Gå til innhold

Er dette grei nok pc til f.eks bioshock

Anbefalte innlegg

ASUS P5NE-SLI

Intel Core 2 Duo E6750

Noctua NH-U9F, 4 Dual-Heat-Pipes, 92mm vifte

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

Gayward 8800GTS 320mb

Burde jeg byttet ut noe som kan øke ytelsen?

Behøver jeg å bytte ut boxed cpu-vifte med noctua eller noe annet?

Skjermkortet må være under 1500kr

Endret av Duqe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det betyr ikke noe, ta det billigste. Noen er fabrikkoverklokket og koster mer, men ellers er de like.

9385506[/snapback]

Synes du at cpuvifta og hovedkortet er greit? Har ikke hørt så mye om merkene men google litt og fant tester der varene fikk mye skryt.

Hvilket av 8800gts tror du bråker minst av XFX og Gainward?

Endret av Duqe
Lenke til kommentar

Dersom å holde kostnad nede ville jeg redusert CPU til E6750 og valgt minimum GF 8800 GTS 320 MB som skjermkort.

Jeg ville heller ikke valgt Noctua NH-U9F som kjøler. Skal man velge Noctua, velges NH-12UF. Alternativer er Scythe Ninja eller Scythe Infinity, som begge har litt lavere pris. Ellers se hw.no sin kjølertest. Les særlig konklusjonen, da dette alle er brukbare kjølere.

Jeg tror dette er et langt mer balansert oppsett for spill, som andre har pekt på, i dagens nye spill er som oftest skjermkort den begrensede faktor, og jeg tror nok et E6400 og GF 8800 GTS 640MB oppsett hadde slått et E6850 med ATI 1950 Pro i de fleste spill.

Lenke til kommentar

Av det de har på lager, ville jeg valgt Thermaltake Big Typhoon 120 VX. Ellers kommer Noctua NH-U12F inn i neste uke, Scythe Ninja i løpet av noen dager.

Ser du på testen jeg henviste til er rangeringen Noctua NH-U12F, Thermaltake og Ninja. Jeg tror nok Noctua NH-U9F kommer bak disse igjen. Begge Zalman sine er også verdt å vurdere, kommer også i løpet av kort tid.

Men alle disse bør du kunne greit klokke CPU til 3 Ghz og mer. Men jeg tror ikke klokking av CPU vil ha stor effekt på spillopplevelsen, i og med at skjermkort er det som vanligvis begrenser. Og holder du deg til f.eks 1280 x 1024 eller 1680 x 1050 i oppløsning, tror jeg oppsettet drar det meste med svært gode innstillinger.

Hos PCutstyr må du både se under 775 og AM2 for å finne alle tilgjengelige kjølere. De fleste lages med fester for det meste av CPU-typer.

PS! regner med at du har en bra PSU.

Lenke til kommentar

Det ble til slutt noe av det alle anbefalte, men cpu-kjøleren ble desverre en liten noctua siden alle anbefalte kjølere er utsolgt og delene måtte bestilles sammen med en kamerat idag.

Men jeg har også tenkt å overklokke litt, tror dere at cpu, minne og hovedkortet passer greit sammen? PSUen jeg har å rutte med er en Atrix 500watt (den ligner veldig på APEVIA sine)

Endret av Duqe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...