Gå til innhold

Pupper\Bryster på din dialekt


Xerces

Anbefalte innlegg

Ja nå lurer dere sikkert fælt her... Grunnen til at jeg tar opp en tråd om dette er fordi jeg skal ha et foredrag om dette i norsk... Hvordan ordet pupp\bryst er på forskjellige dialekter.. Setninger der det høres helt dumt ut og bruke det på din dialekt osv håper jeg dere kan poste.. Er vel egentlig krav at man ikke skal skrive på dialekt her, men håper admins kan tillate dette.. Viktig og presisere at dette er kun for gøy, og et forsøk på og samle alle måter og uttrykke pupper\bryster på... Håper mange kan bidra=)

 

Jeg kan starte: på min dialekt heter pupper\bryster: pappè.. Og det høres jo helt idiotisk ut, hvis du har en romantisk kveld med dama f.eks så blir jo stemningen flere hakk lavere viss du spør: "Kæinn e få ta på pappom dine?" Dette er da fra gudbrandsdalen.

 

Edit 1: Husk og skriv fylke\kommune

 

Edit 2: Er vel ikke noen som har mikrofon lett tilgjengelig på head sett eller noe på dataen og kunne tenkt seg og spilt det inn og lagt det ut? Hadde vært genialt og hatt med deg på presentasjonen. Vet det kanskje er litt mye og be om men:P

Endret av Xerces
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja nå lurer dere sikkert fælt her... Grunnen til at jeg tar opp en tråd om dette er fordi jeg skal ha et foredrag om dette i norsk... Hvordan ordet pupp\bryst er på forskjellige dialekter.. Setninger der det høres helt dumt ut og bruke det på din dialekt osv håper jeg dere kan poste.. Er vel egentlig krav at man ikke skal skrive på dialekt her, men håper admins kan tillate dette.. Viktig og presisere at dette er kun for gøy, og et forsøk på og samle alle måter og uttrykke pupper\bryster på... Håper mange kan bidra=)

 

Jeg kan starte: på min dialekt heter pupper\bryster: pappè.. Og det høres jo helt idiotisk ut, hvis du har en romantisk kveld med dama f.eks så blir jo stemningen flere hakk lavere viss du spør: "Kæinn e få ta på pappom dine?"

9384753[/snapback]

 

barnespråk: pottan

ellers... brøstan

Lenke til kommentar

Denne gjør seg nok bedre her, vil jeg tro.

 

Jeg kan starte: på min dialekt heter pupper\bryster: pappè.. Og det høres jo helt idiotisk ut, hvis du har en romantisk kveld med dama f.eks så blir jo stemningen flere hakk lavere viss du spør: "Kæinn e få ta på pappom dine?"

9384753[/snapback]

 

 

Edit.. Skriv kommune\ fylke da=) Litt lettere for meg og holde styr på da;)

9385223[/snapback]

 

Du kan jo starte. Hvor er ditt eksempel fra?

 

Forresten merker jeg meg forskjellen på "pappè" og "pappom". Har dere virkelig egne objektformer (altså rester av kasus), eller er det jeg som innbiller meg? I såfall, hva er forskjellen på de to formene?

 

På min dialekt (Sør-Helgeland) er ordet puppæ, eventuelt brøst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...