HowCome Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hei! Er det slik at hvis man har kommet inn på VG1, så har man fortrinnsrett på VG2 på samme skole? Og hvis man har kommet inn på VG2, så er man garantert plass på VG3 på samme skole? Er sjansene store for å komme inn på samme skole alle 3 årene? Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg måtte søke på plass fra VG1 til VG2. Hadde lite å si at jeg hadde gått på skolen, ser på karakterene. Men hører de sier at man ikke må søke på plass til VG3, men det er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
HowCome Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Ja, man må søke.. men trodde at man kom lenger frem i køen enn der andre søkerne fra andre skoler? Trodde virkelig at sjansene for å komme inn på VG2 på en skole var større hvis man hadde gått der første året også. Endret 29. august 2007 av above_trutth Lenke til kommentar
-meg- Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Vi måtte søke men som det ble sagt var vi garantert plass. Hvis du stryker i fag da har du ett problem;) Lenke til kommentar
Jon4s Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Er vel ikke slik at om man har kommet inn på media og kommunikasjon vg1, så må man hoppe over til feks mekken det andre året, fordi man ikke kom inn på vg 2 MK? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Er vel ikke slik at om man har kommet inn på media og kommunikasjon vg1, så må man hoppe over til feks mekken det andre året, fordi man ikke kom inn på vg 2 MK? 9386213[/snapback] Nei. Du må kanskje gå MK på en annen skole. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Nei, du har ikke noe fortrinn om du har gått på skolen på VG1. Noe som er helt ut på landet synes jeg, i og med at dette er med på å ødelegge miljøet som man bygger iløpet av det første året. Det er også endel lettere å få bedre karaktere på en skole hvor "alle" har 2-3 i snitt, en det er på en skole hvor "alle" har 4-5. Nei, det skal ikke være sånn i teorien, men er sånn i praksis, desverre. Bountyhunter Lenke til kommentar
HowCome Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 (endret) [stK]Bountyhunter(BF:V) Jeg har lest innlegget ditt, og har derfør søkt mer rundt på nettet. Fant denne informasjonen (Akershus er mitt fylke, ja): I utdanningsprogrammene Studiespesialisering, Idrettsfag og Musikk, dans og drama har søkere til videregående trinn (Vg2 og VK2) fortrinnsrett til plassene på den skolen der de var elev siste skoleår. Hva skal dette bety? Jeg går SSP, så tror at jeg får fortrinnsrett til neste år da... Eller? Kilde: Akershus fylkeskommune Endret 29. august 2007 av above_trutth Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 unnskyld, jeg glemte å nevne at det er noen linjer som er sikret i 3 år. Tror det er de linjene som gir "allmenn studie kompetanse" eller noe slik... Studiespesialisering, idrett, m.m Så om du går SSP (studiespesialisering, am i right?) så er du vel sikra alle 3 åra Bountyhunter Lenke til kommentar
HowCome Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Livet mitt kan ikke bli bedre! Har kommet i en fantastisk flott klasse med engasjerte elever, og miljøet er helt utrolig bra. Takk og lov at sjansene for at jeg blir her 3 år er store! Jeg må sikkert jobbe for å komme inn på VG2 og VG3, men fortrinnsrett gir jo større sjanse. Takk for hjelp, Bounty! Endret 29. august 2007 av above_trutth Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Lykke til da! Hadde også en perfekt klasse i fjor, på verdens beste skole og verdens beste lærer. Så rett før jul døde læren av hjerte infarkt, så etter vg1 så har hele klassen blitt spred utover 4-5 skoler, jeg går ikke på den skolen lenger. Men alt er ikke så grusomt som det høres ut som. Fordi, jeg hadde kommet inn på den skolen om jeg hadde søkt der, grunnen til at jeg ikke gjorde det var at jeg tar VG2 i england. Også var han nye lærern vi fikk også ganske kul, men ble litt som å hoppe etter virkula, uten ski, og med bind for øynene. No problem! Gl & HF, som vi nerder sier. Bountyhunter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå