marreflaten Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Har en 5er fra ungdomsskolen i matte. I utgangspunktet var jeg ganske sikker på at jeg skulle greie teoretisk matte greit. Men når vi hadde det i dag i timen, så jeg imidlertid at jeg slet en god del. Tror dere jeg kan komme igjennom 1T? Har egentlig ingen planer om å ta realfagslinjen, da jeg vil satse på språk og samfunnsfag. Hvis jeg må jobbe utrolig mye med 1T vet jeg ikke om det er verdt det. Hvilke broer er det jeg brenner ved å velge praktisk matte i stedet? Takknemlig for svar Lenke til kommentar
mesha Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Jeg har hadde matte T i et helt år for å komme inn på realfagslinja. Siden du sier at du skal ta samfunnsfag og språk linja så bør du heller ta P matten. Jeg også følte jeg var ikke godt med i begynnelsen, men siden du sier du gikk ut med en 5'er i matte så tror jeg du kan godt komme deg på spor igjen og få gode karakterer i T matten. Du må jobbe med matte hver dag da! Jeg syns du bør heller gå over til P matte og heller få bedre karakter. Eller du kan jo jobbe godt på T matten, og få ok karakter. Det vil jo tross alt stå på vitnemålet. Men personlig så ville jeg gått til P matten hvis jeg var 100% sikker på jeg skulle gå samf! Endret 29. august 2007 av mesha Lenke til kommentar
-meg- Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Skal du bli noe innen økonomi bør du ha T matte og R1 i VG2. Hvis du veit at du ikke skal bli noe med T/R1/R2 matte, velg P matte. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 P-matten krever ingenting av deg om du er flink i matte, absolutt ingenting. Om du ikke har planer om å bli noen slags lege, ingeniør, økonom, veterinær el lignende funker p-matten fint. T-matte er også enkelt, sett at du ikke arbeidet noe for femmeren på ungdomsskolen og har basiskunnskapene i orden, vil du greie en femmer i t-matte enkelt med lite granne arbeid. T-matte er morsommere enn p-matte, men hvis du allikevle ikke skal gå noe videre med matte er det like greit å ta p, siden du ikke trenger å bekymre deg noe som helst for det faget. Kjekt å kunne litt matte for senere though. Lenke til kommentar
marreflaten Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Takk for svar Hadde en relativt svak 5er når jeg gikk ut av ungdomsskolen. Men jeg gjorde ikke så mye for å oppnå den. Øvde selvfølgelig til prøver og gjorde som oftest lekseplanen. Røk ofte på slurv og de aller vanskeligste oppgavene. Tror jeg vil prøve på T matte, føler det er et lite nederlag å gi opp etter så kort tid. Vi skal ha en prøve i neste uke, hvis det går skikkelig skeis, så får jeg vurdere å bytte. Men satser på at det går fint Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Takk for svar Hadde en relativt svak 5er når jeg gikk ut av ungdomsskolen. Men jeg gjorde ikke så mye for å oppnå den. Øvde selvfølgelig til prøver og gjorde som oftest lekseplanen. Røk ofte på slurv og de aller vanskeligste oppgavene. Tror jeg vil prøve på T matte, føler det er et lite nederlag å gi opp etter så kort tid. Vi skal ha en prøve i neste uke, hvis det går skikkelig skeis, så får jeg vurdere å bytte. Men satser på at det går fint 9387124[/snapback] Damn, akkurat som å lese om meg selv her jo ^^ Slet også litt i dag når vi begynte med oppgavene, hadde et par slurvefeil som jeg fikk høre hos kompisen min i ettertid :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå