appelsinbrus Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Skal kjøpe meg maskin til å spille på, men så er jeg litt i tvil om hva jeg skal gå for. Grunnen er at jeg er vant med å spille på 85 hz/100 fps, og noen bærbar jeg har prøvd kommer ikke i nærheten av det.. Bildet glir veldig utover.. Men finnes det noen skjerm som kommer i nærheten av dette? I allefall er skikkelig bra å spille på? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Du får nok ikke mer enn 60HZ. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 gir begrepet oppdateringsfrekvens mening når det er snakk om LCD-skjermer? Trodde dette var noe man i hovedsak knyttet til CRT-skjermer, og at det er responstid som er interresant for LCD... er jeg på jordet? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Men kan man få høyere fps da? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Min baerbare har 75Hz Jeg tror det. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 gir begrepet oppdateringsfrekvens mening når det er snakk om LCD-skjermer? Trodde dette var noe man i hovedsak knyttet til CRT-skjermer, og at det er responstid som er interresant for LCD... er jeg på jordet? 9384960[/snapback] Nei det stemmer nok det, jeg brukte bare feil term. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Men kan man få høyere fps da? 9384962[/snapback] dette avhenger jo av hvilket spill det er snakk om, og hvilken oppløsning og hvilket detaljnivå du kjører. Hvilke spill er det snakk om? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 HL2 og oppover (altså spill som krever litt). Vil kjøre med så kjapt som mulig bilde. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 det avhenger jo av ytelsen til skjermkortet... har lite med skjermen å gjøre. Hvor mye FPS du får vil variere fra spill til spill og etter hva slags innstillinger du velger... ingen problem å kjøre HL2 over 100fps med ett gjennomsnittlig godt skjermkort om du kjører 640x480-oppløsning og lavest mulig kvalitet (har ikke prøvd HL2, så vet ikke om det er mulig å få frem de firkant-mennene man spiller med om man kjører CS 1.5 på lavest mulige innstillinger, men det blir altså konsekvensen). Jeg antar da at det du egentlig er ute etter, er en laptop med ett skjermkort som yter godt nok til å gi dugelig framerate i spill ala HL2? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Jepp, nøyaktig det jeg er ute etter. Om jeg skal spille CS bruker jeg uansett en annen skjerm, så.. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) det avhenger jo av ytelsen til skjermkortet... har lite med skjermen å gjøre. Hvor mye FPS du får vil variere fra spill til spill og etter hva slags innstillinger du velger... ingen problem å kjøre HL2 over 100fps med ett gjennomsnittlig godt skjermkort om du kjører 640x480-oppløsning og lavest mulig kvalitet (har ikke prøvd HL2, så vet ikke om det er mulig å få frem de firkant-mennene man spiller med om man kjører CS 1.5 på lavest mulige innstillinger, men det blir altså konsekvensen). Jeg antar da at det du egentlig er ute etter, er en laptop med ett skjermkort som yter godt nok til å gi dugelig framerate i spill ala HL2? 9385732[/snapback] Nei. Selv om skjemkortet kan pumpe ut 100 fps har det ingenting og si hvis ikke skjermen støtter det, noe det er veldig få som gjør. For eksempel, min skjerm kjører på 60hz og jeg kan IKKE ha høyere enn 60 fps, uansett hva jeg setter max_fps verdien til. Om jeg skal spille CS bruker jeg uansett en annen skjerm, så.. Da går jo det fint ...da trenger du kun et dugende skjermkort Endret 1. september 2007 av -Codeman Lenke til kommentar
ventle Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Nei. Selv om skjemkortet kan pumpe ut 100 fps har det ingenting og si hvis ikke skjermen støtter det, noe det er veldig få som gjør. For eksempel, min skjerm kjører på 60hz og jeg kan IKKE ha høyere enn 60 fps, uansett hva jeg setter max_fps verdien til. 9404648[/snapback] hvilket bringer meg tilbake til ett spørsmål jeg stilte tidligere... gir det mening å snakke om oppdateringsfrekvens på lcd-skjermer? Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Nei. Selv om skjemkortet kan pumpe ut 100 fps har det ingenting og si hvis ikke skjermen støtter det, noe det er veldig få som gjør. For eksempel, min skjerm kjører på 60hz og jeg kan IKKE ha høyere enn 60 fps, uansett hva jeg setter max_fps verdien til. 9404648[/snapback] hvilket bringer meg tilbake til ett spørsmål jeg stilte tidligere... gir det mening å snakke om oppdateringsfrekvens på lcd-skjermer? 9405225[/snapback] Ja, det vil jeg nå tro siden oppdateringsfrekvensen begrenser hvor mange FPS skjermen kan vise...(ved å holder vertical sync aktivert) Endret 1. september 2007 av -Codeman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå