Gå til innhold

Bioshock og Crysis

Anbefalte innlegg

Noen som har en annelse om hvordan denne PC'n her vil takle Bioshock og Crysis?

-2g ram

-2.2 GHz prossesor

-nVidia Geforce 7900GT

-k8n Diamond Plus hovedkort

Bare den infoen jeg har på stående fot :p

Foresten, jeg kjøpte meg ny PC rett før den nye 8-serien fra nVidia ble lansert, så ingen støtte for DirectX10.. er dette et stort problem med tanke på fremtidig gaming?

Endret av Tanz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, Crysis er et DX10 spill, men heldigvis kommer det med støtte for DX9 og.

Hvilken prosessor har du? En C2D på 2.2GHZ yter mye bedre enn en AMD X2 på 2.2GHZ.

Tror du klarer spillene greit, ihvertfall bioshock på medium settings og 1280x1024.

9385258[/snapback]

Han kommer nok til å greie Bioshock på max(dx9) settings. En kamerat av meg kjører det flytende på ett system med(høyeste innstillinger):

P4 2.4ghz

Ati/Amd 1950xt (agp)

1gb ram

EDIT: (1280x1024)

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar

det er nok en amd cpu, siden hovedkortet heter k8n. (og så fikk jeg det bekrefta da hardware faktisk har testa kortet)

bioshock klarer han nok da om den maskina i posten over kjører det på max i 1280*1024, men jeg tror nok ikke den blir like glad dersom du fyrer opp crysis på max...

men amd har jo klokkevillige cpuer, så det er ikke noe i veien for å klokke den opp til 2,6-2,8ghz. det vil gi merkbart mer ytelse.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Jeg dro bioshock med...

1.8ghz D2C

GF 7600 gs 512ddr2

1gb kingston pc6400 800mhz

settings på max men bare 1024x768 så vil tro at han skulle klare det med settingene men med lav grafikk. Jeg hadde nok rundt 15-30 fps med settingene je gkjørte, men hadde for lite ram så blir spennende å teste nå som jeg har 3gb :p

Lenke til kommentar

bare en liten ting om Bioshock.. leste et sted at det var installasjonsbegrensning på det.. max 2 eller 5 installasjoner (Valve/Steam nedlasting).. stemmer det? isåfall sliter jeg, jeg rydder pc ganske ofte..

var så koselig pris på $55

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Vil tro du klarer Crysis på rundt max en plass. I og med at (jeg har lest) at Crysis er hovedsakelig ikke et DX10 spill, men DX9.(kan veldig gjerne hende jeg har feil) DX10 er ekstrafunksjon som tillater å ha noe ekstra eyecandy med samme ytelse i forhold til DX9.

Tror du vil få det til å gå tålig bra i begge disse spillene :)

Lenke til kommentar

Sitter og tester Bioshock. Må si jeg er imponert over grafikken

"testsystemet" mitt er for øyeblikket:

[email protected]

8800GTX@600/2000

4gb Corsair800@1000

XP sp2, dx9

Har ikke vært noen begrensninger, altså FSP-drop enda iverfall ingen under 40, får se når det blir noen heftige actionscener da

Får 2 stk 8800ultra om ett par uker, da blir det spennende å sammenligne :p

Her er uansett en smakebit, settingen er 1920x1440 og alt på fullt. :w00t:

Nydelig :love:

Ps: Det ser ut som om det er lagt inn "begrensning" på visning av fraps på 60 ;)

post-97480-1188460064_thumb.jpg

post-97480-1188460115_thumb.jpg

post-97480-1188460145_thumb.jpg

post-97480-1188460173_thumb.jpg

Endret av amdme
Lenke til kommentar

Har:

ATI Radeon HD 2600 XT

AMD 3700+

1024 MB relativt treig Twinmos RAM

Sånn bortsett fra at teksturene kan bruke noen sekunder på å loade med en gang et brett har blitt starta, flyter spillet fantastisk godt til meg også med alle innstillinger på High + Vsync (på 1024 x 768 riktignok, men det er mer enn bra nok for min del =) Vannet ser piskadausen meg bedre ut enn ekte vann

Lenke til kommentar

Har nettopp testet det spillet. Kjører det helt fint på en AMD 3700, 2GB ram, 7800GT skjermkort og Vista.. sier sitt når det går bra i Vista.. tror dette er bra programmert spill.. har ikke tuklet med grafikk-instillingene da, så veit ikke helt hva jeg kjører, bortsett fra at det ser bra ut,,

ny pc-innmat er på vei på mandag, så da blir det enda bedre!!

Lenke til kommentar
bare en liten ting om Bioshock.. leste et sted at det var installasjonsbegrensning på det.. max 2 eller 5 installasjoner (Valve/Steam nedlasting).. stemmer det? isåfall sliter jeg, jeg rydder pc ganske ofte..

9389425[/snapback]

Det stemmer. Det var max 2 installasjoner for ca. en uke siden, men de har økt til 5 nå. Uansett synes jeg det er helt på trynet. Jeg vil ikke bli tvunget til å kjøpe et spill på nytt bare fordi jeg har skifte hovedkort, HD eller installert OS'et på nytt. Helt idiotisk :thumbdown: . De får ikke et rødt øre fra meg inntil de fjerner DRM'en. Sony sucks!

Du kan lese mer her:

http://www.twitchguru.com/2007/08/27/bioshock_drm/

Endret av Asmodae
Lenke til kommentar

9389425[/snapback]

Det stemmer. Det var max 2 installasjoner for ca. en uke siden, men de har økt til 5 nå. Uansett synes jeg det er helt på trynet. Jeg vil ikke bli tvunget til å kjøpe et spill på nytt bare fordi jeg har skifte hovedkort, HD eller installert OS'et på nytt. Helt idiotisk :thumbdown: . De får ikke et rødt øre fra meg inntil de fjerner DRM'en. Sony sucks!

Du kan lese mer her:

9406998[/snapback]

Dere må avinstallere spillet før dere formaterer/installerer på ny. og det kan installeres samtidig på 5 pc og 5 ganger pr pc.

enkelt forklart her

Lenke til kommentar

9389425[/snapback]

Du kan lese mer her:

9406998[/snapback]

Dere må avinstallere spillet før dere formaterer/installerer på ny. og det kan installeres samtidig på 5 pc og 5 ganger pr pc.

enkelt forklart her

9407165[/snapback]

Okay, det gjorde situasjonen litt bedre, men det er fremdeles unødvendig tungvint.

Lenke til kommentar

Hvilken prosessor har du? En C2D på 2.2GHZ yter mye bedre enn en AMD X2 på 2.2GHZ.

Tror du klarer spillene greit, ihvertfall bioshock på medium settings og 1280x1024.

9385258[/snapback]

Han kommer nok til å greie Bioshock på max(dx9) settings. En kamerat av meg kjører det flytende på ett system med(høyeste innstillinger):

P4 2.4ghz

Ati/Amd 1950xt (agp)

1gb ram

9385342[/snapback]

Maks..hehe.ja du er litt morsom du...medium sikkert..

Lenke til kommentar

9385258[/snapback]

P4 2.4ghz

Ati/Amd 1950xt (agp)

1gb ram

9385342[/snapback]

Maks..hehe.ja du er litt morsom du...medium sikkert..

9407310[/snapback]

Enig med deg der ja :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...