Zethyr Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Uansett hvor mye Norge reduserer har det ikke noe å si på klimaet. 9391952[/snapback] I hvertfall ikke når visse idioter går rundt med sånne holdninger. 9394780[/snapback] Det har noe å si, men det er utrolig lite. Det er nesten bedre om du blir medlem i en forening som jobber for å forby vulkanutbrudd. Men hadde jeg kunnet stemme, ville jeg stemt RV, ja. :) Det er bra, viser at du har hjerte! Men ikke hjerne 9393074[/snapback] 9393091[/snapback] Så flott at du kaller de som stemmer Rødt for hjernedøde, Zethyr. 9398435[/snapback] Under andre omstendigheter ville jeg nok heller kun sagt at de mangler bakkekontakt og evnen til å se enkelte logiske slutninger. Når de nå kommer med morsomheter om at man har et hjerte, og det blir parert meget bra med en kommentar om at de ikke har hjerne, så er det klart jeg stiller meg bak.Jeg har aldri stilt tvil til at sosialister vil det beste for verden, men det vil faktisk vi kapitalister/liberalister/konservative/sosialliberalister/etc også. Endret 31. august 2007 av Zethyr Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Under andre omstendigheter ville jeg nok heller kun sagt at de mangler bakkekontakt og evnen til å se enkelte logiske slutninger. 9399750[/snapback] Så mange som har opplevd det harde livet og stemmer Rødt mangler bakkekontakt? Har kontakten med bakken gjort dem numne i hodet? Er selvsagt bare filosofering dette her, men allikevel litt interessant. Når de nå kommer med morsomheter om at man har et hjerte, og det blir parert meget bra med en kommentar om at de ikke har hjerne, så er det klart jeg stiller meg bak. 9399750[/snapback] Alle har da et hjerte, så jeg ser ikke helt det store problemet? Allikevel hinter det smått til at man mener at "motparten" ikke har et hjerte, så det kan jo være delvis forståelig med slike usaklige kommentarer. Jeg har aldri stilt tvil til at sosialister vil det beste for verden, men det vil faktisk vi kapitalister/liberalister/konservative/sosialliberalister/etc også. 9399750[/snapback] Hvem har påstått noe annet? Jfr hjerteanalogien igjen, men den er for svak. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Så mange som har opplevd det harde livet og stemmer Rødt mangler bakkekontakt? 9399876[/snapback] Hva har "det harde livet" med saken å gjøre? Jeg har aldri stilt tvil til at sosialister vil det beste for verden, men det vil faktisk vi kapitalister/liberalister/konservative/sosialliberalister/etc også. 9399750[/snapback] Hvem har påstått noe annet? Jfr hjerteanalogien igjen, men den er for svak. 9399876[/snapback] Det var jfr hjerneanalogien jeg tenkte. Da ser det ut til at vi kan la hvertfall den avsporingen ligge død Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Så mange som har opplevd det harde livet og stemmer Rødt mangler bakkekontakt? 9399876[/snapback] Hva har "det harde livet" med saken å gjøre? 9400020[/snapback] Det er vel de som opplever livets harde realiteter man ikke først og fremst kan regne å ha "mistet bakkekontakten", eller hva? Du generaliserer jo en stor gruppe mennesker her. Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Det er vel så enkelt som at: - Tjener du bra: Stem blått! - Tjener du dårlig: Stem rødt! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Selv om man lever et hardt liv i mye motgang kan man ha et lite reflektert forhold til virkeligheten. Man blir lett preget av misunnelse og/eller kortsiktig egoisme om man har møtt mye motgang. Jeg foretrekker å stemme med tanke på langsiktige konsekvenser og utvikling Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Det er vel så enkelt som at: - Tjener du bra: Stem blått! - Tjener du dårlig: Stem rødt! 9400127[/snapback] Jeg er ikke helt enig i det og det er i hvert fall ikke mange av de som stemmer FrP. Jeg mener å ha lest et sted at det er mange lavtlønnede som stemmer nettopp FrP, stemmer ikke det? Endret 31. august 2007 av cun Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Det er vel så enkelt som at: - Tjener du bra: Stem blått! - Tjener du dårlig: Stem rødt! 9400127[/snapback] Nå tror jeg du har feiloppfattet en del grunnleggende informasjon om en del partier. Jeg håper du kan utbrodere de synspunktene dine? Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Det er vel så enkelt som at: - Tjener du bra: Stem blått! - Tjener du dårlig: Stem rødt! 9400127[/snapback] Nå tror jeg du har feiloppfattet en del grunnleggende informasjon om en del partier. Jeg håper du kan utbrodere de synspunktene dine? 9400143[/snapback] Utbrodering: Røde partier vil ha mindre forskjeller mellom folks lommebøker. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Selv om man lever et hardt liv i mye motgang kan man ha et lite reflektert forhold til virkeligheten. Man blir lett preget av misunnelse og/eller kortsiktig egoisme om man har møtt mye motgang. Jeg foretrekker å stemme med tanke på langsiktige konsekvenser og utvikling 9400130[/snapback] Men det er jo nettopp virkeligheten de i aller høyeste grad opplever? Hvis systemet viser seg å bli mer liberalt mtp økonomi og arbeidsplasser og folk blir mer utnyttet, er det da kortsiktig å ønske litt mer kontroll fra et høyere plan? Eller skal de i aller beste kommunistånd ofre seg selv litt for samfunnets beste (et vanvittig paradoks)? De langsiktige konsekvensene av FrPs politikk (som alle andre partiers) er ufattelig vanskelig å forstå eller se i klartekst. Selv er jeg tilhenger av den gylne middelvei Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) FRP 74.8%H 63.1%V 37.5%SP 33.7%AP 33.3%KRF 32.3%RV 29%SV 26.7% Endret 26. januar 2015 av Termo Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg stemte faktisk FrP før. Men etter litt arbeidslivserfaring, samfunnsreflektering og nok spatiotemporal avstand fra en oppvekst i et FrP-indoktrinert hjem, kom jeg på andre tanker. Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg stemte faktisk FrP før. Men etter litt arbeidslivserfaring, samfunnsreflektering og nok spatiotemporal avstand fra en oppvekst i et FrP-indoktrinert hjem, kom jeg på andre tanker. 9400230[/snapback] Og hva stemmeru nå? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Røde partier vil ha mindre forskjeller mellom folks lommebøker. 9400164[/snapback] Utrolig snevert og naivt syn. Både du og jeg er mer fornøyde i en situasjon hvor du har 1000 kr og jeg har 100 kr, enn en situasjon hvor vi begge har 25 kr. De langsiktige konsekvensene av FrPs politikk (som alle andre partiers) er ufattelig vanskelig å forstå eller se i klartekst. Selv er jeg tilhenger av den gylne middelvei 9400173[/snapback] Den langsiktige virkningen av høyrevridd/sosialliberal politikk over lengre tid kan oppsummeres med ett ord som klinger som musikk i mine ører, og som drar med seg mange positive følger for alle parter av samfunnet: Verdiskapning Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg stemte faktisk FrP før. Men etter litt arbeidslivserfaring, samfunnsreflektering og nok spatiotemporal avstand fra en oppvekst i et FrP-indoktrinert hjem, kom jeg på andre tanker. 9400230[/snapback] Og hva stemmeru nå? 9400242[/snapback] Ved sist valg stemte jeg AP. Ved dette valget skal jeg antakelig stemme Venstre, ettersom sosialliberalisme stemmer mer overens med mine grunnverdier. AP har mye bra, men de har også mye dårlig. F.eks. for mye tvangskvotering etc. Frihet så langt det lar seg gjøre, men det er veldig viktig med statlig kontroll på en del vitale steder for å unngå bl.a. utnyttelse av uvitende arbeidskraft, noe jeg har vært vitne til. Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Jeg stemte faktisk FrP før. Men etter litt arbeidslivserfaring, samfunnsreflektering og nok spatiotemporal avstand fra en oppvekst i et FrP-indoktrinert hjem, kom jeg på andre tanker. 9400230[/snapback] Og hva stemmeru nå? 9400242[/snapback] Ved sist valg stemte jeg AP. Ved dette valget skal jeg antakelig stemme Venstre, ettersom sosialliberalisme stemmer mer overens med mine grunnverdier. AP har mye bra, men de har også mye dårlig. F.eks. for mye tvangskvotering etc. Frihet så langt det lar seg gjøre, men det er veldig viktig med statlig kontroll på en del vitale steder for å unngå bl.a. utnyttelse av uvitende arbeidskraft, noe jeg har vært vitne til. 9400257[/snapback] Tvangskvotering er latterlig, det samme er miljøpolitikken deres. Ville du stemt V ved stortingsvalg også, mtp at V sannsynligvis ville gått i koallisjon med de latterlige partiene KrF og SP?? *rap* Endret 31. august 2007 av firkantsopp Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Den langsiktige virkningen av høyrevridd/sosialliberal politikk over lengre tid kan oppsummeres med ett ord som klinger som musikk i mine ører, og som drar med seg mange positive følger for alle parter av samfunnet: Verdiskapning 9400252[/snapback] Mm, sosialliberalisme klinger godt. Men med for mye av høyre eller venstre vil musikken bli for falsk eller oppblåst. Venstre er det beste, eller skal vi si det minst ille alternativet for meg. Allikevel har jeg sympati for venstresiden og deres saker. Det er viktig å ha en venstreside som opposisjon mot en for aggressiv liberalisme. Og vice versa, selvfølgelig. Tvangskvotering er latterlig, det samme er miljøpolitikken deres. Ville du stemt V ved stortingsvalg også, mtp at V sannsynligvis ville gått i koallisjon med de latterlige partiene KrF og SP?? 9400276[/snapback] Vel, når man kan velge mellom vondt og verre... Noe må man jo velge, hvis du skjønner Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Så klart, men du ville altså foretrekken en sentrumsregjering hvor V har en del makt, men også kristenpolitikere og bønder, framfor en rødgrønn regjering eller en høyre-regjering? Jeg skulle gjerne sett AP og V danne regjering. Liker V best av alle partiene. Men stemmerfaktisk SV ved stortingsvalg siden jeg hater KrF og SP og synes det er viktig at ikke AP overkjører SV fullstendig i regjering. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Nå er systemet i Norge heldigvis designet slik at uansett hvem som kommer til makten, vil det ikke komme radikale endringer sånn ut av det blå. Burde ikke alle stemme på partiet de er mest enige i, uten å tenke maktpolitikk? Nå mister jo Venstre en stemme fra deg (såvidt jeg forstod), noe som teoretisk sett gjør de enda mer avhengige av KrF og SP Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Nå er systemet i Norge heldigvis designet slik at uansett hvem som kommer til makten, vil det ikke komme radikale endringer sånn ut av det blå. Burde ikke alle stemme på partiet de er mest enige i, uten å tenke maktpolitikk? Nå mister jo Venstre en stemme fra deg (såvidt jeg forstod), noe som teoretisk sett gjør de enda mer avhengige av KrF og SP 9400384[/snapback] Det beste er om alle sier det de kunne tenke seg å stemme i meningsmålinger, uten å tenke maktpolitikk. Så kan den enkelte velger begynne å tenke maktpolitikk etter siste meningsmåling før valget. På den måten unngår man at Venstre mister mange stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå