Palken Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Heisann. Har nylig kjøpt en Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2, 16MB 7200RPM fra Datakjeden Prøvde først å koble denne til den andre sata kontakten på hovedkortet, men oppdaget for at bios ikke fant disken. Har nå prøvd å bytte både strømkabel og sata kabel på begge diskene og hver gang finner bios den gamle sata disken men ikke den nye. Noen som vet hva problemet kan være? Hovedkort er MSI k8T neo 2. Endret 31. august 2007 av Palken Lenke til kommentar
foffle Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Heisann. Har nylig kjøpt en Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2, 16MB 7200RPM fra Datakjeden Prøvde først å koble denne til den andre sata kontakten på hovedkortet, men oppdaget for at bios ikke fant disken. Har nå prøvd å bytte både strømkabel og sata kabel på begge diskene og hver gang finner bios den gamle sata disken men ikke den nye. Noen som vet hva problemet kan være? 9385923[/snapback] Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
Palken Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Oi.. beklager... Hovedkort er et MSI k8T NEO 2. Kjører Linux (opensuse 10.2) som OS og har ikke noen windowspartisjon :-) Hvis det er noe mer så bare spør :-) Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Har du prøvd å sette jumperen på disken til å begrense den til Sata I ? (Dersom disken er utstyrt med en sånn) Noen få Sata I kontrollere takler visst ikke Sata II disker. Endret 29. august 2007 av Sigurd2 Lenke til kommentar
foffle Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Ja.. Det kan være lurt å sette jumperen riktig.. Er vel ofte det som er problemet. Lenke til kommentar
gummitarzan Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Ja.. Det kan være lurt å sette jumperen riktig.. Er vel ofte det som er problemet. 9386391[/snapback] har HK ditt raid-kontroller? Isåfall, har du sjekket om disken er koblet opp om den? Lenke til kommentar
Palken Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Den nye harddisken har ingen jumper.. åpnet opp å sjekket og fant ingen jumper. Når jeg booter kommer det alltid en liten detecting drives... Raid None Ch0 Maxtor - something Gikk for sikkerhetsskyld inn på RAID instillingene og der sto det Serial_ch0 Maxtor Serial_ch1 No Drive. Har sjekket skikkelig hva som sto på hovedkortet og det er et K8T neo. Under sto det MS-6702 ver 1.0 Lenke til kommentar
Palken Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Var på datakjeden der jeg kjøpte harddisken og snakket med de. Jeg fikk med meg en jumper noe som egentlig kanskje skulle ha kommet med disken? og den løste da problemet :-) Så takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå