Mr. Bojangles Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Kjøp en lakksprøye til 300 kronasjer på Biltema, vannavskiller til en hundrings og lakker med lastebillakk. Billig, og gjør du en grundig jobb og våtsliper klarlakken etterpå - vil resultatet bli meget bra. (: 9391993[/snapback] Vi venter spent på dine lakkeringer i din Worklog EvenT..... 9392230[/snapback] Jeg lakkerer med vanlig billakk, men har ikke fått begynt enda - har ingen penger å bruke på bil etter å ha svidd av en halv formue på skolemateriell. Jeg skal legge ut i worklogen når jeg har gjort det, men nye felger kommer først. Hvorfor den frekke undertonen btw? Lenke til kommentar
Bootch Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Lakkerte min subaru (bare raua på en stv) med grunning 3 strøk lakk, 3 strøk klarlakk. Så våtpussa det og raua ble finere en resten av original lakken fra 91 9392365[/snapback] Brukte du lakksprøyte da? Lenke til kommentar
Bootch Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Kjøp en lakksprøye til 300 kronasjer på Biltema, vannavskiller til en hundrings og lakker med lastebillakk. Billig, og gjør du en grundig jobb og våtsliper klarlakken etterpå - vil resultatet bli meget bra. (: 9391993[/snapback] Vi venter spent på dine lakkeringer i din Worklog EvenT..... 9392230[/snapback] Jeg lakkerer med vanlig billakk, men har ikke fått begynt enda - har ingen penger å bruke på bil etter å ha svidd av en halv formue på skolemateriell. Jeg skal legge ut i worklogen når jeg har gjort det, men nye felger kommer først. Hvorfor den frekke undertonen btw? 9393223[/snapback] Hmm, vanlig billakk ja, det var ikke så fryktelig dyrt per liter for helt vanlig svart Våtsliper?? :!: Tror det verste blir å finne et passelig "rom" å gjøre det i.. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Kjøp en lakksprøye til 300 kronasjer på Biltema, vannavskiller til en hundrings og lakker med lastebillakk. Billig, og gjør du en grundig jobb og våtsliper klarlakken etterpå - vil resultatet bli meget bra. (: 9391993[/snapback] Vi venter spent på dine lakkeringer i din Worklog EvenT..... 9392230[/snapback] Jeg lakkerer med vanlig billakk, men har ikke fått begynt enda - har ingen penger å bruke på bil etter å ha svidd av en halv formue på skolemateriell. Jeg skal legge ut i worklogen når jeg har gjort det, men nye felger kommer først. Hvorfor den frekke undertonen btw? 9393223[/snapback] Du gir mange råd om ting du egentlig skal gjøre selv men som ikke er gjort og bekreftet i en worklog du har opprettet så derfor en litt frekk undertone som du selv kaller det... Jeg mener man bør gi råd etter man har en egenerfaring før man selv gir de videre... Endret 30. august 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Kjøp en lakksprøye til 300 kronasjer på Biltema, vannavskiller til en hundrings og lakker med lastebillakk. Billig, og gjør du en grundig jobb og våtsliper klarlakken etterpå - vil resultatet bli meget bra. (: 9391993[/snapback] Vi venter spent på dine lakkeringer i din Worklog EvenT..... 9392230[/snapback] Jeg lakkerer med vanlig billakk, men har ikke fått begynt enda - har ingen penger å bruke på bil etter å ha svidd av en halv formue på skolemateriell. Jeg skal legge ut i worklogen når jeg har gjort det, men nye felger kommer først. Hvorfor den frekke undertonen btw? 9393223[/snapback] Du gir mange råd om ting du egentlig skal gjøre selv men som ikke er gjort og bekreftet i en worklog du har opprettet så derfor en litt frekk undertone som du selv kaller det... Jeg mener man bør gi råd etter man har en egenerfaring før man selv gir de videre... 9393378[/snapback] Har da lakkert tidligere (lakkert alt fra lykter til interiør og panser), men ikke på den bilen jeg holder på med nå (som sagt pga. at jeg er student, jobber deltid i butikk og har brukt 12 000 på studiemateriell denne måneden - hvis du lurer.). (: Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Kjøp en lakksprøye til 300 kronasjer på Biltema, vannavskiller til en hundrings og lakker med lastebillakk. Billig, og gjør du en grundig jobb og våtsliper klarlakken etterpå - vil resultatet bli meget bra. (: 9391993[/snapback] Vi venter spent på dine lakkeringer i din Worklog EvenT..... 9392230[/snapback] Jeg lakkerer med vanlig billakk, men har ikke fått begynt enda - har ingen penger å bruke på bil etter å ha svidd av en halv formue på skolemateriell. Jeg skal legge ut i worklogen når jeg har gjort det, men nye felger kommer først. Hvorfor den frekke undertonen btw? 9393223[/snapback] Du gir mange råd om ting du egentlig skal gjøre selv men som ikke er gjort og bekreftet i en worklog du har opprettet så derfor en litt frekk undertone som du selv kaller det... Jeg mener man bør gi råd etter man har en egenerfaring før man selv gir de videre... 9393378[/snapback] Har da lakkert tidligere (lakkert alt fra lykter til interiør og panser), men ikke på den bilen jeg holder på med nå (som sagt pga. at jeg er student, jobber deltid i butikk og har brukt 12 000 på studiemateriell denne måneden - hvis du lurer.). (: 9393441[/snapback] Som vanlig EvenT så får du denne før du kan vise til noe som helst... Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Det var da voldsomt hvilken bevisbyrde man får for å gi noen råd her da. Jeg har selv fått "godt nok for en gammel bil" resultat med litt møysommelig arbeid med biltema spraybokser, så jeg tror nok EvenTs metode kan ha noe for seg. Men uansett, råd er jo bare råd, så er det jo opp til trådstarter å vurdere hva man vil gjøre og hvilke kvalitetskrav man har på en gammel saab. Jeg har dessverre heller ikke bilder av mitt sprayboksprosjekt da det begynner å bli en del år siden den bilen ble spiker... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Det var da voldsomt hvilken bevisbyrde man får for å gi noen råd her da. Jeg har selv fått "godt nok for en gammel bil" resultat med litt møysommelig arbeid med biltema spraybokser, så jeg tror nok EvenTs metode kan ha noe for seg. Men uansett, råd er jo bare råd, så er det jo opp til trådstarter å vurdere hva man vil gjøre og hvilke kvalitetskrav man har på en gammel saab. Jeg har dessverre heller ikke bilder av mitt sprayboksprosjekt da det begynner å bli en del år siden den bilen ble spiker... 9393708[/snapback] Er du seriøs og anbefaler å hellakkere en bil med sprayboks så blir jo dette bare dumt Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Det var da voldsomt hvilken bevisbyrde man får for å gi noen råd her da. Jeg har selv fått "godt nok for en gammel bil" resultat med litt møysommelig arbeid med biltema spraybokser, så jeg tror nok EvenTs metode kan ha noe for seg. Men uansett, råd er jo bare råd, så er det jo opp til trådstarter å vurdere hva man vil gjøre og hvilke kvalitetskrav man har på en gammel saab. Jeg har dessverre heller ikke bilder av mitt sprayboksprosjekt da det begynner å bli en del år siden den bilen ble spiker... 9393708[/snapback] Er du seriøs og anbefaler å hellakkere en bil med sprayboks så blir jo dette bare dumt 9393732[/snapback] Jeg anbefaler det ikke, men jeg foreslår det som et alternativ dersom man ikke setter så høye krav og ikke har lyst til å bruke mye penger på en gammel bil. Forstår ikke at det er så idiotisk. Alle skjønner jo at det ikke blir det samme som en skikkelig lakkeringsjobb, men som sagt så var jeg fornøyd med det jeg gjorde, men det var jo ikke en bil jeg hadde planer om å beholde. Jeg vet jo heller ikke om denne saaben er noe trådstarter har tenkt å bruke en sesong og to til, eller om det er noe som skal tas vare på i tiår fremover. I såtilfelle anbefaler jeg ikke spraybokslakkering, men kan ikke trådstarter få vurdere det selv da? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jo selvfølgelig så bestemmer henne dette selv men det har virket på meg fra starten av denne tråden at hun ikke lakkerer selv med et godt resultat... Jeg mener jo også at en Saab 900 turbo 1984 modell fortjener et godt resultat men alt bunner i grunn hva man ønsker å legge i en bil som dette Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jo selvfølgelig så bestemmer henne dette selv men det har virket på meg fra starten av denne tråden at hun ikke lakkerer selv med et godt resultat... Jeg mener jo også at en Saab 900 turbo 1984 modell fortjener et godt resultat men alt bunner i grunn hva man ønsker å legge i en bil som dette 9393819[/snapback] enig i det ja Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Kjøp en lakksprøye til 300 kronasjer på Biltema, vannavskiller til en hundrings og lakker med lastebillakk. Billig, og gjør du en grundig jobb og våtsliper klarlakken etterpå - vil resultatet bli meget bra. (: 9391993[/snapback] Vi venter spent på dine lakkeringer i din Worklog EvenT..... 9392230[/snapback] Jeg lakkerer med vanlig billakk, men har ikke fått begynt enda - har ingen penger å bruke på bil etter å ha svidd av en halv formue på skolemateriell. Jeg skal legge ut i worklogen når jeg har gjort det, men nye felger kommer først. Hvorfor den frekke undertonen btw? 9393223[/snapback] Du gir mange råd om ting du egentlig skal gjøre selv men som ikke er gjort og bekreftet i en worklog du har opprettet så derfor en litt frekk undertone som du selv kaller det... Jeg mener man bør gi råd etter man har en egenerfaring før man selv gir de videre... 9393378[/snapback] Har da lakkert tidligere (lakkert alt fra lykter til interiør og panser), men ikke på den bilen jeg holder på med nå (som sagt pga. at jeg er student, jobber deltid i butikk og har brukt 12 000 på studiemateriell denne måneden - hvis du lurer.). (: 9393441[/snapback] Som vanlig EvenT så får du denne før du kan vise til noe som helst... 9393634[/snapback] Jeg gir ham bare mine råd og erfaringer, at du krever bilde for å bevise min kompetanse er lite interessant. Skjønner ikke hvorfor jeg skal ta bilder av hver gang jeg vasker bilen, skifter olje, flekker steinsprut, fyller bensin eller andre småting - det er totalt uinteressant for meg å se på senere, så derfor lager jeg ikke noen photosession av det. Men for all del, jeg kan godt ta bilde av neste gangen jeg vasker kon-filteret mitt - fra fire vinkler i sort-hvitt og farge, og med utfyllende tekst om hvordan prosessen foregikk, hvis du har veldig lyst? Dessuten, trådstarter spør om lakkering til en 1984-modell Saab; så med mindre han er veldig veldig veldig glad i bilen og ønsker å spandere på den en hellakkering som koster tre ganger mer enn det bilen er verdt, holder jeg fast på rådet mitt om lastebillakk og Biltema-sprøyte. Hvis du har noe i mot meg og mine råd, noe du tydeligvis har, kan vi heller ta det på PM - i stedet for å ødelegge denne tråden. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) *Dobbel* Endret 30. august 2007 av EvenT Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Har ikke noe som helst problemer med dine råd jeg selv om jeg ikke er enig med deg i dette tilfellet. Ta gjerne bilder av bilen din uansett om du fyller bensin vasker etc da blir det en bedre Worklog også... Endret 30. august 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Har ingen problmer med at du er uenig med meg, men jeg sier bare at en slik løsning er "god nok" - selv om hellakkering hadde vært det beste. "Jeg er ikke enig med deg, men jeg vil dø for din rett til å hevde dine meninger" som en eller annen fransk fyr med for mye fritid sa for noen hundre år siden. Skal få tatt bilder av bilen min, men nå står den bare i garasjen og venter på lappen og 18årsdag - så de bildene blir relativt kjedelige kan man si. Lenke til kommentar
billakkerer Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 du finner oversikt over billakkering verkstder i alle fylker på www.bilskadeportalen.no rabatt får du også ved registrering Lenke til kommentar
VWT3 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Kjøp en lakksprøye til 300 kronasjer på Biltema, vannavskiller til en hundrings og lakker med lastebillakk. Billig, og gjør du en grundig jobb og våtsliper klarlakken etterpå - vil resultatet bli meget bra. (: Lakkerte min med DuPont Imron lastebillakk i fjor, hadde kun 2 strøk svart farge, ingen grunning eller klarlakk, resultatet ble blankt og fint. Hadde selvførgelig hatt på fyller der det var sparkel, og våtslipt alt som ble lakkert. Ikke like bra som ekte billakk, men prisen er jo litt hyggeligere. Har kjørt den godt over 30000km det siste året, og lakken virker ganske slitesterk. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hehe, skulle tro vi var i kirken her, så mange som TROR..... Er det ingen som har fått med seg at hun har RULLET grunning og lakk på bilen?? Lykke til med å pusse ned det igjen sier jeg da. Trådstarter har en STOR jobb foran seg for å få denne bilen slett og klar til lakk, men alt går Kjøp deg en lakksprøyte som nevnt tidligere, finn deg en TOM garasje du kan bruke, og sett igang.... Når du har pusset av ALT det som du tidligere rullet på, så grunner du. Neste steg blir da å våtslipe, så gjøre skikkelig rent før lakkering. Før du skal lakke så er det også greit å dusje hele garasjen innvendig med litt vann (ikke så det renner av tak og vegger) slik at støvet legger seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå