Gå til innhold

Låst keyring for gnome-network-manager

Anbefalte innlegg

Hei

Kjørte en update på min ubuntu 6.06 dapper på laptoppen min for en ukes tid siden. Tenkte det kunne være greit å følge med oppdateringene, og få litt av det nyeste som var tilgjenglig. (Hovedønsket var å få compiz-fusion på intel skjermkort). Updaten gikk supert, og det er kun en ting jeg sliter med.

Går på UiO og det trådløse nettet her krever brukernavn/passord, og jeg får nå spørsmål, ca hvert minutt om å bekrefte passordet. Dette har jeg funnet ut er pga en låst keyring, men jeg vet ikke hvilken keyring det er, og hvordan jeg egentlig kan fikse det. (Eneste jeg kan tenke meg er at jeg fjerner keyringen, og en ny genereres.)

Bruker network-manager-gnome som app for å koble meg opp, og feilmeldingen som kommer er følgende

** (nm-applet:8644): WARNING **: <WARNING>       nmi_save_network_info (): Error saving secret for wireless network 'uio' in keyring: 1

Kan det holde å bare endre på rettighetene på en liten fil, og i så fall, hvilken fil?

Vurderte å legge inn ubuntu helt på nytt, men valgte oppgradering. Jeg klarer jo da ikke unngå å tenke at dette kanskje kunne vært unngått på denne måten, så sant filen som lagrer keyrings ikke ligger i /home mappen.

Per Øyvind.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...