Xerces Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Ja nå lurer dere sikkert fælt her... Grunnen til at jeg tar opp en tråd om dette er fordi jeg skal ha et foredrag om dette i norsk... Hvordan ordet pupp\bryst er på forskjellige dialekter.. Setninger der det høres helt dumt ut og bruke det på din dialekt osv håper jeg dere kan poste.. Er vel egentlig krav at man ikke skal skrive på dialekt her, men håper admins kan tillate dette.. Viktig og presisere at dette er kun for gøy, og et forsøk på og samle alle måter og uttrykke pupper\bryster på... Håper mange kan bidra=) Jeg kan starte: på min dialekt heter pupper\bryster: pappè.. Og det høres jo helt idiotisk ut, hvis du har en romantisk kveld med dama f.eks så blir jo stemningen flere hakk lavere viss du spør: "Kæinn e få ta på pappom dine?" Dette er da fra gudbrandsdalen. Edit 1: Husk og skriv fylke\kommune Edit 2: Er vel ikke noen som har mikrofon lett tilgjengelig på head sett eller noe på dataen og kunne tenkt seg og spilt det inn og lagt det ut? Hadde vært genialt og hatt med deg på presentasjonen. Vet det kanskje er litt mye og be om men:P Endret 30. august 2007 av Xerces Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Ja nå lurer dere sikkert fælt her... Grunnen til at jeg tar opp en tråd om dette er fordi jeg skal ha et foredrag om dette i norsk... Hvordan ordet pupp\bryst er på forskjellige dialekter.. Setninger der det høres helt dumt ut og bruke det på din dialekt osv håper jeg dere kan poste.. Er vel egentlig krav at man ikke skal skrive på dialekt her, men håper admins kan tillate dette.. Viktig og presisere at dette er kun for gøy, og et forsøk på og samle alle måter og uttrykke pupper\bryster på... Håper mange kan bidra=) Jeg kan starte: på min dialekt heter pupper\bryster: pappè.. Og det høres jo helt idiotisk ut, hvis du har en romantisk kveld med dama f.eks så blir jo stemningen flere hakk lavere viss du spør: "Kæinn e få ta på pappom dine?" 9384753[/snapback] barnespråk: pottan ellers... brøstan Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Patte, mogge, jur Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Berre vanleg (?) pupp trur eg. Ellers, viss eg ikkje er heilt seriøs, kan det hende eg seier f.ks. «Sjekk dei boobsa der, då!» Edit: Hordaland kommune. Kan vere eg seier daia óg, som nemd seinare i tråden. Endret 29. august 2007 av Sviker Lenke til kommentar
SuBWoofeR Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 puppa, rett og slett Lenke til kommentar
hsds Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Mugger og daier er det jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
Xerces Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Edit.. Skriv kommune\ fylke da=) Litt lettere for meg og holde styr på da;) Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Denne gjør seg nok bedre her, vil jeg tro. Jeg kan starte: på min dialekt heter pupper\bryster: pappè.. Og det høres jo helt idiotisk ut, hvis du har en romantisk kveld med dama f.eks så blir jo stemningen flere hakk lavere viss du spør: "Kæinn e få ta på pappom dine?" 9384753[/snapback] Edit.. Skriv kommune\ fylke da=) Litt lettere for meg og holde styr på da;) 9385223[/snapback] Du kan jo starte. Hvor er ditt eksempel fra? Forresten merker jeg meg forskjellen på "pappè" og "pappom". Har dere virkelig egne objektformer (altså rester av kasus), eller er det jeg som innbiller meg? I såfall, hva er forskjellen på de to formene? På min dialekt (Sør-Helgeland) er ordet puppæ, eventuelt brøst. Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Pupper Evnt å være vulgær: Patter. Lenke til kommentar
-Jp- Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 .....deit/deiter nord troms Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg sier "Brøst" eller "Puppa" brøst er mest brukt. Kommer fra Karlsøy Kommune. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Sier "brøst" og "puppa". Kommer fra Tromsø. Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 "Hu har bra brød da" Kr.sand Vest-agder Lenke til kommentar
superninja Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Seie jo "puppa" eller "boobisa" Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Puppa eller Brøst kommer fra Bodø Lenke til kommentar
kongtrond Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) på bergensk er det mange gode uttrykk: Daier, bojer, hyller, spyd, kjøpespyd (silikon), mugger, bryggeri, kanoner, torpedo Endret 29. august 2007 av kongtrond Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hordaland > Kvam > Norheimsund > verdens navle Sjekk dei moggjena der då! Fela moggje på ho då! Ellers kan det være noen sier jur. Sier selv bare pupper egentlig. Lenke til kommentar
drugis Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hordaland > Kvam > Norheimsund > verdens navle Sjekk dei moggjena der då! Fela moggje på ho då! Ellers kan det være noen sier jur. Sier selv bare pupper egentlig. 9387679[/snapback] ditto! hahaha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå