Dagfinn Høybråten som statsminister. Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Mener du at Bondevik/Høybraaten er de som er mest opptatt av å tjene alle? Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Mm, sosialliberalisme klinger godt. Men med for mye av høyre eller venstre vil musikken bli for falsk eller oppblåst. Venstre er det beste, eller skal vi si det minst ille alternativet for meg. Allikevel har jeg sympati for venstresiden og deres saker. Det er viktig å ha en venstreside som opposisjon mot en for aggressiv liberalisme. Og vice versa, selvfølgelig. Hyggelig å lese. Jeg visste ikke at det fantes flere som meg. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Mener du at Bondevik/Høybraaten er de som er mest opptatt av å tjene alle? 9400761[/snapback] Det kom kanskje ikke tydelig fram, men jeg tenkte på egenskapene som jeg nevnte lenger oppe i teksten: Intelligente, sannferdige og samvittighetsfulle. Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Høybraaten er kanskje intelligent, men han har huller på mange områder. Mannen er vel kristen, bl. a.? Lenke til kommentar
jemartinsen81 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Dette ble mitt resultat: http://www2.vg.no/valgulator07/index.php?do=show&id=176382 Endte opp med KrF på toppen, som er et parti jeg virkelig ville vurdert å stemme på dersom det ikke hadde vært fokusert rundt kristendommen. Evig takknemlig for røykeloven er jeg iallfall. Mitt personlige valg, Høyre, kom på plass nummer to. Lurer på om det er noen som velger det at barn i grunnskolen ikke skal få frukt og grønt i skolen som hjertesak jeg... Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Høybraaten er kanskje intelligent, men han har huller på mange områder. Mannen er vel kristen, bl. a.? 9400932[/snapback] Vel, jeg oppfatter ham iallfall som en sannferdig og samvittighetsfull mann, i sterk kontrast til de fleste andre politikere. Dessverre er jeg uenig i mye av KrF sin politikk, så min stemme går heller til Venstre. Lenke til kommentar
jemartinsen81 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ut av nysgjerrighet tok jeg testen to ganger til. Den ene gangen svarte jeg så snillt og naivt som overhodet mulig, og den andre gangen svarte jeg som en enormt rasistisk egoist og barnehater. Venstre og SV endte opp som de mest naive og snille partiene, mens FRP og RV ble de sadistiske tyrannene. Ikke noen stor overraskelse, kanskje. Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ut av nysgjerrighet tok jeg testen to ganger til. Den ene gangen svarte jeg så snillt og naivt som overhodet mulig, og den andre gangen svarte jeg som en enormt rasistisk egoist og barnehater. Venstre og SV endte opp som de mest naive og snille partiene, mens FRP og RV ble de sadistiske tyrannene. Ikke noen stor overraskelse, kanskje. 9401092[/snapback] Og hvis du svarer som en bibeltro fundamentalistisk kristen? Lenke til kommentar
jemartinsen81 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Og hvis du svarer som en bibeltro fundamentalistisk kristen? 9401117[/snapback] Hmm det var ikke så mange veldig relevante valg for det igrunn, men jeg gjorde mitt beste som en god men streng gud, og endte opp med KrF og AP. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ut av nysgjerrighet tok jeg testen to ganger til. Den ene gangen svarte jeg så snillt og naivt som overhodet mulig, og den andre gangen svarte jeg som en enormt rasistisk egoist og barnehater. Venstre og SV endte opp som de mest naive og snille partiene, mens FRP og RV ble de sadistiske tyrannene. Ikke noen stor overraskelse, kanskje. 9401092[/snapback] Hvor har du rasistiske eller barnehatende valg å svare på der? Kan du komme med eksempler på dette tullballet? Lenke til kommentar
jemartinsen81 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ut av nysgjerrighet tok jeg testen to ganger til. Den ene gangen svarte jeg så snillt og naivt som overhodet mulig, og den andre gangen svarte jeg som en enormt rasistisk egoist og barnehater. Venstre og SV endte opp som de mest naive og snille partiene, mens FRP og RV ble de sadistiske tyrannene. Ikke noen stor overraskelse, kanskje. 9401092[/snapback] Hvor har du rasistiske eller barnehatende valg å svare på der? Kan du komme med eksempler på dette tullballet? 9401222[/snapback] Hvis du tar testen vil du se at det er en stor del spørsmål ang. innvandrere... jeg svarte med en "Norge for Nordmenn" mentalitet på dem alle (f.eks. "steng dem inne på asylmottaket med begrensede rettigheter og send dem vekk så snart som mulig".) "Barnehatende" var mest en spøk, ved å velge at å nekte dem gratis frukt og grønt i skolen var en hjertesak for meg. Det var ikke meningen at noen skulle ta "snille og slemme partier" posten min seriøst... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Mm, sosialliberalisme klinger godt. Men med for mye av høyre eller venstre vil musikken bli for falsk eller oppblåst. Venstre er det beste, eller skal vi si det minst ille alternativet for meg. Allikevel har jeg sympati for venstresiden og deres saker. Det er viktig å ha en venstreside som opposisjon mot en for aggressiv liberalisme. Og vice versa, selvfølgelig. Hyggelig å lese. Jeg visste ikke at det fantes flere som meg. 9400795[/snapback] Oi. Like hyggelig for meg å høre Er tydeligvis ikke så altfor mange mtp f.eks. Venstres katastrofalt lave oppslutning... Endret 31. august 2007 av cun Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Mm, sosialliberalisme klinger godt. Men med for mye av høyre eller venstre vil musikken bli for falsk eller oppblåst. Venstre er det beste, eller skal vi si det minst ille alternativet for meg. Allikevel har jeg sympati for venstresiden og deres saker. Det er viktig å ha en venstreside som opposisjon mot en for aggressiv liberalisme. Og vice versa, selvfølgelig. Hyggelig å lese. Jeg visste ikke at det fantes flere som meg. 9400795[/snapback] Oi. Like hyggelig for meg å høre Er tydeligvis ikke så altfor mange mtp f.eks. Venstres katastrofalt lave oppslutning... 9401595[/snapback] Mest unge datafolk, kanskje? Har også hørt at Venstre er et parti for lærere. Ikke vet jeg hvorfor. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ikke noe stort sjokk.. FRP 78.6% H 59.7% V 41% SP 30.5% KRF 29.3% AP 28.9% SV 27.6% RV 27% Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Skremmende mange FrP-ere her. Med så mange dumrianer blant oss fortjener vi kanskje ikke å være en velferdsnasjon lenger. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Men det hjelper ikke at du rakker ned på FrP-velgere og skjærer dem alle over én kam. Det beste er om du angriper spesifikke saker med logisk gyldige argumenter Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Skremmende mange FrP-ere her. Med så mange dumrianer blant oss fortjener vi kanskje ikke å være en velferdsnasjon lenger. 9401713[/snapback] Snakk for deg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå