Gå til innhold

dekke kanter på utskjært motiv


Anbefalte innlegg

Jeg har nå kuttet ut et motiv i kassa mi men det er ikke så pent med metallet som synes i kantene derfor skal jeg male det, men jeg er litt usikker på hva slags maling jeg kan bruke.

Jeg har chieftech dragon Black kabinett, men dette er ikke helt svart så jeg lurte på om noen vet om man kan kjøpe lik maling noe sted eller er det bare å blande og prøve seg fram.

Det ender vel kanskje med at jeg må lakkere hele kassa.

Og den eneste muligheten er maling på grunn av ørsmå detaljer, så vær så vennlig og IKKE FORESLÅ LISTER!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan oxo kjøpe en svart permanent sprit-tusj.

enkelt å greit.

 

har selv skjært ut ett vindu i ett svart chieftec-kabinett, og jeg brukte sprit-tusj for å male kanten.

 

obs: sprit-tusjen har en tendens til å bli ødelagt pga dette. gjelder i allefall sprit-tusjer kjøpt på Rema1000 :lol:

Lenke til kommentar
Jeg og ville satse på å la en malebutikk hjelpe deg, måten de fleste butikker lager maling på er å la en maskin blande rødt, gult og blått i visse proporsjoner. En erfaren male-gubbe vet sikkert omtrent hva den og den fargen heter.

 

De fleste maleforretninger har prøver på alle malingsfargene. Dermed kan du finne en farge som visuelt ikke skiller seg fra kabinettet i merkbar grad.

Lenke til kommentar

For min del kan du gjerne bruke lister, men jeg får ikke plass rundt motivet mitt fordi det er for små detaljer på det. Om det er pent eller ikke er vel helt opp til deg selv å synes, men er du usikker så sjekk ut andres casemodd og hva de har gjort, så er det lettere å gjøre deg opp en mening selv.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tatt noen bilder ennå men jeg skal få tatt noen snart slik at dere kan se hvordan det går, men da legger jeg den under en ny tråd. Som jeg kommer til å kalle Drage modd. Skal prøve å få tatt noen bilder i kveld men jeg kan ikke love noe.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ferdig med å skjære den ut enda, har grovkuttet. Driver å pusser med dremel'n nå. Men når jeg ikke er hjemme før klokka halv seks fra jobb, og kone pone og to skrikerunger som venter på meg. så er det ikke alltid like lett å finne tid til å jobbe med casemodden.

(Er det noen som synes jeg er barnslig nå så har de helt rett)

Lenke til kommentar

Du <b>kan</b> gjøre som jeg gjorde med mitt, jeg har også masse skrift utskjært...

Jeg brukte en slags sølv-komponent som du får hos husflids og tekstilbutikker....Den blir til en tynn kant rundt som stivner og blir steinhard...eneste måten å fjerne den på er å bruke en kniv eller trykke veldig hardt bortover...:)

fine saker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...