Gå til innhold

Er mer bedre?

Bromlexl

Anbefalte innlegg

En ting som aldri slår feil når man skal promotere et spill, er å skrite ut om hvor mange nye features man har med. Hvor mye man kan gjøre og hvor mye man skal holde styr på i spillet. Men er dette nødvendigvis bra?

Personlig merker jeg at jeg nesten blir litt skremt når jeg ser feature listen i spill, der det står alt du skal gjøre og hva du må ha kontroll på ute på slagmarken. Som regel så går det greit takket være godt interface osv. Men er nødvendigvis mer bedre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting som aldri slår feil når man skal promotere et spill, er å skrite ut om hvor mange nye features man har med. Hvor mye man kan gjøre og hvor mye man skal holde styr på i spillet. Men er dette nødvendigvis bra?

Personlig merker jeg at jeg nesten blir litt skremt når jeg ser feature listen i spill, der det står alt du skal gjøre og hva du må ha kontroll på ute på slagmarken. Som regel så går det greit takket være godt interface osv. Men er nødvendigvis mer bedre??

9385607[/snapback]

Spør litt hvordan spill det er. Sånn som GTA liker jeg at man kan gjøre mange ting.

Lenke til kommentar

Fleste spill er jo relativt enkle da, selv barn lærer de aller fleste veldig kjapt. Og uansett hvor mye spillet byr på, når det gjelder konsoll, så har du bare de få knappene som er på kontrollen.

Syns generelt spilt er alt for lite dype, og stort sett overfladiske, lite avanserte og lagd for at de skal være enkle å plukke opp og sette seg inn i iløpet av noen få minutter.

Men du har noen PC-spill som er bedre på dette da, så er jeg ute etter sånne type spill spiller jeg der.

Lenke til kommentar
når det gjelder konsoll, så har du bare de få knappene som er på kontrollen.

9385890[/snapback]

20 + knapper er få?

Som regel er nye funksjoner i spill godt implementert til å ikke overlaste spilleren med et hav av informasjon o.l. Mer er ikke alltid bedre, men ved enkelte ting er det nok det. Så lenge opplevelsen blir god og ting ikke hindrer dette for mye, ser jeg ikke et direkte problem med "mer".

Lenke til kommentar

Ja? Syns ikke akkurat det er mange knapper, jeg kommer tross alt fra mus og tastatur, har en del flere for å si det sånn. Pluss at på en gamepad som f.eks 360 sin så er knappene så intuitivt lagt opp.

Og 20+ knapper TCi? Stort sett bruker de fleste spill bare de fire bak, fire oppå, til nød noen spill bruker dig-pad som knapper, og to analoge spaker. Er da man stort sett trenger å holde styr på, ikke akkurat mye.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Hva som er bra eller ikke kommer ann på spillet og hvor naturlig de forskjellige features blir lagt opp av interface osv.

Blir det for mye kan man lett miste oversikten eller rett og slett gå glipp av vesentlig informasjon osv, men synes nyere spill løser dette stort sett godt med velfungerende interface..

Lenke til kommentar
Ja? Syns ikke akkurat det er mange knapper, jeg kommer tross alt fra mus og tastatur, har en del flere for å si det sånn. Pluss at på en gamepad som f.eks 360 sin så er knappene så intuitivt lagt opp.

Og 20+ knapper TCi? Stort sett bruker de fleste spill bare de fire bak, fire oppå, til nød noen spill bruker dig-pad som knapper, og to analoge spaker. Er da man stort sett trenger å holde styr på, ikke akkurat mye.

9386358[/snapback]

Blir jo en del knapper, ikke det at jeg syns det skader noe. Men jeg ser ikke på som dagens gamepad som få.. Tastatur har faktisk mindre, om du ser bort fra de du ikke bruker. Eneste du trenger oftest er WASD, E,F og musknappene.

Det er hvertfall viktig for utviklere å finne en god balanse mellom det å legge til flere funksjoner, slik at det ikke blir for mange. Hvertfall når det gjelder hva du kan gjøre. Er jo en rekke funksjoner som ikke direkte påvirker spillet i nevneverdige grader som "next gen" grafikk som de alltid skal skryte av.

Lenke til kommentar
Blir jo en del knapper, ikke det at jeg syns det skader noe. Men jeg ser ikke på som dagens gamepad som få.. Tastatur har faktisk mindre, om du ser bort fra de du ikke bruker. Eneste du trenger oftest er WASD, E,F og musknappene.

I et FPS-spill ja. I et strategispill bruker man gjerne et dusin hotkeys på tastaturet, samt at man har massevis av knapper lett og kjapt tilgjengelig med musen.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Tastatur har faktisk mindre, om du ser bort fra de du ikke bruker. Eneste du trenger oftest er WASD, E,F og musknappene.

Det var jo en jævlig saklig uttalese. "Tastatur har faktisk mindre" ?? Nei, det har "faktisk" ikke det. De fleste spill har langt flere knapper utpekt enn de seks du nevner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...