Gå til innhold

Styre pcen med fjernkontrollen til tven?

Anbefalte innlegg

Har akkuratt skaffa meg en tv, og bruker samtidig pcen en del. Og tenkte det kanskje var mulig å styre deler av pcen (i første rekke VLC) via fjernkontrollen til tven. Hvis jeg ikke tar feil, så bruker vel fjernkontrollen IR?

noen som vet om noe programvare til windows som gjør dette mulig? hadde vært morsomt å fått til. Bruker windows media center edtion.

mvh Beeee

Visste ikke helt hvilken kategori jeg skulle legge denne i, så jeg prøver her.

Endret av Beeee183
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IR=InfraRød

noen som vet om noe programvare til windows som gjør dette mulig? hadde vært morsomt å fått til. Bruker windows media center edtion.

tipper han bruker Windows media center edition. må lese skikkelig gjennom innleggene 1915 :p

kan dessverre ikke hjelpe med trådstarters spørsmål, da jeg ikke har snøring!

Lenke til kommentar

har en panasonic pv70 da med medfølgende kontroll...

Og som skrevet over, OS: windows media center edition...

Hardware er vel ikke så viktig? hvis det er noe spesielt hardware jeg trenger for å få det til å fungere så kan jeg vurdere å kjøpe det.

Endret av Beeee183
Lenke til kommentar

:hmm:

Hvis det ikke går, kan det jo være en mulighet og bruke telefonen da (har symbian s60 telefon, uten IR, har bluetooth på pc og mobil.)

Men det viktig at det går ann å styre hovedvolumet til pcen. Bruker allerede bemused til winamp, men der går det jo ikke å styre volumet på pcen, bare winamp. play/pause som funker til VLC hadde ikke vært dumt det heller. Men nå går jeg over til en annen del av forumet kanskje.

Lenke til kommentar

Selv styrer jeg volum, mus m.m fra telefonen min SE K700 via bluetooth. Vet ikke hva programmet heter, da det var på telefonen da jeg fikk det, men telefonen min ble oppdaget som en Blueetooth-HID-enhet da jeg koblet til med Bluetooth.

Jeg styrer også windows-pdaen min med dette programemt :-P

Endret av Kagee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...