Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fortsette med 1T matte på VG1?

Anbefalte innlegg

Har en 5er fra ungdomsskolen i matte. I utgangspunktet var jeg ganske sikker på at jeg skulle greie teoretisk matte greit. Men når vi hadde det i dag i timen, så jeg imidlertid at jeg slet en god del. Tror dere jeg kan komme igjennom 1T? Har egentlig ingen planer om å ta realfagslinjen, da jeg vil satse på språk og samfunnsfag. Hvis jeg må jobbe utrolig mye med 1T vet jeg ikke om det er verdt det. Hvilke broer er det jeg brenner ved å velge praktisk matte i stedet?

Takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hadde matte T i et helt år for å komme inn på realfagslinja. Siden du sier at du skal ta samfunnsfag og språk linja så bør du heller ta P matten. Jeg også følte jeg var ikke godt med i begynnelsen, men siden du sier du gikk ut med en 5'er i matte så tror jeg du kan godt komme deg på spor igjen og få gode karakterer i T matten. Du må jobbe med matte hver dag da!

Jeg syns du bør heller gå over til P matte og heller få bedre karakter. Eller du kan jo jobbe godt på T matten, og få ok karakter. Det vil jo tross alt stå på vitnemålet.

Men personlig så ville jeg gått til P matten hvis jeg var 100% sikker på jeg skulle gå samf!

Endret av mesha
Lenke til kommentar

P-matten krever ingenting av deg om du er flink i matte, absolutt ingenting. Om du ikke har planer om å bli noen slags lege, ingeniør, økonom, veterinær el lignende funker p-matten fint.

T-matte er også enkelt, sett at du ikke arbeidet noe for femmeren på ungdomsskolen og har basiskunnskapene i orden, vil du greie en femmer i t-matte enkelt med lite granne arbeid.

T-matte er morsommere enn p-matte, men hvis du allikevle ikke skal gå noe videre med matte er det like greit å ta p, siden du ikke trenger å bekymre deg noe som helst for det faget. Kjekt å kunne litt matte for senere though.

Lenke til kommentar

Takk for svar :) Hadde en relativt svak 5er når jeg gikk ut av ungdomsskolen. Men jeg gjorde ikke så mye for å oppnå den. Øvde selvfølgelig til prøver og gjorde som oftest lekseplanen. Røk ofte på slurv og de aller vanskeligste oppgavene. Tror jeg vil prøve på T matte, føler det er et lite nederlag å gi opp etter så kort tid. :p Vi skal ha en prøve i neste uke, hvis det går skikkelig skeis, så får jeg vurdere å bytte. Men satser på at det går fint ;)

Lenke til kommentar
Takk for svar :) Hadde en relativt svak 5er når jeg gikk ut av ungdomsskolen.  Men jeg gjorde ikke så mye for å oppnå den. Øvde selvfølgelig til prøver og gjorde som oftest lekseplanen. Røk ofte på slurv og de aller vanskeligste oppgavene.  Tror jeg vil prøve på T matte, føler det er et lite nederlag å gi opp etter så kort tid. :p Vi skal ha en prøve i neste uke, hvis det går skikkelig skeis, så får jeg vurdere å bytte. Men satser på at det går fint ;)

9387124[/snapback]

Damn, akkurat som å lese om meg selv her jo ^^

Slet også litt i dag når vi begynte med oppgavene, hadde et par slurvefeil som jeg fikk høre hos kompisen min i ettertid :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...