Gå til innhold

Første sikkerhetshull på mobil oppdaget

Anbefalte innlegg

God morgen!

Som topicen forteller, har noen greid å fjerne en sperre i en mobiltelefon slik at man kan legge inn sine egne aplikasjoner (eller skrives det med 2 p'er?). Her er lenken:

http://www.itavisen.no/art/1300361.html

Hvis man ser på hvem som har vært med på utviklingen av denne telefonen finner man et kjent navn mhp sikkerhets-problemer - Microsoft!

Jeg er i utgangspunktet ganske positiv til Microsoft sine produkter og synes de funker som bare det, stort sett. Men man må jo spørre:

* Er det i det hele tatt mulig å involvere Microsoft i noe som helst uten at det resulterer i sikkerhetshull, patching og plunder og heft?

Jeg bare spør...

Tronaldo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste samme saken idag jeg også. Det sier ikke så rent lite om Microsoft at de ikke klarer å lage en mobil uten at den er full av hull.

Leste ett sted at Microsoft skulle lage klokker også. Synes jeg ser...

"klokken har gjort en ulovlig operasjon og vil ikke vise tiden før den er oppdatert i USA mot en nett sum på 99 dollar"

Skulle nesten tro Microsoft lagte produkter som ikke holder mål med vilje, så de kan tjene penger på oppgraderinger og nye produkter. Ikke vet jeg...

:rofl:

Digilong

Lenke til kommentar
Leste samme saken idag jeg også. Det sier ikke så rent lite om Microsoft at de ikke klarer å lage en mobil uten at den er full av hull.

Leste ett sted at Microsoft skulle lage klokker også. Synes jeg ser...

"klokken har gjort en ulovlig operasjon og vil ikke vise tiden før den er oppdatert i USA mot en nett sum på 99 dollar"

Skulle nesten tro Microsoft lagte produkter som ikke holder mål med vilje, så de kan tjene penger på oppgraderinger og nye produkter. Ikke vet jeg...

:rofl:

Digilong

Signaturen min sier litt den også, da :p

Lenke til kommentar

Hahaha....

Ja det virker nesten som om de har prøvd å spare penger på å ansette de som "alltid kom for sent på skolen og vanligvis var så fyllesyke at de ikke kom seg skikkelig før skoledagen var omme"!

Eller kanskje de tenker: "Et hull er et hull" osv...

Microsoft er som et på nettingstrømper - de ser jævlig sexy ut, men vinden blåser rett gjennom!

Tronaldo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...