Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til billakkering

Bootch

Anbefalte innlegg

Hey :) Har en Saab 900 turbo 1984 modell (Sedan) som jeg gjerne skulle ha fått lakkert, jeg har prøvd selv med bengalakk, men jeg er ikke fornøyd med resultatet.. Hvor mye må jeg regne med å betale for en lakkeringsjobb der de må pusse ned biln også (kan evnt gjøre dette selv?)? Ønsker helst svart metallic, men helt vanlig svart funker helt fint :) Noen som vet om et lakkeringsverksted i Harstad eller troms?

Takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey  :) Har en Saab 900 turbo 1984 modell (Sedan) som jeg gjerne skulle ha fått lakkert, jeg har prøvd selv med bengalakk, men jeg er ikke fornøyd med resultatet.. Hvor mye må jeg regne med å betale for en lakkeringsjobb der de må pusse ned biln også (kan evnt gjøre dette selv?)? Ønsker helst svart metallic, men helt vanlig svart funker helt fint :) Noen som vet om et lakkeringsverksted i Harstad eller troms?

9384615[/snapback]

ryker vel fort 20 lapper totalt

Lenke til kommentar
Hey  :) Har en Saab 900 turbo 1984 modell (Sedan) som jeg gjerne skulle ha fått lakkert, jeg har prøvd selv med bengalakk, men jeg er ikke fornøyd med resultatet.. Hvor mye må jeg regne med å betale for en lakkeringsjobb der de må pusse ned biln også (kan evnt gjøre dette selv?)? Ønsker helst svart metallic, men helt vanlig svart funker helt fint :) Noen som vet om et lakkeringsverksted i Harstad eller troms?

9384615[/snapback]

ryker vel fort 20 lapper totalt

9384908[/snapback]

+ ca ti tusen til.

Lenke til kommentar
Det kommer alt ann på hvem du spør. Et "forsikringsverksted" tar fort 30 laken (har hørt priser opp til 60!), men en kamerat av en kamerat av meg (billakkerer med fagbrev og lakkboks) skulle ta bilen min utvendig for 2500 + lakk hvis jeg mattet ned den gamle lakken.

9385069[/snapback]

Hvor mye koster lakk da?

Lenke til kommentar

Det kommer tydelig frem at dette skal gjøres på et lakkeringsverksted og da er det vel kappest interesant hva prisen blir hos en kamerat av en kamerat av en deltager på et forum samt hva lakk og tynner koster pr liter :roll:

En hellakkering av en stor bil med nedpussing vil ligge på fra ca 30.000,- så sant du ikke pusser den ned selv og har en kamerat av en kamerat da......

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Det kommer tydelig frem at dette skal gjøres på et lakkeringsverksted og da er det vel kappest interesant hva prisen blir hos en kamerat av en kamerat av en deltager på et forum samt hva lakk og tynner koster pr liter :roll:

En hellakkering av en stor bil med nedpussing vil ligge på fra ca 30.000,- så sant du ikke pusser den ned selv og har en kamerat av en kamerat da......

9387268[/snapback]

Han spurte om prisen på lakk, jeg svarte. Å ansla nøyaktig pris på hellakkering er vanskelig - har sett priser hos lakkeringsverksted fra 12-60 000.

Edit: http://www.bilforumet.no/lakk-og-karosseri...en-smating.html

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Hmm, jeg kan godt gjøre det hos en kamerat av en kamerat, men jeg har ingen kamerater som holder på med billakkering :p Om ingen kjenner noen i troms? :hmm: 30 000kr blir alt for mye, tenker en maks pris på 10 000kr, kan godt gjøre en del arbeid selv da.. Btw, er en jente jeg da :D

Lenke til kommentar
Hmm, jeg kan godt gjøre det hos en kamerat av en kamerat, men jeg har ingen kamerater som holder på med billakkering :p Om ingen kjenner noen i troms?  :hmm: 30 000kr blir alt for mye, tenker en maks pris på 10 000kr, kan godt gjøre en del arbeid selv da.. Btw, er en jente jeg da :D

9390039[/snapback]

Da får du det sikkert billigere :whistle:

Lenke til kommentar

Første bilen min lakkerte jeg med Biltema spraybokser. Gjorde en ganske grundig jobb, så det ble faktisk ikke så ille, og iallefall mye bedre enn den var fra før av.

Dette er jo et alternativ om du vil ha en billig løsning. Det andre alternativet er å bli kjent med en billakkerer...

Lenke til kommentar
Første bilen min lakkerte jeg med Biltema spraybokser. Gjorde en ganske grundig jobb, så det ble faktisk ikke så ille, og iallefall mye bedre enn den var fra før av.

Dette er jo et alternativ om du vil ha en billig løsning. Det andre alternativet er å bli kjent med en billakkerer...

9390532[/snapback]

Hehe, bli kjent med en billakkerer ja, hmm.. :!: Jeg vurderer å pusse den ned og så lakke den med spraybokser.. Sist gang pusset jeg ned, rullet på et godt lag med grunning og så rullet jeg på Ready 90 lakk.. Dette ble så som så, er ikke helt fornøyd og i sommer datt litt av lakken av på ene siden av bilen så grunningen kom frem :cry: Om jeg skal lakke med spraybokser, hvordan går jeg frem? Når jeg pusser ned bilen, må jeg grunne på nytt igjen siden jeg allerede har et tykt lag med grunning på? Hvordan temperatur burde jeg lakke i og holder det med ett lag? Hvor mange bokser med spraylakk brukte du? :) Jeg har virkelig ikke peiling, men vil ha et bra resultat!! :D

Endret av Bootch
Lenke til kommentar

9390532[/snapback]

Ja, med maaange tynne strøk så kan det jo bli levelig.

Husk rent rom å holde på med.

Litt proff polering, rubbing og lignende til slutt blir det nok mye bedre en originallakken fra 84.

Lenke til kommentar

uff, jeg syns så synd på både deg og bilen din, spesielt hvis du grunner med syregrunning som du bør.. Jeg ville jobbet ekstra i stedet og få det gjort ordentlig. Du får mer igjen for bilen uansett, så da er det er en investering.

Lenke til kommentar
Kjøp en lakksprøye til 300 kronasjer på Biltema, vannavskiller til en hundrings og lakker med lastebillakk. Billig, og gjør du en grundig jobb og våtsliper klarlakken etterpå - vil resultatet bli meget bra. (:

9391993[/snapback]

Vi venter spent på dine lakkeringer i din Worklog EvenT.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...